StoryEditor

Fico, Procházka, Matovič a ich mediálne fušerstvo

Prestrelka politických lídrov, ktorú v ostatnom období sledujeme takmer naživo, je krásnou ukážkou ich neschopnosti odkomunikovať akúkoľvek tému bez prvoplánovej snahy o to, aby ich médiá "hrali".

Kiskovitý Procházka

Najprv nás z uhorkovej sezóny vytrhla Ficova tlačovka na tému Dlh mesta Martin, na ktorej opakoval (ako sa to učí v reklame, treba to zopakovať trikrát) kľúčové slová: "Procházka", "svedok na svadbe", "o akú hru ide", "dane občanov Slovenska". Čo si má pomyslieť chudák volič? "Procházka rozohral nejakú (určite nekalú) hru, v ktorej chce prihrať kamarátovi peniaze z našich daní." Od Procházku prišla adekvátna odpoveď, v ktorej využil kľúčové slová "slušnosť", "politický suterén", "Andrej Kiska", "svedok na svadbe", "prehral/prehrá". Posolstvo voličom? "Fico ma neslušne napadol podobne ako Kisku s jeho svedkom na svadbe, aj ja som obeť, voľte aj mňa, nech Fico prehrá ako s Kiskom". Tiež super taktika postaviť sa do úlohy obete, priradiť samého seba ku Kiskovi, ktorý je akceptovaný slušný víťaz a tiež si chudák čo-to vytrpel od neslušného Fica. Čo sme si z tohto odniesli my, voliči? Že sa tí páni nemajú radi, že sa z niečoho obviňujú navzájom. Ale zachytili ste nejaký náznak riešenia? Niečo pragmatické? Čo s tým dlhom urobí Fico? Čo Prochádzka a jeho Hrnčiar? Ako to vyriešia? Čo sa stane? Ak to aj povedali, tak v médiách to prehlušili vyššie opísané vzájomné okydávačky.

Slamený Hlina

S ešte oveľa menším množstvom informácií sa nás rozhodol obťažovať poslanec/bača vo svojej insitnej mediálnej prezentácii. Postavil svoje priezvisko zo slamy. Opomeňme, že to pripomína ten vtipný psychotest keď napíšete slovo "červená" zelenou farbou. Mozog je chvíľu zmätený, či má vnímať písané slovo alebo jeho formu: je to slama či hlina? Čo je posolstvo? Asi už aj bača vie, že napísať veľké meno do poľa ako reklama neobstojí. Vysvetlenie, že takto nedá ani cent oligarchom, ktorí podľa neho vlastnia polovicu outdoorových plôch, je strašne ploché. Jednak hádže do jedného vreca aj neoligarchov vlastniacich bilbordy, ktorým teda tiež nedáva ani cent. Jedným dychom dodal, že zároveň tak pomohol chudákom pôdohospodárom, od ktorých kúpil tú slamu. Toto je statement politika? Toto je riešenie? "Zlú situáciu vidieka vyriešim nakupovaním slamy na tvorbu gigantických nápisov Hlina" - to je jediné posolstvo, ktoré som zachytil (teda okrem toho, že mám sa rád). Ak aj má Hlina nejaké lepšie plány, mediálne ich prehlušil slamenou somarinou.

Emocionálny Matovič

Ale cenu za najväčší mediálny "fakap" si odnáša neoficiálny vydavateľ rodinného časopisu pod zemiakové šupky. Napísať si status o bombastickom odhalení, potom povedať, že vlastne to možno tak nie je, že možno ide iba o to, aby sa aj iní cítili tak zle ako sa on cíti, je ešte väčšia šaškáreň ako sypanie striekačiek na hlavu poslanca v parlamente. Potvrdenie úbohosti ducha silou-mocou sa snažiaceho o nejakú kreativitu. Viem si predstaviť ako sa tešil, keď to vymyslel. Zdá sa, že politici s oneskorením cca dekády objavili kreativitu. Radi si vymýšľajú všelijaké srandičky, ktoré nás majú zaujať.

Prečo sa to deje?

Pre neschopnosť politikov hovoriť niečo k veci? Alebo nemajú žiadne poriadne riešenia? Či len ich nevedia odkomunikovať? Alebo sú tieto šaškárne vynútené médiami a ich čitateľmi, ktorých nezaujíma ako budú po voľbách žiť? Čo im môže priniesť alebo vziať budúca vláda? Možno je to trocha aj o novinároch, ktorí radšej píšu o kope hnoja ako o niečom naozaj k veci.

Vďaka takémuto prístupu médií sa v politikoch iba podporuje snaha o kreativitu. Snaha zaujať čímkoľvek, na čo skočia novinári. Trendy v komerčnej komunikácii dokazujú, že oblbovať už dávno nestačí. Ľudia získavajú imunitu voči superlatívom, prehnaným sľubom, zbytočnej kreativite. Pozerajú sa na veci zo širších súvislostí, idú oveľa hlbšie. Nezaujíma ich v prvom rade kto-čo hovorí, ale ako koná, ako sa správa k okoliu, iným ľuďom, za čo si ho ostatní môžu vážiť, aké reálne riešenia ponúka a ako tie riešenia pozitívne ovplyvnia životy jednotlivcov. Verím, že si tento trend všimnú aj politici a vezmú za svoj novinári. Dúfajme aspoň, že sa to stane už pri voľbách v roku 2020.

01 - Modified: 2007-09-03 06:59:35 - Feat.: 0 - Title: Carrefour predá svoj nehnuteľný majetok
01 - Modified: 2024-04-23 09:20:03 - Feat.: - Title: Fedor Flašík mal veľké ústa 02 - Modified: 2024-04-23 09:23:47 - Feat.: - Title: Je to o konkurencieschopnosti 03 - Modified: 2024-04-19 10:57:33 - Feat.: - Title: GALÉRIA Zrušené zubné benefity či Huliakov dymový experiment. Internet satiricky reaguje na aktuálnu politickú scénu 04 - Modified: 2024-04-14 07:42:10 - Feat.: - Title: Kto sa nádejal, že skončí politický blázninec, sa mýlil. Na Slovensko sa valia dve zásadné veci 05 - Modified: 2024-04-11 08:10:07 - Feat.: - Title: Čo by mohlo pomôcť? Jedno spoločné video Pellegriniho s Korčokom (komentár)
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
26. apríl 2024 06:51