Žijeme v rýchlej dobe. Ak hľadáme informáciu cez smartphone, chceme ju nájsť rýchlo. Naozaj rýchlo. Ideálne do 2 sekúnd.
Rýchle načítanie e-shopu či webstránky je jedným z hodnotiacich faktorov vyhľadávania Google. Privedie vám nových a verných zákazníkov, zlepšuje celkový dojem z vášho webu a pomôže pri ďalšom plnení cieľov vášho webu.
Pozrime sa, ktoré faktory ho ovplyvňujú a ako môžete svoj web zrýchliť rýchlo a jednoducho aj vy. Najlepšie ešte dnes.
Už Jacob Nielsen, expert na UX, zadefinoval 3 časové limity:
Analytická firma KISSMetrics skúmala, ako vnímajú načítanie webu dnešní používatelia.
47 % používateľov očakáva, že webstránka sa načíta do 2 a menej sekúnd.
Každá sekunda v oneskorení načítania stránky môže znamenať o 7 % menej konverzií.
Za rok je to pomerne veľká suma, určite aj u vás. Nepochybne by ste ju dokázali investovať oveľa efektívnejšie, však?
Čo ovplyvňuje rýchlosť webu?
Ako zrýchliť web?
Okrem odstránenia vyššie uvedených faktorov je dôležité vybrať si také riešenie, aby aj samotná tvorba webstránok a administrácia webu boli rýchle.
Potom už stačí len:
Ako zistiť rýchlosť načítania webstránky a e-shopu?
K dispozícii je viacero online nástrojov, ktoré sú navyše zdarma.
Medzi najpoužívanejšie patria:
Rýchle načítanie webu nie je žiadna novinka, Google ho medzi hodnotiace faktory pridal už v roku 2010.
Za rýchlym webom sa skrýva predovšetkým samotná rýchla tvorba webstránok, kvalitný webhosting, optimalizované obrázky, adekvátna veľkosť súborov, žiadne javascripty alebo flash elementy.
V praxi platí, že čím menej zahltí načítanie vášho webu server, na ktorom je umiestnený, tým rýchlejšie sa webstránka či e-shop načíta.
Veľa spokojných návštevníkov vášho rýchleho webu prajeme.
(pr)
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.