StoryEditor

Zákazníci chcú čerstvosť a kvalitu

15.04.2021, 00:00
V roku 2016 to boli smelé plány, otvorenie prvej prevádzky YEME na Tomášikovej. V ďalších rokoch nasledovali ešte tri. Už prvé dni otvorenia sa niesli v znamení radu na košík a neutíchajúcom dopyte po remeselnom poctivom chlebe.

Obchody YEME sa stali pre ľudí miestom nákupu vysokokvalitných potravín, nákupu so zážitkom. Príbeh spoločnosti od začiatku kreuje generálny riaditeľ a majiteľ Peter Varmuža, dušou aj telom oddaný svojmu dielu. Jeho ďalšie plány sú neustále ambiciózne, a tak po období internej stabilizácie a zlepšovaní procesov dochádza po piatich rokoch k expanzii. V blízkom čase pribudne do rodiny prvá remeselná bezlepková pekáreň v Bratislave, ako aj ďalšie obchody a rozšírená výroba.

Každá potravina či ingrediencia majú svoju identitu. Pri správnej fúzii kuchýň dokážu byť tieto prísady neskutočne pôsobivé. Aj jedlo na tanieri môže byť obrazom, ktorého chute a vône dokážu vyvolávať spomienky. Ľudia sa čoraz viac starajú o svoje zdravie, pôvod surovín a o to, akú vzdialenosť prešli potraviny na ceste k nim. „Cítime, že máme väčšiu zodpovednosť za to, aby sme jedli premyslene a eticky,“ vraví Peter Varmuža. Pri nasýtení sa už nejde len o praktickú stránku, ale aj o zmyslovú záležitosť.

„V YEME máme radi skutočné potraviny,“ pokračuje Varmuža. Tie by podľa neho mali byť poctivé, nefalšované a jednoduché. Kvalitné suroviny pestované a vyrábané v zdravom udržateľnom prostredí. Podpora lokálnych farmárov, životného prostredia, zodpovednosť za telo a humánne zaobchádzanie so zvieratami sú piliere, na ktorých stojí vízia firmy. Vízia prinášať zákazníkom potraviny, ktoré nestratili svoju životodarnú energiu priemyselným spracovaním.

Prieskum plnochutných potravín

Pri príležitosti piateho výročia na trhu zrealizovala spoločnosť prieskum existencie. „Sme hrdí na to, že sa YEME v Bratislave a okolí stalo symbolom vysokokvalitných potravín a nákupného zážitku,“ uviedol generálny riaditeľ. Dodáva, že spoločnosť je u ľudí vnímaná ako predajňa zdravého, čerstvého, domáceho sortimentu, ktorý je jedinečný svojou kvalitou.

Zvýšený záujem o potraviny potvrdil, že dôležitým atribútom nákupu sa stala čerstvosť a kvalita. Potvrdzuje to stratégiu firmy vyberať potraviny, riešiť ich pôvod, zloženie, spôsob chovu a pestovania tak zodpovedne, ako k tomu pristupovali od začiatku. Pretože dnes zákazníci potvrdzujú, že to, čo si chcú kúpiť, musí byť dokázateľne kvalitnejšie.

Tím oddelenia kvality, odborníci erudovaní v potravinárskom priemysle, rovnako aj ďalší personál zodpovedný za svoje oddelenie dôsledne dohliadajú na výber dodávateľa, produktov, kontrolujú spracovanie výrobkov a dodržiavanie všetkých smerníc. V pravidelných obdobiach kontroluje manažérka kvality YEME Veronika Khandlová dodržiavanie pracovných postupov a najprísnejších hygienických štandardov, prípravu jedla vo výrobe, na predajnej ploche či čistotu pracovného miesta. Zákazníci chcú čerstvosť a kvalitu Zákazníci chcú čerstvosť a kvalitu Yeme

Základom sú kvalitné produkty

Remeselná pekáreň YEME je dnes ikonou mesta. „Naše hovädzie mäso pochádza len z farmy Kuchyňa od pána Nováka, na ktorej zvieratá žijú v prirodzených stádach vo voľnom výbehu,“ informuje Peter Varmuža. Z tohto mäska zároveň pochádzajú všetky predávané mäsové výrobky. Z voľného chovu pochádza tiež hydina, ktorú dostať v predajniach. „V širokom sortimente zeleniny a ovocia dávame prednosť biopotravinám,“ dodáva majiteľ spoločnosti. Samotný obchod sa postupne pretransformoval a zriadili sa jednotlivé výrobne – cukrárska, lahôdková a mäsová. „Ak vám ponúkame vlastné produkty, sú vyrábané zo špičkových produktov lokálnych farmárov alebo výrobcov,“ vraví Varmuža.

Lahôdky z výroby, ponuka Fresh baru a bistra sú vo všetkých predajniach vždy čerstvé. „Čerstvosť zachovávame jednoduchou prípravou a spôsobmi, ktoré zachovávajú kvalitu, chuť a prirodzenosť,“ uvádza Alena Szabová, riaditeľka výroby YEME. Dodáva, že práve tým sa odlišujú od priemyselne pripravených jedál. V šaláte poznať jeho čerstvosť rovnako ako pri chuti bylín, granátového jablka alebo tahini dresingu. V croissante cítiť chuť poctivého masla. V ikonickom domácom pecni zasa chuť exkluzívneho kvásku. Vajíčková nátierka je zo šťastných vajíčok. „Tak ako si doma pripravujete rybaciu nátierku, rovnako ju pripravujeme my,“ uzatvára riaditeľka výroby.

V dnešných časoch sme vyslovene „bombardovaní“ správami o tom, čo a ako jesť. V ponuke je veľa produktov, z ktorých si často nevieme vybrať a nemáme čas riešiť zloženie. Pridanou hodnotou pre zákazníka je, ak sa má na koho spoľahnúť. Spoločnosť sa snaží spraviť výber čoraz častejšie za zákazníka, ktorý do nej vkladá svoju dôveru. „Na atribút vzájomnej dôvery sa chceme zamerať čoraz viac a je jedným z hlavných cieľov ďalšieho rozvoja,“ informuje generálny riaditeľ.

Yeme pripravuje novinky

Víziou firmy je čo najviac prispieť k ochrane životného prostredia aj premyslenou logistikou, aby potraviny išli čo najkratšou cestou, a zároveň postupnou expanziou. „Plánujeme otvoriť viaceré predajne, aby sme boli čo najbližšie k zákazníkom, aby uhlíková stopa v snahe zabezpečiť si potraviny domov bola čo najnižšia,“ vraví Peter Varmuža. Dodáva, že v Bratislave otvárajú prvú remeselnú bezlepkovú pekáreň, predajňu v novom projekte Nivy a čoskoro sa predajňa objaví aj v Nitre. „Na stole sú predostreté plány rozširovať vlastnú výrobu v snahe spotrebovať každý potravinový produkt do posledného kúska,“ uzatvára majiteľ spoločnosti YEME.

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. apríl 2024 04:53