Patrí k zakladajúcim členom SaS a na kandidátke tejto strany sa dostal v roku 2010 aj do Národnej rady, kde pôsobí dodnes. V roku 2013 stranu spolu s ďalšími štyrmi poslancami opustil a vstúpil do hnutia NOVA. O dva roky neskôr sa vrátil k svojej materskej strane, no nie je jej členom.TASR
StoryEditor

V Bratislave sa žije neskutočne, ale so skutočnými problémami

13.02.2020, 23:00
Nemáme radi škatuľkovanie a delenie ľudí podľa miesta bydliska.

V Bratislave sa nežije skutočný život, tak ako sa nežije skutočný slovenský život u ľudí v zahraničí. Výrok predsedu vlády vyvolal obrovskú vlnu reakcií.


Pán premiér, máte pravdu. Život v Bratislave je iný ako inde na Slovensku. A pokiaľ sa ešte rozpíšem, chcem povedať jedno: Bratislava je hlavným mestom všetkých obyvateľov celého Slovenska. Nikdy sa nebudem pozerať cez prsty na ľudí z iných regiónov, ktorí tu pracujú, alebo nás iba navštívia. Každý, kto dodržiava pravidlá hry, je vítaný rovnako ako dlhoroční obyvatelia.


A v čom je to tu iné? Napríklad tu máme najväčšiu koncentráciu áut na štvorcový meter na Slovensku. Dennodenne sa sem valia desaťtisíce áut z celého Slovenska. Dôvodom je, že najväčšie investície sú koncentrované v hlavnom meste a jeho okolí. Ale my nemôžeme za to, že vláda nepodporovala systematicky tvorbu pracovných miest aj v iných regiónoch. Áno, máme tu diaľnice, vysoké školy, fabriky, služby fungujúce 24 hodín denne, 7 dní v týždni a 365 dní v roku. Ale my nemôžeme za to, že v iných krajoch to tak nie je.


Máme tu síce najnižšiu nezamestnanosť v krajine, nadpriemerné mzdy, ale aj najvyššie náklady na život. Oficiálne štatistiky hovoria o tom, že relatívna výkonnosť kraja dosahuje 182 percent európskeho priemeru. Papier znesie všetko, no my to v skutočnosti tak vôbec necítime. Kým dvojizbový byt v Čiernej nad Tisou stojí 14-tisíc eur, v Bratislave 140-tisíc. Áno, takéto priepastné rozdiely sú medzi západom a východom krajiny.


My Bratislavčania milujeme celé Slovensko. Lenže ak chceme spoznávať krásy našej krajiny, terigáme sa autom po prepchatých cestách, pretože súvislá diaľnica na východ stále neexistuje. Do Rimavskej Soboty alebo do Humenného ani neskúšame ísť vlakom, lebo cesta by zabrala takmer celý deň.


Ale my nefrfleme. Makáme od rána do večera. Aj napriek tomu, že vláda sa správa k Bratislave macošsky a dokonca sa vyhráža zrušením Bratislavského kraja. Napriek tomu zamestnávame ľudí z celého Slovenska a vítame turistov z celého sveta, ktorí obdivujú pamiatky, históriu i súčasnosť.


Máme radi Bratislavský kraj tak, ako máme radi celé Slovensko. Čo však nemáme radi, je škatuľkovanie a delenie ľudí podľa miesta bydliska. Každý z nás odniekiaľ pochádza a zväčša je hrdý na svoje rodisko. Do parlamentných volieb ostáva pár dní a budem rád, ak budú volebné miestnosti praskať vo švíkoch. Pretože tu sme si všetci rovní bez ohľadu na miesto trvalého pobytu.


01 - Modified: 2022-09-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Droba a Vallo očami svojich predchodcov. Stroskotávajú na doprave 02 - Modified: 2022-08-26 14:01:06 - Feat.: - Title: Investícia do energetiky ako príležitosť? 03 - Modified: 2022-08-25 14:45:30 - Feat.: - Title: Výsledky čínskych spoločností sa zhoršili 04 - Modified: 2022-08-25 08:31:23 - Feat.: - Title: Čo je hlavný problém Matoviča 05 - Modified: 2022-08-23 11:14:25 - Feat.: - Title: Budeme musieť škrtiť a šetriť. Droba varoval pred následkami vysokých cien energií
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
30. september 2022 12:27