StoryEditor

Banky sa zlepšili v komunikácii so zákazníkmi, ale mohli by byť v tom ešte lepšie

06.01.2008, 23:00

Stretnúť rozčúleného pracovníka banky je takmer nemožné. Potvrdzuje to aj prieskum, podľa ktorého sa najmä elektronický kontakt týchto inštitúcií so svojimi zákazníkmi výrazne skvalitnil.

Elektronická komunikácia bánk sa vlani oproti roku 2006 zlepšila o viac ako 10 percent. Vyplynulo to z posledného prieskumu spoločnosti United Interactive Slovakia. Ako najlepšia skončila Všeobecná úverová banka, ktorej komunikačná úroveň bola v porovnaní s ostatnými konštantne najvyššia. Druhé miesto obsadila Tatra banka a prvú trojicu uzatvára Slovenská sporiteľňa.
Podľa štúdie poskytujú uvedené bankové inštitúcie servis s optimálnou informačnou hodnotou, horšie však dopadli samotní operátori v kontaktných centrách. Ich reakcie totiž bývajú vo väčšine prípadov statické a strohé. Navyše, pracovníci bánk podľa prieskumu aj tak ešte stále nevyužívajú možnosti na elektronickú komunikáciu tak, ako by mohli. Dôkazom je, že len málokedy poskytujú rady pri výbere vhodného produktu či služby cez internet a rovnako im chýba schopnosť nadviazať a udržať si touto cestou kontakt so zákazníkom.

Topánky z YouTube pre ženy
Podľa vzoru portálu YouTube začne už čoskoro fungovať nový internetový projekt - ShoeTube.tv. Ponúkne prehľad o najnovších trendoch v obuvi, ako aj rôzne video- či fotoblogy. Na webe nebudú chýbať ani komentáre a príspevky návrhárov. Autori webového projektu predpokladajú, že ShoeTube.tv sa stane sociálnou komunitou číslo jeden pre ženy, ktoré milujú topánky. Tie sa budú môcť zapojiť do diania okolo portálu prostredníctvom diskusných príspevkov, článkov, hlasovania alebo pridávaním vlastných
"topánkových" videí.

Deutsche Telekom opúšťajú klienti
Deutsche Telekom zápasí s neustálym odlevom zákazníkov z pevnej siete, ako aj s poklesom tržieb. V rozhovore pre burzové noviny Börsen-Zeitung to potvrdil šéf koncernu René Obermann. Podľa neho príjmy z poskytovania vysokorýchlostného pripojenia na internet pomocou technológie DSL nedokážu eliminovať stratu ostatných úsekov. Obermann pripustil, že s najväčšou pravdepodobnosťou dôjde i k prepúšťaniu. Jednoznačné stanovisko či termín však odmietol uviesť.

Komu patrí krokodíl?
Francúzska módna značka Lacoste prehrala súdny spor s dvoma britskými zubármi. Tých nedávno zažalovali jej právnici za logo, v ktorom je použitý rovnaký symbol, aký využíva Lacoste. Čiže zelený krokodíl. Britské súdy dali v tomto spore za pravdu zubárom. Vo svojom verdikte rozhodli, že zubnú ambulanciu nie je možné spojiť či zameniť s odevnou značkou.

Británia bez reklamy
V Británii začal od 1. januára 2008 platiť zákon, podľa ktorého sa zakazuje vysielanie reklamy na nápoje a potraviny v televíznych reláciách určených pre deti do 16 rokov. Nový zákon zakazuje vysielať spoty na produkty, obsahujúce veľké množstvo tukov, cukrov a solí. Dôvodom je štúdia, ktorú si dala vypracovať britská vláda. Podľa jej výsledkov bude do 25 rokov obézna polovica Britov.

Sen o jednotnom trhu
Európska komisia informovala, že do pol roka navrhne vytvoriť jednotný európsky trh s online hudbou, hrami a filmami. Krok má uľahčiť a urýchliť prístup k digitálnej zábave cez internet. Brusel preto vyzval zástupcov telekomunikácií a poskytovateľov internetových služieb, aby ich širšie sprístupnili, ale aby pritom bola zaručená ochrana autorských práv.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/podnikanie, menuAlias = podnikanie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
24. december 2025 23:26