foodpanda – nový partner pre reštaurácie

foodpanda ako člen medzinárodnej skupiny Delivery Hero, zameranej na donášku jedál a quick commerce, k nám vstúpila v septembri tohto roka.

Daniel Pátek Managing director foodpanda Slovensko
Zdroj: foodpanda / Daniel Pátek, Managing director foodpanda Slovensko

Byť majiteľom reštaurácie nikdy nie je úplne jednoduché. foodpanda ponúka pomocnú ruku

Krčmy, bistrá, reštaurácie, bufety, pizzerie, puby... Miesta, kde to zvyčajne žije stretnutiami a vyváňa dobrým jedlom. Ešte pred dvomi rokmi by nám vonkoncom nenapadlo, že práve tieto miesta môžu na mesiace stíchnuť. Prežili vojny, zmeny režimov..., aby ich zatvoril neviditeľný mikroskopický nepriateľ.

Otvorené ostali väčšinou iba okienka. A telefonické linky, ktorými sme si jedlo mohli objednať a nechať priviezť. To, pochopiteľne, ani zďaleka nedokázalo mnohým gastroprevádzkam vytrhnúť tŕň z päty. Nikto nevie, do akej miery nás prípadné zatváranie prevádzok čaká v najbližšom období, ale sú tu viaceré pomocné ruky, ktoré chcú gastrozariadeniam pomôcť. Jednu z nich podáva foodpanda.

Komplexná starostlivosť o prevádzky

foodpanda ako člen medzinárodnej skupiny Delivery Hero, zameranej na donášku jedál a quick commerce, k nám vstúpila v septembri tohto roka a má bohaté skúsenosti z celého sveta. 13 krajín, 400 miest, 115-tisíc reštaurácií – skutočne je sa o čo oprieť. foodpanda však nefunguje len v jednoduchom systéme: zákazník si objedná, reštaurácia uvarí, kuriér vyzdvihne, dovezie zákazníkovi a hotovo. Systém jej fungovania je podstatne prepracovanejší – a zahŕňa veľmi úzku spoluprácu s gastropartnermi.

Čo to znamená v praxi? foodpanda partnerovi pomôže s nastavením profilu na svojej platforme. Odporučí vhodné menu na rozvoz. Sprostredkuje objednávku, za ktorú preberá zodpovednosť odovzdaním kuriérovi. Ak reštaurácia nemá podmienky na vlastný rozvoz, má foodpanda k dispozícii vlastný tím kuriérov.

„Reštaurácia má v prvom rade ekonomické očakávanie, čo je logické. Potrebuje objednávky, aby z toho mala finančný prínos,“  hovorí Tomáš Kýček, Head of Sales foodpanda Slovensko. „Cez našu službu objednávky prevádzke prídu – a pre nás je to iba začiatok spolupráce.“ Tá je veľmi intenzívna. „Náš človek danú prevádzku pravidelne navštevuje, rieši s ňou, či jej spolupráca vyhovuje, v čom ju treba podporiť. Sme niečo ako mentori, alebo parťáci.

Vieme poradiť, ako zostaviť jedálny lístok, ako to nafotiť, ako pracovať so zákazníkmi... Vieme pre gastrozariadenia pripraviť spoločné marketingové kampane pre ich špeciálne produkty. Vieme, že aj obal predáva, takže môžeme vytvoriť brandované obaly na mieru danej prevádzky. Máme určité nástroje, ktorými vieme reštauráciám pomôcť, ako zvýšiť počet zákazníkov, a teda aj objednávok.“ foodpanda nie je iba o rozvážaní jedál: je to komplexná starostlivosť o partnera.

Veľkú úlohu zohráva marketing. „Keďže chceme, aby mal gastropartner objednávky, musí ho byť vidieť. Získa vlastný profil v rámci nášho webu aj mobilnej aplikácie. Nové reštaurácie budú zobrazené v primárnej sekcii „Nové reštaurácie“, ktorá zákazníkov hneď vizuálne upúta.  Ale nie je to iba o zviditeľnení sa na našej platforme. Sú tu sociálne siete, bilboardy, digitálne kampane, TV kampane... toho všetkého sú naši partneri súčasťou.“ Neomopomenuteľnou súčasťou služieb je e-shop s obalovými materiálmi vytvorený špeciálne pre partnerov.

Slabinami reštaurácií sú jedálne lístky 

Potvrdzuje to aj CEO foodpanda Slovensko Filip Fingl: „Na základe našich dát presne vidíme, ktoré jedlá idú na odbyt, a ktoré nie. Preto vieme reštauráciám celkom konkrétne poradiť.“ Veľká Achillova päta mnohých zariadení je nezmyselne široký jedálny lístok. V menu majú aj 50 jedál, aby vyhoveli čo najširšiemu okruhu zákazníkov – a pritom realita je úplne iná. „My vidíme, čo sa v skutočnosti predáva – že je to napríklad iba 10 jedál z danej päťdesiatky. Reštaurácia však na všetkých 50 jedál musí mať nakúpené suroviny. Často ich nevyužije, čiže idú do straty. A množstvo jedál z jedálneho lístka ani nemusí byť dobrých, keďže ich reštaurácia varí iba zriedkavo, ak vôbec.“       

Toto všetko reštaurácia pri dennom zhone nemusí postrehnúť. foodpanda túto analýzu dokáže urobiť za ňu. „Jasne to vidíme v systéme objednávok a vieme majiteľom povedať: „Nevarte týchto 30 jedál, je to zbytočné, varte len tieto, lebo tie si vaši zákazníci objednávajú,“ vysvetľuje Filip Fingl a dodáva, že pomoc pokračuje ďalej. „Reštaurácii vieme dodávať suroviny lacnejšie, čiže ak sa sústredí naozaj na to, čo si zákazníci reálne objednávajú a ešte má aj výhodnejšiu cenu surovín na prípravu jedál, ekonomika reštaurácie môže byť zrazu úplne iná.“

Chýba vám kuchár? Čašník? Prevádzkar?

A to stále nie je všetko. foodpanda môže prevádzke odporučiť partnera, ktorý jej pomôže s digitalizáciou. Aj v 21. storočí totiž množstvo prevádzok funguje v systéme „papier – ceruzka“, pričom digitalizácia je tu na to, aby reštauráciám značne uľahčila život. foodpanda má takisto v pláne vedieť rýchlo pomôcť vo vypuklom probléme, ktorý priniesla koronakríza: nedostatok pracovníkov v gastre. Skúsenosti z Českej republiky sú veľmi dobré. „V Česku máme spoluprácu s firmou, ktorá dokáže promptne dodať chýbajúceho človeka na voľné miesto v gastre. Aj na Slovensku už hľadáme partnera, s ktorým budeme takto vedieť prevádzkam pomôcť,“ hovorí Tomáš Kýček. 

foodpanda je na Slovensku dva mesiace a za ten čas sa stala partnerom viac ako 600 prevádzok v 10 mestách. Chce sa rozšíriť do ďalších miest a priniesť možnosť spolupráce čo najväčšiemu okruhu partnerov. Vôbec pritom nejde o to, či je to veľká reštaurácia, alebo malý lokálny podnik. Ako uzatvára Filip Fingl, spolupráca foodpandy a gastronomických prevádzok je o kvalite – či už kvalita jedál, alebo kvalita dodržiavania spoločných dohôd – a o vzájomnej komunikácii: „Funkčné partnerstvo je pre nás veľmi dôležité. Je to beh na dlhú trať.  Komplexná starostlivosť o partnera je o hľadaní ciest, ako robiť biznis lepšie pre všetky strany. A prežiť tak aj ťažšie časy, aké máme dnes.“ 

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.