Najmladšou vystavujúcou slovenskou autorkou Mesiaca fotografie 2006 je Andrea Kalinová (*1980), čerstvá absolventka Katedry fotografie a nových médií na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Na škole prešla ateliérmi výtvarníčky Ilony Németh a fotografky Miloty Havránkovej.
Od začiatku sa zameriava na sociálno-politické témy. "Zaujíma ju odvrátená tvár našej spoločnosti, jej defekty a paradoxy, ktoré nekritizuje, naopak, teší sa z nich a rozvíja ich bizarnosti," hovorí kritička Lýdia Pribišová. Kalinovú priťahuje periféria každého druhu: či už sú to zabudnuté miesta starej Bratislavy alebo človek na okraji spoločnosti. Pred tromi rokmi vytvorila cyklus Homeless reality, ktorý venovala bezdomovcom. Nie však s pátosom či mravokárnym nábojom, aký túto tému zvyčajne sprevádza, ale s dávkou irónie a humoru. Pozorovala ich vynachádzavosť pri budovaní provizórnych príbytkov, tie fotografovala a dotvárala nadsadenými žiarivými farbami. Každú snímku doplnila piktogramami, ktoré hovorili o výhodách, aké "sídlo" uprostred prírody ponúka.
Nemenej vtipné bolo aj dielo Darčeky, kde sa autorka "vyrovnávala" s poznatkami o vzájomnom obdarúvaní sa politických predstaviteľov. Údajne ju inšpirovali naši politici, ktorí amerického prezidenta Georgea W. Busha obšťastnili píšťalkou a skladacou fujarou.
Bohatý je cyklus Fašiangy, ktorý vznikol na Sardínii v minulom roku.
Absolventskou prácou Kalinovej bol pseudodokumentárny film Tajomstvo jedného bazéna, kde pátrala po záhade bazéna na Žižkovej ulici v Bratislave, ktorý bol napustený len jediný raz. Fotografie autorky sú inštalované v Slovenskom národnom múzeu.
StoryEditor