StoryEditor

Stavili na call centrum

28.05.2007, 00:00

Za všetkým hľadaj... Čo? Nie ženu, ale informatiku. Antonín Pospíšil a Róbert Šimúth najprv informatiku vyštudovali na Žilinskej univerzite a potom im zmenila život. Vtedy, keď v roku 1999 s českou spoločnosťou Lion Teleservices CZ z Pardubíc založili vlastnú firmu Lion Teleservices SK v Žiline. Predtým si však obidvaja overili svoje schopnosti v žilinskej pobočke istej zahraničnej banky.
"Robili sme tam na informačných technológiách. Vyvinuli sme systém na automatické spracovanie telefonátov," spomína Šimúth.

Po Američanoch Francúzi
Do roku 2001 mali v oboch firmách, pardubickej i žilinskej, väčšinový podiel Američania, od roku 2004 je to už francúzska spoločnosť Teleperformance Group z Paríža, vlastník najrozsiahlejšej siete kontaktných centier na svete. Lion Teleperformance Slovakia, kde sú Šimúth s Pospíšilom spolumajiteľmi, je ich dcérskou firmou.
Rozsah ich činnosti sa rokmi poriadne rozšíril. Lion Teleperformance Slovakia robí za svojich obchodných partnerov napríklad služby, ktoré potrebujú, ak sa chcú presadiť na slovenskom trhu. Inými slovami, preberá komunikáciu iných spoločností na svoje bedrá. Či už je to prieskum trhu, alebo pravidelný kontakt so zákazníkmi firiem, pre ktorých pracuje. Ide o výhodný biznis pre obe strany.
Medzi ich klientov patria finančné inštitúcie, firmy z automobilového priemyslu, kozmetiky či potravín. A to nielen zo Slovenska, ale aj zo zahraničia. Od vlaňajška pribudli do ich ponuky opäť nové služby. Medzi ne patrí napríklad telefonická správa pohľadávok (debet-collection) alebo facilities management, kde vyškolení zamestnanci pracujú na klientovej technológii v jeho priestoroch.

Zruční komunikátori
Rozhodujúcim pracoviskom firmy zostáva call centrum v Žiline. Operátori komunikujú telefonicky alebo cez internet so zákazníkmi obchodných partnerov svojej firmy. Musia byť dynamickí a zruční, aby ich firma mohla nasadiť na jednotlivé projekty. Ak hovoria po nemecky alebo anglicky, schvaľuje ich jazykové schopnosti konkrétny zahraničný klient.
"Operátori musia nielen dobre komunikovať, ale aj ovládať spisovnú slovenčinu, pretože pre nás je okrem ovládania počítača najdôležitejší najmä hlasový prejav," vysvetľuje Pospíšil. Ako dodáva, výber do call centra nepodmieňujú vzdelaním ani vekom. Medzi terajšími 37 operátormi majú tiež ľudí s ukončenou školou, ale aj dôchodcov, ktorí sa rozhodli naďalej pracovať. Niekoľko desiatok operátorov pre nich pracuje aj externe.
Lion Teleperformance Slovakia plánuje v tomto roku dosiahnuť 36 miliónov tržieb. Bol by to viac než 20-percentný nárast oproti vlaňajšku. "Prvý štvrťrok nám dopadol dobre, máme veľa nových objednávok," hovorí Šimúth. Tohtoročný vývoj v priamom marketingu je podľa šéfov firmy dobrý. Nároky na kvalitu telemarketingových služieb a vyspelých technologických riešení sa však budú neustále zvyšovať.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/podnikanie, menuAlias = podnikanie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
26. apríl 2024 13:05