O tom, prečo je prevádzkovanie čerpacích staníc neustálym procesom modernizácie a inovácií, ako aj snahy udržať najvyššiu kvalitu, hovorí Retail manager spoločnosti OMV Slovensko Michal Kubinec.
OMV si vlani pripomenulo 30 rokov pôsobenia na Slovensku. Čo sa za toto obdobie zmenilo?
Veľmi nás teší, že môžeme privítať zákazníkov už na stovke čerpacích staníc značky OMV. Po celé tieto tri desaťročia dávame najväčší dôraz na kvalitu – či už ide o ponúkané palivá, občerstvenie alebo služby. Mení sa však samotný zákazník. Nielenže je náročnejší, čo nás poháňa neustále inovovať a modernizovať, ale má záujem aj o iný typ služieb ako pred 30 rokmi. Kým kedysi boli čerpacie stanice takmer výlučne o tankovaní, dnes sa zmenili na miesta s komplexnou ponukou, kam si ľudia chodia popri načerpaní paliva nakúpiť, občerstviť sa a vybaviť svoje záležitosti od posielania a preberania zásielok až po nákup lístkov na športové či kultúrne podujatia. Väčšina našich čerpacích staníc preto v ostatných rokoch prešla modernizáciou interiéru, ktorá tieto zmeny zohľadňuje. Zámerom je spríjemniť návštevníkom prostredie, v ktorom strávia svoju prestávku na cestách.
Do čela slovenskej OMV ste nastúpili vlani v marci, v čase, keď už bolo jasné, že pandémia koronavírusu nebude len chvíľková záležitosť. Ako to ovplyvnilo vaše plány?
Pomerne zásadne. Museli sme sa v prvom rade sústrediť na to najdôležitejšie – ochranu zdravia zákazníkov aj personálu. Rýchlo sme prijali potrebné opatrenia. Oveľa viac času a námahy sme však museli vynaložiť na zabezpečenie plynulej prevádzky. Napriek zložitým časom nás veľmi teší, že sme zaistili bezpečnosť dodávok – nemuseli sme obmedzovať otváracie hodiny a na čerpacích staniciach sme boli vždy k dispozícii našim zákazníkom. Aj preto by som sa ešte raz chcel poďakovať našim skvelým zamestnancom a partnerom, bez ktorých by to nebolo možné.
Ako pandémia zasiahla do prevádzky čerpacích staníc?
Je to výzva, no vnímame ju ako zmenu. Napriek tomu nás stále ovplyvňuje. Neustále sa musíme pasovať s nepredvídateľnými výkyvmi na strane dopytu a zároveň zabezpečiť flexibilitu dodávateľského reťazca. Okrem toho sme museli prispôsobiť aj sortiment čerpacích staníc, ktoré sa pre mnohých zákazníkov ešte do väčšej miery stali zastávkou, kde chcú vybaviť čo najviac svojich potrieb naraz. Čas sme využili aj na ďalšiu modernizáciu siete čerpacích staníc.
Čo môžu zákazníci na čerpacích staniciach OMV očakávať v roku 2022?
Aj naďalej sa budeme sústreďovať na poskytovanie maximálne kvalitných produktov a služieb. Tradične budeme klásť dôraz na našu ponuku občerstvenia, aby zákazníci na čerpacích staniciach našli vždy čerstvú obľúbenú klasiku i zaujímavé novinky v rámci jedla a nápojov. Veľmi si dávame záležať na káve, pretože pohárik naozaj kvalitnej kávy dokáže rozjasniť deň. Okrem toho neustále rozširujeme sortiment produktov v predajniach. Tento rok v nich naši zákazníci nájdu okrem umývacích služieb aj nový rad kvalitných produktov starostlivosti o vozidlo OMV TOP Wash. Z tých najviditeľnejších zmien by som spomenul najmä finišovanie rekonštrukcie umývacích liniek i samoobslužných umývacích boxov.
Prečo spomínate práve autoumyvárky?
Umývacie technológie a riešenia na ochranu a očistu vozidiel sa vyvíjajú a to, čo stačilo pred niekoľkými rokmi, je dnes už zastarané. V súlade s naším cieľom ponúkať najvyššiu kvalitu sme sa preto pustili po postupnej modernizácie našich umývacích systémov. Už dnes nájdu zákazníci vynovené automatizované alebo samoobslužné umývanie vozidiel na približne osemdesiatich percentách našich čerpacích staníc, zvyšok by mal pribudnúť tento rok.
V čom sú nové autoumyvárky lepšie?
Od kvality použitých materiálov, cez čistiace prostriedky až po dopady na životné prostredie. Na modernizovaných linkách naďalej používame napríklad penové kefy, ktoré v pravidelných intervaloch meníme, takže dosahujeme účinné, no zároveň šetrné umytie. Riziko poškodenia znižuje aj vysokotlakové predumytie, ktoré spolu s aktívnou penou vytvára skvelú kombináciu proti nečistotám, ktoré by mohli pri bežnom umytí poškriabať lak. Využívame aj moderný vosk vo forme peny, ktorý linka zaleští, takže pomôže zakryť aj škrabance. To všetko sú vylepšenia, pribudnú však i nové prvky – väčší dôraz kladieme na kolesá, na nových linkách už využívame špeciálnu chémiu na disky, aplikuje sa i samostatné vysokotlakové predumytie. Nové linky sú prispôsobené novým trendom v automobilizme, väčšie kefy bez problémov vyčistia aj 19-palcové disky. V letných mesiacoch navyše pribudnú samostatné odmuškovače na jednoduchšie odstránenie hmyzu a drobných nečistôt z čelného skla.
V čom sú nové autoumyvárky šetrnejšie k životnému prostrediu?
Trendy sú v tomto smere jednoznačné a aj preto pravidelne obmieňame technológie, aby sme s nimi držali krok. Dôraz okrem kvality kladieme na udržateľnosť a šetrnosť voči životnému prostrediu. Na našich umývacích linkách využívame len špičkovú a ekologickú chémiu. Ručíme za to, že po umytí bude riadne a ekologicky zlikvidovaná, rovnako ako aj nečistoty, ktoré pri umývaní vznikajú. To sa pri umývaní doma dosiahnuť nedá. Naše programy sú navyše nastavené tak, aby recyklovali vodu a šetrili elektrinu. Do 10 minút každý môže mať veľmi kvalitne, dôkladne a bezpečne umyté auto.
Keď už spomíname životné prostredie, OMV na Slovensku vlani podporila kampaň na ochranu pôvodných lesov. Môže byť vôbec ekologická spoločnosť, ktorá predáva palivo?
OMV zodpovedným spôsobom vyrába a prináša na trh ropu a zemný plyn, ako aj chemické produkty a riešenia, a vyvíja inovatívne riešenia pre cirkulárnu ekonomiku. V rámci predaja je naším cieľom okrem iných poskytovať komplexné služby pre našich zákazníkov. V OMV uznávame existenciu klimatických zmien a výziev, ktorým životné prostredie čelí. Týka sa to nás všetkých, a preto nám záleží na jeho ochrane. Preto máme projekt vyvažovania CO2, na ktorom sa môžu naši zákazníci zúčastniť a vyvážiť svoje emisie napríklad za svoje vernostné body. Okrem toho s hrdosťou spolupracujeme s Lesoochranárskym zoskupením VLK a spoločne s našimi zákazníkmi ich podporujeme v snahe o rozšírenie bezzásahových území. Túto možnosť sme predstavili aj našim zákazníkom, ktorí môžu sami zvážiť, či sa k nám pridajú.
(PR)
