StoryEditor

Problémy s batožinou

08.08.2007, 00:00
Autor:
FTFT

Okamžite po zistení poškodenia alebo straty batožiny je potrebné informovať handlingovú spoločnosť (tá zabezpečuje pre leteckých dopravcov manipuláciu s batožinou) na letisku, prípadne zabezpečiť dôkladnú fotodokumentáciu. Do siedmich dní potom musí cestujúci reklamovať stratu batožiny u leteckého dopravcu. Letisko Bratislava je handlingový agent pre letecké spoločnosti, ktorých lietadlá prilietavajú na letisko Bratislava. "Pri strate, poškodení alebo vykradnutí batožiny ihneď pri zápise dostane cestujúci inštrukcie, ako má postupovať pri vybavovaní v týchto prípadoch," hovorí Ivana Paulinyová z oddelenia marketingu Letiska M. R. Štefánika. "Cestujúci by mal v týchto prípadoch vždy kontaktovať oddelenie strát a nálezov a dať si vystaviť zápis v mieste príletu, a nie v mieste odletu." Zodpovednosť za stratu, poškodenie, vykradnutie nesie letecká, a nie handlingová spoločnosť. Svetové štatistiky hovoria o 1,8 až 2 promile poškodených, stratených alebo nedoručených batožinách z celkového počtu vybavených batožín. Podľa Paulinyovej na Letisku M. R. Štefánika bol v minulom roku prepravený asi milión batožín, z toho približne 400 kufrov bolo poškodených, stratených, čo predstavuje len 0,4 promile. "SkyEurope za posledných 12 mesiacov prepravila približne tri milióny cestujúcich, pričom sa stratilo 300 kusov batožín, to isté sa týka poškodených batožín. Kladieme dôraz na to, aby spoločnosti, ktoré pre nás s batožinou manipulujú, pracovali spoľahlivo," Informuje Tomáš Kika, hovorca leteckej spoločnosti SkyEurope.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/poradca, menuAlias = poradca, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
08. máj 2024 01:44