Ak sa chcete skutočne odlíšiť, jazdite na Ssangyongu. Kórejská automobilka, patriaca z veľkej časti čínskym akcionárom, vyrába autá, ktoré sa skutočne na žiadne iné nepodobajú. Navyše, v našich končinách sa ich predáva stále pomerne málo, a tak je len malá pravdepodobnosť, že by si práve váš sused kúpil rovnaký model.
V tejto súvislosti treba vysloviť názor, že pod slabým komerčným úspechom nie je podpísaná nízka technická úroveň, neuspokojivá kvalita či, nebodaj, mizerná bezpečnosť. Podľa nás by predaju pomohla širšia predajno-servisná sieť a masívna reklamná kampaň. Spontánna znalosť značky a modelov Ssangyong je totiž veľmi nízka. Nie sú to vozidlá, ktoré by udávali smer vývoja automobilizmu, na druhej strane majú solídnu techniku a slušnú kvalitu. Majú teda šancu osloviť aj našich motoristov - presvedčili sme sa o tom pri testovaní extravagantného modelu Kyron.
Menej výstredný
Stredne veľký tereniak je v súčasnosti v predaji vo svojej druhej generácii. Prvá prišla s odvážnym, vraj európskym štýlom vzhľadu karosérie. Šokovala najmä zadná časť so svetlami pripomínajúcimi rytierske štíty.
Nové SUV sa však vzdalo dizajnovej výstrednosti a nové zadné svetlá, nárazník v dvojfarebnom vyhotovení a upravený spojler s integrovaným tretím brzdovým svetlom dodali autu istú dávku elegancie. Pri pohľade spredu neuniknú pozornosti svetlá s čírou optikou a nové hmlovky. Modernejší dizajn dostali aj veľké, osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Kyron prichádza s novým farebným ladením interiéru, ktoré mu viac pristane. Novinkou vo výbave je aj autorádio s RDS a MP3 s ovládaním na volante.
Nové SUV sa vzdalo dizajnovej výstrednosti charakteristickej pre predošlú generáciu, nové riešenia dodali autu istú dávku elegancie. Snímky: archív CASPER medie
Ľahko ovládateľný
Novinkou v aute je aj výkonnejší variant 2,7-litrového päťvalcového turbodieselu so vstrekovaním Common-rail tretej generácie a systémom XVT. Poháňal aj nami testovaný Kyron a dosahoval výkon 165 koní, čo bolo cítiť. Kórejčania tvrdia, že nový agregát vyvinuli v spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz, rovnako ako päťstupňovú automatickú prevodovku T-tronic. Ťažko súdiť, nakoľko je to pravda, faktom však je, že agregát je s rýchlostnou skriňou dobre zladený a obidva pracujú precízne. Prednú nápravu majú všetky verzie spoločnú, konkrétne ide o nezávislé zavesenie kolies s dvojitými trojuholníkovými ramenami, zatiaľ čo päťprvkové zavesenie zadnej nápravy je určené iba pre štvorvalec. Silnejší päťvalec disponuje nezávislým zavesením zadných kolies. Auto je teda dobre ovládateľné v teréne i na rýchlom asfalte.
Naše dojmy
Ssangyong Kyron sme spoľahlivo preverili počas bezmála dvojtýždňového testovania, odjazdili sme na ňom viac než tisíc kilometrov. Príjemným prekvapením bola jeho priemerná spotreba, ktorá sa pohybovala na hranici jedenástich litrov nafty na sto kilometrov. Kyron je dobrý spoločník, ktorý sa za priazeň a ochotu investovať do pomerne málo známej značky odvďačuje spoľahlivosťou a úslužnosťou.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,7 XVT
Max. výkon: 121 kW (165 k)
Max. krút. moment: 340 Nm
Rozmery: 4 660x1 740x1 880 mm
Pohotovostná hmotnosť:
Max. svetlosť:
Max. rýchlosť: 174 km/h
Priem spotreba: 9,5 l/100 km
NAŠE HODNOTENIE:
+ Veľký priestor a robustnosť
+ Výborné jazdné schopnosti v teréne
+ Stabilita na ceste
- Kvalita niektorých plastov interiéru
- Ergonómia ovládačov
- V meste vyššia spotreba
