Rakúsky výrobca energetických nápojov Red Bull chystá expanziu v sektore mobilnej komunikácie. Služby chce ponúknuť v 140 krajinách, kde teraz predáva svoje nápoje. Uvádzajú to zdroje s odvolaním sa na rakúsky list Wirtschaftsblatt. Mobilné telefóny a služby bude spoločnosť ponúkať pod obchodnou značkou Red Bull Mobile.
Red Bull Mobile by mal už na Vianoce fungovať ako virtuálny mobilný operátor v Nemecku. Obchodným partnerom mu pritom bude operátor Telefónica, cez ktorého bude svoju sieť prevádzkovať.
V roku 2011 chce firma ďalej expandovať na ázijské trhy a neskôr do ďalších európskych štátov. Tuzemská pobočka Telefónica O2 so spoločnosťou Red Bull podľa neoficiálnych informácií vôbec nejde. V Česku zatiaľ kvôli nezhody sa existujúcimi prevádzkovateľmi mobilných sietí žiadny virtuálny operátor nepôsobí. Popri telefónoch bežných značiek, ponúkaných však pod vlastným názvom, a taríf, bude spoločnosť poskytovať aj mobilný obsah rôzneho druhu. Mali by to byť predovšetkým videoprenosy a najrôznejšie motívy zo športových i hudobných akcií, ktoré sponzoruje. Týmto spôsobom firma pôsobí už na švajčiarskom, maďarskom a domácom rakúskom trhu.
Z dostupných údajov vyplýva, že operátor ponúkne dva základné tarify za mesačný paušál 19, respektíve 29 eur. V rámci týchto taríf by mal byť tiež určitý počet voľných minút, textových správ a tiež neobmedzený prístup k internetovej televízii Red Bull TV. Zástupcovia spoločnosti sa zatiaľ konkrétnejšie o predpokladaných cenách nevyjadrili.
Spoločnosť Red Bull uvádza, že sa v minulom roku celosvetovo predalo približne 3,906 miliardy plechoviek s jej energetickým nápojom. Po celom svete zamestnáva 6 900 ľudí. Vedenie podniku sa nachádza vo Fuschl am See neďaleko Salzburgu v Rakúsku.
