Nie je to len o tečúcom kohútiku. Aké situácie zažívajú každodenne vodári?ČSOB
StoryEditor

Nie je to len o tečúcom kohútiku. Aké situácie zažívajú každodenne vodári?

22.10.2021, 00:00
Tečúca voda z kohútika, nefungujúci bojler, problémy s teplou vodou. To všetko a ešte omnoho viac dennodenne riešia majstri vo svojom fachu – vodoinštalatéri alebo ľudovo „vodári“. Čo je pre toto povolanie typické, aké sú požiadavky zákazníkov a aké nečakané situácie počas opráv vznikajú?

Nie každý domáci kutil je majster

Množstvo, najmä chlapov v domácnosti, si myslí, že poznajú riešenie na každý problém. Preto sa pri tečúcom ventile, pokazenom bojleri či nefungujúcom splachovači na WC za každú cenu snažia poruchu opraviť svojpomocne a neobrátia sa na odborníkov. Takýto prístup však často vedie k neúspechu a v konečnom dôsledku narobia títo „domáci majstri“ viac škody ako úžitku. „Jeden zúfalý zákazník ma zavolal domov s tým, že mu tečie hadica pod umývadlom. Keď som prišiel, našiel som vytopenú celú kuchyňu, pretože pán domáci nerozvážne odskrutkoval hadicu bez toho, aby predtým vypol hlavný uzáver vody. Keď videl, čo narobil, spanikáril, no kým sme to dali do poriadku, mal „vyumývanú“ dlážku v celom byte,“ opisuje nešťastnú situáciu vodoinštalatér Roman.

Prijímajte platby rýchlo a priamo u zákazníkov doma vďaka mPOS terminálu od ČSOB.

Prečo to toľko trvá?

Je jasné, že nikomu nie je príjemné, keď počas zimných mesiacov zrazu radiátory nefungujú a v celom byte je chladno. Tento problém vodoinštalatéri riešia na dennej báze a keďže ide o urgentný prípad, chcú absenciu tepla vyriešiť čo najskôr. Nie vždy je to však tak jednoduché, ako by si zákazník prial. „Počas minulej zimy som riešil problém s radiátormi u jednej staršej pani. Veľmi sa rozčuľovala, keďže oprava sa natiahla až na dva dni. Problém bol však zložitejší, tlak v radiátoroch bol veľmi slabý a keďže sa jednalo o staršiu budovu, museli sme vyriešiť poruchu v kotolni. Nie všetko sa dá vybaviť za pol hodinky,“ upozorňuje Roman.

Platenie trvá dlhšie ako oprava? Nestrácajte čas a vyskúšajte mPOS terminál od ČSOB.

Veľa muziky za málo peňazí

Práca vodoinštalatérov si vyžaduje dostatočné vzdelanie, množstvo rokov skúseností a veľa odborných znalostí z oblasti vodárstva a kúrenárstva. Takmer všetky poruchy, ktoré vodári riešia, sú špecifické a náročné na čas, materiál či odbornosť. Zákazníci teda musia porozumieť tomu, že oprava každej poruchy bude stáť určitú sumu, ktorá sa pohybuje aj v stovkách eur. Takto situácie zväčša rieši aj vodoinštalatér Roman: „Napríklad pri oprave bojlera je mnohokrát nevyhnutné vymeniť filtre, prívodné hadice, nebodaj termostat. Pri takomto komplexnom probléme sa vyšplhá suma za opravu s materiálom a robotou pokojne aj na 200 eur. Niekedy ťažšie ako samotná oprava, je nekonečné vysvetľovanie zákazníkom, prečo je to také „drahé“, a prečo sa to jednoducho nedá spraviť lacnejšie.“

Tečie zákazníkom pri platbe cashom do topánok? S novým mPOS Android terminálom od ČSOB máte platenie v suchu.

S hotovosťou je problém

Akýmsi poznávacím znakom opravárov a majstrov celkovo bola dlhodobo platba hotovosťou. Pri platení preto vznikali viaceré komplikácie – zákazník doma nemal dosť peňazí v hotovosti alebo naopak, vodoinštalatér nemal z čoho vydať výdavok. „Pravidelne sa mi stávalo, že po oprave vznikla ďalšia „porucha“ – zákazník nemal doma hotovosť. Potom sme museli ísť spolu do bankomatu alebo mi zaplatil neskôr, čo spôsobilo zdržanie mne aj jemu. Vyriešil som to tak, že som si zaobstaral platobný mPOS terminál a odvtedy nemám s hotovosťou problém,“ opisuje Roman. Práve mPOS terminál od ČSOB je skvelým riešením práve pre živnostníkov a podnikateľov, ktorí sa presúvajú z miesta na miesto. Jednoduché a praktické zariadenie im umožní prijímať platby kartou, mobilom aj hodinkami a ušetrí im množstvo času, ktorý môžu venovať ďalším zákazníkom.

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 02:29