Obyvatelia Bratislavského kraja si zaslúžia lepšiu dopravu, tú však neprinesie doprava zadarmo, ale flexibilnejší a efektívnejší systém integrovanej dopravy v kraji. Zdôraznil to kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Milan Ftáčnik na dnešnom tlačovom brífingu, na ktorom prezentoval svoje predstavy o rozvoji dopravy a dopravnej infraštruktúry v kraji.
"Lepšia integrovaná doprava v kraji v mojom ponímaní znamená viac spojov tam, kde to ľudia potrebujú, kratšie prestupové časy i lepšiu nadväznosť medzi vlakovými i autobusovými spojmi," ozrejmil Ftáčnik, ktorý napríklad spomenul, že v špičke by mali vlaky integrovanej dopravy jazdiť každú polhodinu, mimo špičku v hodinových intervaloch.
Cieľom podľa neho je tiež zlepšiť prístupnosť vlakových zastávok prostredníctvom novovybudovaných parkovísk či kyvadlovej dopravy, vybudovať terminály integrovanej osobnej dopravy, ktoré v úplne konkrétnej vízii lokalizuje v najbližšom časovom horizonte do Vrakune a Devínskej Novej Vsi.
Tvrdí tiež, že v lepšej integrovanej doprave musí platiť i lepší a prehľadnejší systém cestovných lístkov. "Som za to, aby cestujúci zaplatil za to, čo reálne precestuje," zdôraznil Ftáčnik a dodal, že inšpiráciu možno hľadať vo fungujúcich systémoch viacerých európskych miest.
Súhlasí tiež s tým, že kraj musí byť oveľa iniciatívnejší v budovaní záchytných parkovísk a nemal by túto úlohu prenechávať iba na hlavné mesto.
"Tie vzťahy za hranicou Bratislavy nemá na starosti mesto, ale kraj, on ich môže a musí riešiť," zdôraznil.
Jeho predstavou je, aby prvé záchytné parkoviská vznikali už pri okresných mestách Pezinok, Senec a Malacky, kde by ľudia bez problémov prestupovali na vlakové spoje do hlavného mesta. Tak isto by sa mali budovať záchytné parkoviská na okraji Bratislavy, na miestach kde cestujúci budú mať dobrý prestup na mestskú hromadnú dopravu.