Zaručený elektronický podpis je rovnocenný s vlastnoručným. Možno s ním posielať dáta medzi firmami a štátnymi, prípadne verejnými orgánmi výlučne cez počítač. Na vytváranie a používanie zaručeného elektronického podpisu, skrátene sa mu hovorí ZEP, treba, aby firma mala kvalifikovaný certifikát, ktorý získa od akreditovanej certifikačnej autority -- spoločnosti, ktorá má na to poverenie. Súčasne s ním musí mať aj komerčný certifikát, ktorý taktiež dostáva od akreditovanej certifikačnej autority, ktorú odobril Národný bezpečnostný úrad. Zoznam autorít visí na jeho stránke.
Kvalifikovaný certifikát je informácia na špeciálnom USB kľúči, ktorý obsahuje údaje, ako meno osoby, rodné číslo a mail či iné doplňujúce informácie. Na použitie ZEP-u je potrebné špeciálne zariadenie, tzv. hardvérový token, v ktorom je bezpečne uložený súkromný kľúč podpisovateľa. ZEP sa dá použiť iba na podpisovanie, aj to iba schválených formátov dokumentov (rtf, tiff, pdf, png, xml). Kvôli bezpečnosti má ostatné funkcionality obmedzené. Elektronický podpis sa dá využiť aj na rôzne iné účely, napríklad podpisovanie a šifrovanie mailov, šifrovanie dokumentov, overovanie identity pri prístupe na webovú stránku či podpisovanie faktúr. Samotný ZEP vyjde približne na 22 eur bez DPH, ale s cenou všetkých komponentov to je 180 -- 220 eur.
StoryEditor