StoryEditor

Dráha do neznáma

06.12.2011, 16:26

Z bratislavského letiska odchádza ďalší letecký dopravca -- ČSA. V podstate jediné "normálne" aerolinky, ktoré tri "normálne" linky na veľké, medzinárodné letiská otvorili len pred niekoľkými týždňami. Aspoň niekoľkým cestujúcim teda dali možnosť využiť Bratislavu ako nástupnú destináciu pre medzikontinentálne a dlhé lety. Žiaľ, ilúzia plnohodnotných leteckých spojení, hoci s prestupmi, skončila veľmi skoro. V Bratislave ostáva nízkonákladovka Ryanair, lokálny Danube Wings a dve ďalšie firmy, ktoré prevádzkujú po jednej linke. Áno, nastupuje kríza, ale tá nie je jediným problémom. Ani štrajky českých pilotov. Problémy sú totiž v zásade dva: nekoncepčný prístup každého dopravcu, ktorý do Bratislavy príde, prstom ťukne na mapu, vyberie si destináciu -- a hor sa lietať. Bez marketingovej kampane, ktorá by mala začať mesiace pred otvorením nových liniek a bez trpezlivosti. Čakať čierne čísla doslova po prvých kilometroch vo vzduchu, to je utópia. Na zisk sa totiž dnes čaká, tak v leteckom, ako aj inom biznise.

Ďalším fenoménom, ktorý Bratislave škodí, je "odchovanosť" Slovákov na cenách leteniek z čias Sky Europe. Nie, za plnohodnotnú letenku sa platí aj viac ako 20 či 30 eur. To ale treba našincom vysvetliť - práve premysleným marketingom a dlhodobou biznis stratégiou. Že ju v týchto časoch na "BTS" niekto prinesie, je ale asi utopická vízia. Ľahšie je z neúspechu obviňovať letisko, krízu a všetkých okolo.

menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare-hn, menuAlias = komentare-hn, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
19. apríl 2024 07:45