StoryEditor

Mieri do triedy luxusných tereniakov

18.11.2007, 23:00
Hummer H3 nezastaví na ceste ani v teréne skoro žiadna prekážka. Vylezie na schody, no prebrodí sa aj vodou.

Značku Hummer preslávila hlavne americká armáda, a to pri invázii do Kuvajtu a nasadení v známej operácii Púštna búrka. Išlo o surový, vyslovene terénny model s jednoduchým označením H1. Neskôr Američania ponúkli verejnosti civilnejší, o niečo menší model H2. Dnes je na trhu modelový rad Hummer H3, skonštruovaný ako reakcia na dopyt po luxusnom, každodennom vozidle, ktoré by ponúklo legendárny dizajn a jedinečný výkon off-roadu.

Dobrý aj do mesta
Je to vyslovene klasický tereniak, žiaden kolos, zvonku veľký zhruba ako Nissan Pathfinder, zvnútra približne ako Nissan X-trail. Za imidž sa platí. Kompaktnejší model H3 skonštruovali pre trhy na celom svete, pričom sa vyrába v Južnej Afrike. Pod kapotou má radový benziniak Vortec s objemom 3,7 litra a výkonom 244 konských síl. Päťvalec sme si vyskúšali s automatickou prevodovkou a štandardným, stálym systémom pohonu všetkých štyroch kolies.
Model H3 spája autentický štýl vozidiel tejto značky a ich prednosť odzrkadlenú v kompaktnejších rozmeroch. V porovnaní s H2 je H3 o 39 mm kratší, o 171 mm nižší a o 73 mm užší. Pri zhruba rovnakej dĺžke, ako má väčší rodinný sedan, dokáže slušne manévrovať v mestskej doprave a súčasne zabezpečiť schopnosť "plazenia" a "lezenia" typické pre značku Hummer. Z vzhľadovej stránky je to jedno z najľahšie rozoznateľných vozidiel na ceste. Zapustené predné a bočné sklá, nízky pomer skla oproti kovu a veľké pneumatiky Goodyear Wrangler RT/S sú výraznými odlišovacími prvkami. Na prikrytie pneumatík boli rozšírené blatníky, keďže v niektorých krajinách musia byť pneumatiky vnútri karosérie.

Vzhľadom je to jedno z najľahšie rozoznateľných vozidiel. Zapustené sklá, vysoký podiel kovu a veľké pneumatiky sú výrazné odlišujúce prvky. Snímka: Vlado Dimov

Sily nadostač
Automobil je poháňaný zatiaľ len radovým benzínovým päťvalcom 3,7l Vortec, neskôr budú do modelu H3 montovať voliteľný dieselový motor. Srdcom schopnosti Hummeru H3 je elektronicky riadený systém pohonu všetkých štyroch kolies. Je rozšírený o kontrolu trakcie, voliteľný uzamykateľný diferenciál na zadnej náprave a systém riadenia stability StabiliTrak, ktorý je štandardom.
Model H3 sa môže brodiť vo vode s hĺbkou 407 mm pri rýchlosti 32 km/h alebo v potokoch hlbokých 610 mm rýchlosťou 8 km/h a liezť na zvislé 407 mm vysoké schody alebo skaly. Skutočne obdivuhodné schopnosti. Tento výkon off-roadu podporuje aj dizajn založený na princípe "koleso v každom rohu", ktorý poskytuje maximálny príjazdový uhol 37,5 stupňa a maximálny zadný nájazdový uhol 34,6 stupňa. Predný a zadný príjazdový uhol dovoľujú modelu H3 vojsť do diery a vycúvať bez toho, aby uviazol na prednej alebo zadnej časti.

Myslí aj na pohodlie
Okrem výnimočných prejazdových schopností poskytuje H3 aj pohodlie a potešenie z jazdy na bežnej asfaltovej ceste. Podvozok je kompromisne tvrdý, interiér ponúka nadštandardné možnosti, ako napríklad vyhrievané kožené sedadlá, veľkú elektrickú posuvnú strechu a kvalitné audio.
Cestovanie v tomto štýlovom aute je naozajstným zážitkom. Na ceste budí rešpekt a nezastaví ho žiadna prekážka. Poradí si s blatom v lese i hustou mestskou premávkou. Jednoducho - rodiaca sa legenda.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: 3,7 Vortec
Max. výkon: 180 kW (244 k)
Max. krút. moment: 328 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: cca 11 s
Max. rýchlosť: 158 km/h
Kombi. Spotreba: 14,5 l/100 km
Celková hmotnosť: 2 654 kg

Naše hodnotenie:
+ dizajn
+ prejazdové vlastnosti
+ komfort
- spotreba
- malý interiér
- slabá servisná sieť v SR

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/prilohy, menuAlias = prilohy, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
26. december 2025 16:31