StoryEditor

Majú podľa vás benefity vplyv na výkonnosť?

07.06.2007, 00:00
Autor:
SOVSOV

Ing. Darina Pápayová, I.D.C. Holding Sereď:
Naša spoločnosť má výrobné zameranie, takže flexibilný pracovný čas môžu využívať len zamestnanci, ktorým to charakter práce dovoľuje. Vo väčšine prípadov sú to technicko-hospodárski zamestnanci. Čo sa týka dosahu tohto opatrenia na výkonnosť zamestnancov, je podľa môjho názoru ťažko merateľný, ale určite sme zavedením flexibilného pracovného času pocítili zníženie neprítomnosti v práci z dôvodov návštevy lekára alebo sprevádzania rodinného príslušníka do zdravotníckeho zariadenia. Tiež je nutné spomenúť, že zavedením tohto opatrenia sme pocítili zlepšenie "klímy" na pracoviskách, keďže zamestnanci majú možnosť zariadiť si súkromné záležitosti tak, aby sa to neprejavilo na ich pracovnom výkone.

Ludmila Onderová, Glaxo Smith Kline:
Naše skúsenosti potvrdzujú, že nadštandardný prístup k zamestnancom má pozitívny vplyv nielen na výkonnosť zamestnancov, ale aj organizácie ako celku. Pri zavádzaní zamestnaneckých výhod vždy vychádzame z dlhodobej personálnej stratégie a zároveň flexibilne reagujeme na potreby našich zamestnancov - vďaka tomu máme istotu, že nové benefity sa okrem zvýšenej spokojnosti prejavia aj na lepších výsledkoch. Pozitívny vplyv na výkon sa prejavuje napríklad v narastajúcej "ochote plniť svoje úlohy nad očakávania" (otázka z prieskumu spokojnosti zamestnancov, ktorý pravidelne robíme), ale aj v dlhodobo nízkej fluktuácii či schopnosti rýchlo obsadiť voľné pracovné pozície v spoločnosti. Konkrétnym príkladom spojenia flexibility a dlhodobej stratégie bolo rozšírenie práce z domu a práce na skrátený pracovný úväzok na viaceré pozície v spoločnosti po vlne "baby-boomu". Tento krok pomohol viacerým mamičkám zladiť svoje kariérne ambície s potrebami dieťatka a zároveň bol prínosom pre organizáciu.

Andrea Kopná, Orange Slovensko:
Za všetkými úspechmi Orangea stoja ľudia, naši zamestnanci. Sme si vedomí, že konkurencieschopnosť spoločností v našom sektore závisí nielen od schopnosti využívať a uplatňovať najnovšie technológie, schopnosti poskytovať špičkové služby, zákaznícku starostlivosť a najlepšiu telekomunikačnú sieť, ale hlavne od kvality našich ľudí. Platí, že čím vyššia je miera motivácie zamestnancov, tým vyššia je aj ich výkonnosť a lojalita voči firme. Aj preto sme presvedčení, že cielené investície do rozvoja ľudí, do systému sociálnej starostlivosti o našich zamestnancov, vyvážený a vnútorne spravodlivý systém odmeňovania a v neposlednej miere dobre nastavený systém internej komunikácie, je tou najlepšou cestou k vynikajúcim firemným výsledkom.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/moja-kariera, menuAlias = moja-kariera, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
22. november 2024 04:47