Jej systém je vybudovaný na viackanálovom modeli, to znamená: univerzálna sieť a špecializované predajné siete. Viceprezident tak riadi životnú a neživotnú sieť, externé predajné kanály, odbory priameho predaja, maklérov a iné alternatívne predajné kanály.
Distribučné siete sú podobné
Poisťovne vykonávajú obchodnú činnosť, teda svoje produkty ponúkajú existujúcim i potenciálnym klientom prostredníctvom vlastnej obchodnej siete, využívajú externých spolupracovníkov a tiež maklérov.
Títo ľudia konkrétne napĺňajú obchodný plán poisťovne. Musia plniť stanovené ukazovatele, starať sa o klientov. Zároveň sa neustále vzdelávajú, mali by mať prehľad o situácii na trhu, aby vedeli reagovať na otázky a požiadavky klientov.
Každá poisťovňa je iná
Poisťovne, ktoré sa zapojili do projektu HN Zaostrené na poisťovne, predstavujú manažérov, ktorí sú zodpovední za obchodnú činnosť väčšinou na úrovni riaditeľa odboru, úseku a podobne. V niektorých je to obchodný riaditeľ, inde riaditeľ úseku predaja či riaditeľ odbytu. Závisí to od organizačnej štruktúry konkrétnej poisťovne. O tom, že v každej je iná, svedčí aj to, že napríklad v ING Životnej poisťovni majú dvoch obchodných riaditeľov. Jeden riadi obchodnú sieť ING Životnej poisťovne, druhý je na pozícii obchodného riaditeľa ING pre firemnú klientelu a maklérov a zodpovedá za riadenie obchodnej siete doplnkovej dôchodkovej spoločnosti ING Tatry-Sympatia.
Poisťovňa Kontinuita má dokonca troch obchodných riaditeľov, jeden zodpovedá za internú sieť, druhý za externú a tretí za spoluprácu s maklérmi. Všetci sú na rovnocennej úrovni. Wüstenrot poisťovňa orientuje zodpovednosť za obchodnú politiku dvoma smermi - vo vzťahu k maklérom a spolupracujúcim partnerom a vo vzťahu k vlastnej odbytovej sieti.
Čo robia
Náplň práce ľudí zodpovedných za obchodnú činnosť tej-ktorej poisťovne sa v zásade veľmi neodlišuje. Niekoľko príkladov náplne práce riaditeľky úseku priameho predaja v Union poisťovni či riaditeľov obchodu a odbytu v poisťovni Wüstenrot môže poslúžiť ako základná predstava, čo vlastne robia. Riaditeľka úseku priameho predaja v Unione organizuje, riadi, koordinuje a kontroluje priamy predaj životného a neživotného poistenia. Zodpovedá teda za obchodnú činnosť na tomto úseku, vypracúva analytické a hodnotiace správy, riadi regionálnych riaditeľov a zabezpečuje aj lektorskú činnosť.
Vo Wüstenrot poisťovni riaditeľ obchodu vypracúva obchodnú politiku vo vzťahu k maklérom a spolupracujúcim partnerom, zodpovedá za zmluvné vzťahy s nimi, sleduje ich aktivity a výkonnosť, stará sa, aby profesionálne rástli - na to slúžia školenia či prezentácie. Riaditeľ úseku odbytu v tejto poisťovni zase zodpovedá za vypracovanie obchodnej politiky pre vlastnú odbytovú sieť. Má na starosti vybudovanie a vedenie zákazníckych centier; starostlivosť o sieť Wüstenrot agentúr. K jeho povinnostiam patria tiež školenia a tvorba systému vzdelávania, v jeho prípade pre vlastné odbytové siete.
Rozdiely medzi poisťovňami môžu byť v rozsahu kompetencií obchodných riaditeľov. Spoločné však majú určite to, že musia monitorovať konkurenčný trh, sledovať, s akými produktmi prichádzajú konkurenčné poisťovne, a navrhovať vlastné alternatívy.
Nabudúce: človek zodpovedný za životné poistenie a človek zodpovedný za neživotné poistenie
| Allianz – Slovenská poisťovňa Miroslav Pacher člen predstavenstva, viceprezident pre rezort obchodu Vyštudoval Strojnícku fakultu Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. V Allianz-SP je od roku 1995, keď začínal ako špecialista pre poistenie motorových vozidiel. Neskôr pôsobil vo viacerých manažérskych pozíciách. V roku 2002 bol vedúcim procesu zlučovania Allianz, a. s., a Slovenskej poisťovne zodpovedným za oblasť poistenia vozidiel. Viceprezidentom pre rezort obchodu je od roku 2007. V poisťovacom biznise si zakladá na dôveryhodnosti a serióznosti: „To, že sme lídrom na slovenskom poistnom trhu, je výsledok dlhoročnej práce a snaženia. Nie je to o obchodnej stratégii, ale o dôvere, ktorú majú klienti k našim službám, a my robíme všetko pre to, aby sme ich nesklamali. Prinášame na trh čoraz kvalitnejšie produkty, aby si každý mohol vybrať ten, ktorý mu najviac vyhovuje. Počúvame klientov, ich požiadavky a názory. To je aj jedno z hesiel našej spoločnosti. Klient je ten, kto určuje pravidlá a aktívne ich tvorí.“ Viceprezident pre rezort obchodu v Allianz-SP zodpovedá za tvorbu obchodného plánu a jeho plnenie. Do jeho pôsobnosti patrí celá obchodná služba. Systém je vybudovaný na viackanálovom modeli, tzn: univerzálna sieť a špecializované predajné siete. Viceprezident tak riadi životnú a neživotnú sieť, externé predajne kanály, odbory priameho predaja, maklérov a iné alternatívne predajné kanály. Jeho úlohou je zároveň zabezpečiť produktivitu a odborný rast obchodnej služby, s čím súvisí komplexná starostlivosť o všetkých sprostredkovateľov v zmysle vzdelávania, odmeňovania a motivovania. Zámerom je, aby všetci obchodníci mali vytvorené čo najlepšie podmienky nielen na dojednanie poistení, ale rovnako aj najlepšie pracovné podmienky a systém odmeňovania. |
| KOOPERATIVA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group Ľubomír Kudroň člen predstavenstva a riaditeľ Je absolventom Národohospodárskej fakulty Vysokej školy ekonomickej v Bratislave. V poisťovníctve pôsobí od roku 1998, keď zastával manažérske pozície v oblasti obchodu v poisťovni R+V. Ako každý úspešný manažér chce vždy vykonávať svoju prácu kvalitne. Preto považuje a vždy považoval za nevyhnutné sledovať požiadavky klientov, konkurenciu a navrhovať nové riešenia. „Už samotné pracovné nasadenie ma núti k neustálemu zvyšovaniu mojej odbornosti. Napriek vysokej pracovnej zaneprázdnenosti si však nájdem čas aj na literatúru – fascinujú ma knihy písané svetovo uznávanými topmanažérmi, kde tiež nachádzam inšpiráciu pre svoju prácu.“ Do poisťovne Kooperativa nastúpil v roku 2002 a začal riadiť obchod v regióne severného Slovenska a neskôr bratislavského regiónu. Pri riadení obchodu je pre neho najdôležitejší tím ľudí, ktorí sú naplno stotožnení s cieľmi spoločnosti. Bez lojálnych a pozitívne zmýšľajúcich ľudí by práca, ktorú vykonáva, nemohla priniesť spokojnosť klientov, napredovanie spoločnosti a výsledky, ktoré očakáva akcionár. Od roku 2006 je členom predstavenstva spoločnosti KOOPERATIVA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group a je zodpovedný za kmeňový a alternatívny odbyt a všetky obchodné aktivity. Zároveň je členom dozornej rady dcérskej spoločnosti Capitol a členom zhromaždenia Slovenskej asociácie poisťovní. A aké sú jeho najdôležitejšie hodnoty pri výkone práce? „Osobná disciplína, dôslednosť a každodenné plné nasadenie – to sú hlavné faktory, bez ktorých sa manažérska práca vykonávať nedá. Vypustenie pary znamená mnohokrát stagnáciu a následný pád.“ |
| Generali PPF Holding (Česká poisťovňa – Slovensko, Generali Poisťovňa) Monika Grellová námestníčka generálneho riaditeľa pre obchod Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Karlovej v Prahe, ešte počas štúdia začala pôsobiť v oblasti obchodu. Do roku 2000 sa zaoberala priamym predajom ako členka vedenia spoločnosti Zepter na Slovensku, potom sa začala venovať poisťovníctvu. Pre Českú poisťovňu pracuje od roku 2002. Z pozície obchodnej manažérky pri nástupe do spoločnosti je dnes námestníčkou pre obchod a členkou predstavenstva novej spoločnosti. Náplňou jej práce je riadenie obchodných činností všetkých distribučných kanálov a ich rozvoj, vrátane vlastnej obchodnej služby. „Pre niektorých je to veľmi úspešná kariéra,“ hovorí. „Moja práca však nie je o pozícii či funkciách, obchod je stále meniaca sa dynamická činnosť, ktorá ma zaujíma, a keď sa práci venujete so záujmom, výsledky sa určite dostavia. Je to však práca, v ktorej sa nemôžete spoliehať len na seba, to je len základ, musíte mať okolo seba tých správnych ľudí na správnych miestach. Práve v súčasnej fáze vytvárania spoločnej novej spoločnosti je to veľmi dôležité.“ |
| ING Životná poisťovňa Dušan Šemrinec obchodný riaditeľ Na tejto pozícii pracuje od marca 2008. Je zodpovedný za plnenie obchodných cieľov spoločnosti v rámci internej obchodnej služby, tvorbu obchodnej stratégie a plánovanie. Priamo riadi dvoch area manažérov, do ktorých kompetencie patrí 11 agentúrnych riaditeľov a približne 800 finančných poradcov a manažérov. Area manažér obchodnej služby pre región východného, stredného a severného Slovenska a area manažér obchodnej služby pre región západného Slovenska majú na starosti každodenný kontakt s obchodnou službou a reportujú priamo Dušanovi Šemrincovi. Profesionálne začínal ako konzultant a tréner, neskôr sa stal tréningovým manažérom spoločnosti Opel C&S. Necelý rok pôsobil ešte v Nationale Nederlanden ako tréningový manažér. Nasledujúce dva roky bol konzultantom pre General Motors pre strednú a východnú Európu, pre ktorý viedol a reštrukturalizoval tréningovú zložku v Budapešti. Po tejto skúsenosti prišla ponuka vrátiť sa do ING a stať sa personálnym manažérom pre obchod – zastrešiť výber obchodníkov a manažérov, ich vzdelávanie, rozvoj a motiváciu. Začiatkom tohto roka sa stal obchodným riaditeľom obchodnej služby ING. Cieľ má jasný, nie však jednoduchý: strategicky riadiť obchodnú službu, vytvoriť priestor na zmeny a novú víziu. Vie, že to nebude jednoduché: „Asi mám dar pomenovať veci správnym spôsobom. Nehovorím vždy áno. Práve naopak, najlepšie obchody som uzavrel, keď som povedal nie.“ |
| ING Životná poisťovňa Rastislav Antala obchodný riaditeľ pre firemnú klientelu a maklérov Na tejto pozícii pôsobí od marca 2008. Do jeho zodpovednosti patrí riadenie činností zameraných na predaj životného poistenia a dôchodkových produktov pre firemnú klientelu a rozvoj predaja cez externú sieť maklérskych spoločností. Priamo zodpovedá za riadenie obchodnej služby ING Tatry – Sympatia d.d.s. Predtým takmer tri roky riadil obchodnú sieť finančných poradcov ING Životnej poisťovne. Za cieľ si dáva silnú expanziu predaja cez maklérov a udržanie silného trhového podielu v dôchodkových produktoch. V ING a poisťovníctve pôsobí štyri roky. Predtým pracoval osem rokov v poradenskej firme Deloitte. Tímová práca je podľa neho kľúčová: „Každý tím je taký silný, ako jeho najslabšia časť.“ Vyštudoval zahraničný obchod na Ekonomickej univerzite v Bratislave a titulmi MBA bol honorovaný po ukončení štúdií na Purdue University v USA a na Tilburg University v Holandsku. |
| KONTINUITA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group František Lednický riaditeľ MLM siete (externej siete) V rámci externej predajnej MLM siete riadi 31 manažérov a 1 283 finančných konzultantov tejto siete Po nástupe do poisťovne KONTINUITA v roku 1998 pôsobil na úseku obchodu vo viacerých riadiacich pozíciách Bratislavského kraja. Riadil a manažoval sponzorov a finančných konzultantov. V roku 2004 zastával pozíciu asistenta predsedu predstavenstva a od roku 2007 je riaditeľom externej predajnej siete. Počas celého pôsobenia v poisťovni Kontinuita sa venuje hlavne motivácii podnikateľsky mysliacich ľudí, manažérov a finančných konzultantov s posúvaním myšlienky filozofie, zásad a princípov jedného z najefektívnejších systémov práce Multi-Level-Marketingu do predajnej siete. Okrem priameho predaja poistenia vytvára podmienky na nábor úspešných ľudí, vzdelávanie manažérov a finančných konzultantov, participuje na tvorbe žiadaných produktov životného poistenia a na komunikácii s marketingom, čím vytvára a podieľa sa na základnom prvku úspechu poisťovne a jej dlhodobom raste a stabilite. |
| KONTINUITA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group Slavomír Ruman riaditeľ pre spoluprácu s maklérmi V rámci štúdií na Právnickej fakulte Univerzity Komenského začal pôsobiť v maklérskej spoločnosti ako asistent obchodného riaditeľa, kde po krátkom čase postúpil na pozíciu samostatného manažéra. Následne pracoval ako Key account manager externého obchodu v rámci spoločnosti Winterthur (teraz AXA) a výkonný riaditeľ spoločnosti Winterian. Do spoločnosti KONTINUITA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group nastúpil v júli 2007 ako riaditeľ pre spoluprácu s maklérmi, kde úspešne rozvíja spoluprácu poisťovne s maklérskymi spoločnosťami. Je veľmi dôležité, aby sa udržovala rovnováha v rámci poisťovacích služieb, to znamená, aby bol hlavne spokojný klient, ktorý si uzatvorí kvalitný a výhodný poistný produkt, a aby mali maklérske spoločnosti kvalitné podmienky na vykonávanie svojej práce. Svoj voľný čas venuje rodine a hudbe. |
| KONTINUITA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group Andrej Šušoliak riaditeľ internej predajnej siete Vyštudoval Fakultu hospodárskej informatiky na Ekonomickej univerzite v Bratislave. V poisťovni Kontinuita začal pracovať v roku 2004 v externej predajnej sieti. Po dvojročnom pôsobení v tomto obchodnom kanáli ho na začiatku roka 2006 poverili vybudovaním nového odbytového kanála spoločnosti, internej predajnej siete. Po dvaapolroku v tejto pozícii riadi priamo sedem agentúrnych manažérov a spolu s nimi 138 interných a 65 externých finančných konzultantov. „Pri svojej práci preferujem myšlienku spokojného trojuholníka: poisťovňa – klient – obchodníci a zamestnanci. Každý z tohto trojuholníka sa snaží splniť svoje ciele. Firma sleduje zisk a pozíciu na trhu, klient hľadá kvalitný produkt a zamestnanci dobré ohodnotenie. Mojou úlohou je vytvárať nástroje, ktoré tento vzťah zabezpečia, a nachádzať a obklopovať sa ľuďmi, ktorí celú myšlienku dokážu realizovať.“ Interná predajná sieť je síce najmladším obchodným kanálom v spoločnosti, ale už dnes tvorí významnú časť novej obchodnej produkcie Kontinuity. |
| ČSOB Poisťovňa Branislav Zvonár riaditeľ Odboru riadenia predaja Vo finančnej oblasti sa pohybuje viac ako sedem rokov. Od roku 2001 pôsobil v spoločnosti Provident Financial, kde si vyskúšal všetky manažérske pozície obchodného oddelenia vrátane pozície Obchodného manažéra pre SR. Jeho ďalšie kroky viedli do spoločnosti Pohotovosť, v ktorej ďalej rozvíjal získané skúsenosti. V ČSOB Poisťovni zastáva post riaditeľa Odboru riadenia predaja od marca tohto roka a v súčasnosti je i poverený riadením Odboru predaja a marketingu. Zodpovedá za celú obchodnú sieť vo všetkých regiónoch Slovenska. Za spolupracovníkov si vyberá ľudí, ktorí dokážu urobiť vlastné rozhodnutia a stáť si za nimi. „Svojich spolupracovníkov motivujem slobodou v rozhodovaní a korektným prístupom. Som otvorený novým myšlienkam a som rád, ak sa ich ku mne od mojich kolegov dostane čo najviac,“ hovorí. Za základné piliere dobrej spolupráce považuje vzájomnú dôveru a otvorenosť na pracovisku. Vo voľnom čase sa venuje najmä aktivitám s rodinou. Prácu s relaxom najradšej spája pri golfe, no neodolá ani pozvaniu na večerný squash. |
| KOMUNÁLNA poisťovňa, a. s., Vienna Insurance Group Radoslav Koprda riaditeľ obchodného úseku Farby KOMUNÁLNEJ poisťovne, a. s., Vienna Insurance Group háji od roku 2005. Začínal ako manažér pre bankopoistenie. „Som rád, že som mohol využiť skúsenosti z predchádzajúcich pozícií zo segmentu bankovníctva a poisťovní pri zavádzaní bankopoistných produktov pre kooperujúcu banku a DSS.“ Úspešne nadviazal spoluprácu s 250 externými spoločnosťami a rozvinul externý obchod. V roku 2008 prijal pozíciu riaditeľa obchodného úseku. „Mám rád výzvy a viem prijať zodpovednosť za svoje rozhodnutia. Presvedčil som sa o tom, že v Komunálnej poisťovni je skvelý tím ľudí, s ktorými sa výborne spolupracuje.“ Na pozícii riaditeľa obchodného úseku má na starosti plnenie obchodných plánov spoločnosti a riadi obchodných manažérov na pobočkách poisťovne. Na svojej pozícii sa venuje aj marketingu a realizácii podporných akcií pre internú aj externú službu. „Je výborné pracovať v inštitúcii, ktorá má silnú spoločenskú zodpovednosť a vie podať aj pomocnú ruku, keď je to potrebné. Najmä aktivity smerujúce na prevenciu úrazov detí, ako Smiling Kids, ma presviedčajú o tom, že máme spoločný hodnotový rebríček.“ |
| Wüstenrot poisťovňa Svätopluk Písecký riaditeľ Úseku obchodu Vo Wüstenrot poisťovni začal pracovať v roku 2003, keď prijal výzvu vedenia spoločnosti zúčastniť sa aktívne na jej fúzii s Univerzálnou bankovou poisťovňou. Táto ponuka ho nesmierne zaujala a svoje rozhodnutie, ako sám tvrdí, doteraz neľutuje, pretože ho táto práca naučila veľmi veľa. V minulosti mal možnosť pracovať v bankovom sektore a predtým na rozličných pozíciách v rôznych odvetviach so zameraním najmä na obchod a riadenie. Na obchode ho podľa jeho slov fascinuje rozmanitosť, stále nové možnosti a trendy, možnosť byť kreatívny a možnosť klásť si stále nové ciele. Práve ciele, i keď sú čoraz vyššie, mali by byť tým hnacím motorom v každodennej práci. Obchod je nielen o práci s produktmi a číslami, ale najmä o ľuďoch. Práca s ľuďmi je fantastická, ale zároveň nesmierne ťažká. Úspech spoločnosti závisí od ľudí, ktorých zamestnáva a ktorých máte okolo seba. Vo Wüstenrot poisťovni pracuje veľa šikovných a práve oni tvoria jej úspech. Preto je nesmierne zaujímavé pracovať v takejto spoločnosti, ktorá je veľmi dynamická a flexibilná, dodáva. |
| Wüstenrot poisťovňa Uwe Busch riaditeľ Úseku odbytu Počas štúdia začal pracovať ako výlučný sprostredkovateľ v Rakúsku. Asi po dvoch rokoch sa stal zodpovedným za coaching a vzdelávanie mladých skupín v poisťovníctve. Dokončil špeciálne vzdelávanie ako finančný poradca a špecialista pre firmy. Vtedy bol najmladším špecialistom v poradenstve pre firmy v Rakúsku. V nasledujúcich rokoch sa koncentroval na Recruitment a vzdelávanie nových výlučných sprostredkovateľov. Stal sa vedúcim viac ako sto obchodníkom v Rakúsku. Láska a hospodársky potenciál ho povodili po mnohých krajoch východnej Európy a zakotvil na Slovensku. V roku 2006 začal ako regionálny riaditeľ v Trenčíne a neskôr sa vypracoval na riaditeľa úseku odbytu vo Wüstenrot poisťovni na Slovensku. Zabýval sa tu a dnes sám o sebe hovorí: „Ja som originál rakúsky Záhorák.“ Samozrejme, ambiciózny Rakúšan má vysoké ciele, ale jeho krédo je: „Vec, ktorú človek začne, musí vždy úspešne dokončiť.“ Jeho citát: „S veľmi moderným generálnym riaditeľom, kvalitným tímom, vynikajúcimi produktmi a systémom je úspech a rast pre Wüstenrot poisťovňu záručený.“ |
| Union poisťovňa Zuzana Cyprichová riaditeľka úseku priameho predaja poistenia Vyštudovala odbor financie, oveľa viac ako čísla ju však od začiatku priťahovali ľudia. Po skončení Ekonomickej univerzity v Bratislave preto začala pedagogickú prax učiteľky odborných ekonomických predmetov. Od poradenstva a vzdelávania pre oblasť predaja a riadenia už nebolo ďaleko k obchodu, v ktorom pôsobí už 10 rokov. Pozíciu riaditeľky úseku priameho predaja Union poisťovne zastáva od septembra 2007. „Tento posledný rok pokladám za najviac inšpiratívny v mojom živote. Robiť obchod so správnymi ľuďmi je skutočne zábava. Ide o oblasť rozvoja ľudského potenciálu s rýchlym indikátorom, či to robíte správne,“ hovorí. Zodpovedá za predaj a servis pre klientov poisťovne a generovanie očakávanej hodnoty obchodu. Jej práca vyžaduje optimizmus, etiku, vieru v seba, vo vlastný tím a najmä vieru, že je možné dosiahnuť všetko, čo si človek dokáže predstaviť. Jej úlohou je zladiť všetky procesy tak, aby tok obchodných aktivít plynul bezporuchovo a aby bolo postarané o každý článok v hierarchii. „U mňa je na prvom mieste vždy človek. Myslím, že svojich kolegov motivujem najmä tým, že ich mám rada, verím v nich, garantujem spravodlivosť, vytváram priestor na ich rozvoj. Každý, kto chce byť o rok ďalej ako dnes, zvýši svoju hodnotu na trhu, je môj človek a dvere má otvorené,“ zdôrazňuje. Keďže je celé dni na slovenských cestách, rada trávi čas doma, v záhrade pri kvetoch, na terase s knihou, s priateľmi, rodinou a v prírode. |
| Poisťovňa Slovenskej sporiteľne Daniel Morvay vedúci oddelenia riadenia predaja Vyštudoval ekonomiku riadenia strojárskej výroby na Slovenskej technickej univerzite. Keďže svoje uplatnenie našiel vo finančnom sektore, doplnil si vzdelanie postgraduálnym štúdiom bankovníctva. Vo finančnom sektore pôsobí už 15 rokov na rôznych pozíciách v oblasti riadenia obchodu. Za skutočnú „školu života“ však považuje podnikanie vo vlastnej firme, ktorému sa tiež venoval. Do Poisťovne Slovenskej sporiteľne nastúpil pri jej vzniku v roku 2003. Prečo prijal ponuku pracovať práve pre PSLSP? „Bola to výzva – budovanie novej, inovatívnej formy predaja, s potenciálom na úspech. Dodnes som presvedčený o význame bankopoistenia a jeho prínose pre slovenský finančný trh.“ Okrem toho, že úspešne riadi predaj a tím koordinátorov, svojím postojom a nadšením dokáže v každom vzbudiť kúsok obchodného ducha. „Popri hľadaní nových prístupov, možností a kreatívnych riešení spája v sebe pozícia riadenia predaja ďalšie dve roviny sebarealizácie. V prvom rade ponúka možnosť byť pri samotnej tvorbe cieľov, vízií a stratégií, rozhodovať a podieľať sa na ich realizácii. A zároveň vytvára možnosť budovania vzťahov, prácu s ľuďmi, ich výber, vedenie a formovanie v jeden tím, zameraný na plnenie spoločných cieľov.“ Bankopoistenie je veľmi špecifické. Produkty musia byť presne šité na mieru nielen pre klientov, ale aj pre distribučnú sieť. „Prostredníctvom najväčšej banky na slovenskom retailovom trhu, Slovenskej sporiteľne, prinášame klientom ponuku obohatenú o inovatívne a v zahraničí úspešné produkty. Klient tak získava kvalitnejší a komplexnejší prístup v oblasti financií,“ dodáva. |
