armani.com
StoryEditor

Giorgio Armani zmení obchodnú stratégiu. Kvôli poklesu tržieb

25.07.2017, 11:18
Autor:
ČTKČTK
Prispôsobuje sa zmenám v nakupovaní, aké so sebou prináša internet a sociálne médiá.

Taliansky výrobca luxusného tovaru Giorgio Armani plánuje zredukovať počet svojich obchodných značiek a reštrukturalizovať predajnú sieť. Chce tak reagovať na vlaňajší päťpercentný pokles predaje. Súčasných sedem typov preto firma zúži len na tri: luxusný Giorgio Armani, stredne drahý Emporio Armani a najlacnejší Armani Exchange.

"Rok 2016 bol pre módnu branžu zložitým obdobím. Príjmy skupiny klesli o päť percent na 2,51 miliardy eur, čistý zisk však vďaka regulácii nákladov vzrástol z 241 miliónov na 271 miliónov eur," uviedol osemdesiattri ročný Giorgio Armani. Pokles príjmov zdôvodnil geopolitickými problémami a všeobecnými zmenami v prístupu k nakupovaniu. Výrobcovia luxusného tovaru Kering, LVMH a Hermes napriek tomu vlani príjmy zvýšili o päť a viac percent.

​Analytici i predstavitelia sektoru už radu rokov spochybňujú stratégiu skupiny Armani spočívajúcu v predaji prostredníctvom niekoľkých rôznych radov, najmä pre stredne príjmovú skupinu. Argumentujú, že to oslabuje vnímanie luxusnej značky. Presne to tiež označil John Hooks za dôvod svojho odchodu z pozície zástupcu riaditeľa v roku 2011.

Armani, podobne ako napríklad Ralph Lauren, teraz pod tlakom konkurencie balansuje medzi luxusnými odevmi a konfekciou. Výrobcovia sa pritom musia prispôsobiť zmenám v nakupovaní, aké so sebou prináša internet a sociálne médiá.

​Konzultačná spoločnosť Bain odhaduje, že trh luxusného tovaru tento rok vykáže rast o dve až štyri percentá, rozšíri sa ale priepasť medzi jednotlivými výrobcami. Pre maloobchodný sektor bude hlavným motorom predaj cez internet.

01 - Modified: 2017-04-08 14:40:36 - Feat.: - Title: Nastáva súmrak luxusných módnych butikov. Okrem Ralpha Laurena má problémy aj Tiffany 02 - Modified: 2017-04-05 11:57:31 - Feat.: - Title: V New Yorku na Piatej avenue už u Ralpha Laurena nenakúpite. Svoju vlajkovú predajňu zavrie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:48