Čo je veľké, to je krásne, tvrdí o európskych firmách nemecký minister hospodárstva Peter Altmaier (vpravo). EÚ však potrebuje komplexnú stratégiu.TASR
StoryEditor

Čo môže Únia urobiť pre firmy

Obranné opatrenia by mala nahradiť proaktívnymi riešeniami.

Čo je veľké, to je krásne – aspoň to tvrdia viacerí lídri európskeho biznisu a nemecký minister hospodárstva Peter Altmaier, keď hovoria o pozícii európskych korporácií vo svete.

Je pravdou, že spoločnosti z EÚ sú globálne vysoko konkurencieschopné a sú veľmi úspešnými exportérmi. Tiež platí, že Európska únia je veľmi otvorenou ekonomikou s obchodným prebytkom. Napriek tomu však panujú obavy, že pre spoločnosti z Únie bude čoraz ťažšie zostať na špici globálnych hodnotových reťazcov. Alebo, inak povedané, bude pre ne ťažšie zostať svetovými lídrami. Napriek úspechu spoločností z EÚ je v prvej päťdesiatke globálneho rebríčka firiem Fortune 500 len deväť firiem z Európskej únie, no až 21 z USA a 12 z Číny.

Top sto firiem rebríčka poskytuje ešte pochmúrnejší obraz (37 firiem z USA, 23 z Číny a 22 z EÚ). Navyše, medzi top 20 technologickými firmami sveta, ktoré patria do sektorov kľúčových pre úspech celých ekonomík, nie sú žiadne spoločnosti z Únie, no až 11 z USA a deväť z Číny.


Európa jasne zaostáva za svojou globálnou konkurenciou v platformovom biznise a predpovede nie sú o nič lepšie. Očakáva sa, že až 70 percent svetového ekonomického vplyvu umelej inteligencie...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
23. máj 2022 13:43