StoryEditor

Milko Van Duijl: Nervové centrum Lenova v Bratislave

16.05.2006, 00:00
Od budúceho mesiaca začne medzinárodná technologická spoločnosť Lenovo Group Limited obsadzovať miesta v novozriadenom centre zákazníckych služieb a technickej podpory pre región Európy, Blízkeho východu a Afriky (EMEA) v Bratislave.

Od budúceho mesiaca začne medzinárodná technologická spoločnosť Lenovo Group Limited, ktorá vznikla fúziou niekdajšej čínskej firmy Lenovo Group a bývalej divízie osobných počítačov spoločnosti IBM, obsadzovať miesta v novozriadenom centre zákazníckych služieb a technickej podpory pre región Európy, Blízkeho východu a Afriky (EMEA) v Bratislave. Do slovenského hlavného mesta to prišiel oznámiť prezident Lenovo EMEA a viceprezident Lenovo Group Limited Milko Van Duijl, ktorý nám pri tejto príležitosti poskytol rozhovor.

Čo bude konkrétnou činnosťou centra?
- Toto centrum bude patriť ku globálnemu dodávateľskému reťazcu spoločnosti Lenovo. Jeho úlohou bude jeho riadenie od začiatku do konca, a to či už priamo alebo prostredníctvom obchodných partnerov. Ďalej plánovanie a spracovanie objednávok, zadanie výrobcovi, zabezpečenie, aby objednávka splnila všetky požiadavky zákazníka. Máme výrobné prevádzky na celom svete a treba s nimi komunikovať, aby zákazník dostal skutočne produkt tak, ako ho potrebuje. Musíme tiež zabezpečiť, aby produkt vyrobený napríklad v Číne bol včas dodaný zákazníkovi. Trh s počítačmi je veľmi konkurenčný a schopnosť rýchleho dodávania sa stáva konkurenčnou výhodou. V dnešnom počítačovom svete pritom nemožno skončiť len dodaním produktu zákazníkovi. Musíme tiež poskytovať tzv. end to end služby. Preto súčasťou centra bude technická podpora. Zákazníci, ktorí budú mať problémy so svojimi počítačmi, sa budú môcť obrátiť na centrum technickej podpory prostredníctvom telefónu. Taktiež potrebujeme zabezpečiť finančnú stránku komunikácie so zákazníkmi i naše vnútorné finančné systémy. Ide teda o skutočne komplexné procesy. Preto toto centrum nebude call centrum ani výrobná prevádzka, ale nervový systém našej spoločnosti.

Prečo práve Bratislava?
- Hlavnými dôvodmi, prečo sme si vybrali Bratislavu, je tunajšia kvalifikovaná, vysoko odborná pracovná sila, výška mzdových nákladov, dobrá IT infraštruktúra a napokon aj to, že sme tu našli budovu, ktorá je pre nás veľmi výhodná a súčasne umožňuje rýchle založenie centra. Chcel by som zdôrazniť, že úroveň komplexnosti si vyžaduje skutočne kvalifikovanú pracovnú silu, lebo ide o pracovné miesta s vysokou pridanou hodnotou. Napokon až 60 percent z vyše 400 zamestnancov, ktorých chceme zamestnať do konca roka, bude musieť mať vysokoškolské vzdelanie. Navyše centrum bude podávať služby v 28 jazykoch, čo tiež zvyšuje nároky na pracovníkov. Preto potrebujeme vysoko kvalifikovaných a vysoko motivovaných ľudí schopných rýchlo reagovať na potreby našich zákazníkov v mnohých jazykoch. Nenecháme ich však bez pomoci. Tí, ktorých zamestnáme, dostanú rozsiahle školenie, aby zabezpečili služby. Budeme im poskytovať tiež ďalšie možnosti vzdelávania a rastu v oblasti IT aj manažérstva. To vytvorí možnosti ich kariérneho rastu. Jednoducho, chceme využiť potenciál talentovaných ľudí, ktorí na Slovensku sú. Na začiatku budeme tiež využívať škótsky manažérsky tím, ktorý dosiaľ zabezpečoval chod centra. Chceme však získať a vyškoliť slovenských manažérov, lebo na základe skúseností vieme, že ich potrebujeme na pochopenie slovenskej kultúry a spôsobu práce, čo je pre nás tiež kľúčový faktor.

Lenovo sa považuje za najinovatívnejšiu počítačovú firmu. Dôkazom toho môže byť aj nový produktový rad počítačov Lenovo 3000. Čo znamená v stratégii firmy?
- Stratégia spoločnosti Lenovo je založená na vysokej kvalite produktov, špičkových službách a neustálych inováciách. A to je to, čo požadujú naši zákazníci. Teraz máme už dva produktové rady počítačov a notebookov. Prvým sú notebooky a osobné počítače, ktoré sme prevzali od IBM - ThinkPad a ThinkCentre. Najmä notebooky ThinkPad sú určené pre manažérov, ktorí ich vysoko hodnotia. Je to nielen preto, že majú pevnú konštrukciu z titánu, ktorá umožňuje ľahký a bezpečný prenos počítača. Dôležité je, že ich technológia zabezpečí, že harddisk sa nikdy nezničí. Bezpečnostný čip založený na snímaní odtlačkov prstov zasa zaručuje, že nikto iný sa nedostane do obsahu počítača. Navyše ThinkPad má rescue-and-recovery gombík, čo znamená, že ak je vírus v počítači a operačný systém prestane pracovať, systém sa sám od seba obnoví, čo bude trvať len 20 minút. Používateľ môže vďaka tomu ušetriť čas, lebo ním nemusí mrhať, pokiaľ má počítač pokazený. Týka sa to napríklad konzultantov, ktorí neustále potrebujú mať pri sebe počítač.
Druhým produktovým radom je už spomínané nové Lenovo 3000. Je určený pre malé a stredné firmy a individuálnych používateľov. Je to teda oblasť, ktorej IBM nevenovala pozornosť, avšak my sa chceme uplatniť aj na tomto trhu, lebo má najdynamickejší rast. Tu sa sústreďujeme na niečo iné, čo vyplýva zo záujmov a z potrieb zákazníkov z radov SMB a koncových používateľov. Napríklad malé firmy často vyžadujú značkový počítač za prijateľnú cenu. Aj notebooky Lenovo sú vybavené funkciami tak, že namiesto starostí s technikou umožnia plne sa venovať podnikaniu. Navyše sú na prvý pohľad inšpirujúce a expresívne. Ich dizajn nie je až taký tradičný, vyjadruje individuálny záujem. Preto popri čiernej farbe majú aj titánovú. Vzhľadom na záujem individuálnych používateľov o zábavu v počítači sme niektoré notebooky Lenovo vybavili širokouhlou obrazovkou a integrovanou kamerou. Veľká obrazovka však potrebuje viac energie, a preto sme ich doplnili o elektrickú šnúru, ktorá jej môže dodať počítaču viac. Napriek týmto rozdielom majú však potrebné základné vybavenie, ktoré ponúkame v rade ThinkPad pre profesionálov. Napríklad spomínaný rescue-and-recovery gombík, lebo je veľmi užitočný. Aj klávesnica je veľmi podobná tej v ThinkPade, lebo sa na nej dobre robí. Ďalšie, ktoré sú drahšie a v týchto kategóriách používateľov sa bežne nepoužívajú, sme do notebookov Lenovo 3000 nedali. Napríklad aj konštrukcia je z lacnejšieho hliníka, a nie z titánu. V budúcnosti sa však môže mnohé zmeniť, lebo v inováciách budeme pokračovať a okrem technického vývoja budeme výrazne zohľadňovať aj požiadavky zákazníkov, nech už patria k hociktorému segmentu.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/informacne-technologie, menuAlias = informacne-technologie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
22. november 2024 13:34