OMV má sto čerpacích stanícStá čerpacia stanica OMV je situovaná pri vstupe do Banskej Bystrice v smere od Donovalov / Archív OMV
StoryEditor

OMV má sto čerpacích staníc

10.09.2021, 00:00
Neustále inovujú interiér, zlepšujú gastro a služby, no alfou a omegou ich podnikania zostávajú palivá nekompromisne vysokej kvality. OMV sa podľa retail manažéra Michala Kubinca pozerá aj dopredu a vážne rieši výzvy súvisia s ekológiou aj alternatívnymi palivami.

OMV oficiálne otvorilo svoju stú čerpaciu stanicu. Aká je?

Čerpacia stanica sa nachádza v Banskej Bystrici v oblasti Medený Hámor a už má svoju históriu. Je pre nás výzvou ukázať zákazníkom, že po nie veľmi „vydarených“ značkách teraz prišla OMV, ktorá poskytuje vysokú kvalitu tovaru a služieb. Zhodou okolností je to čerpacia stanica, ktorú sme kompletne postavili v úplne novom dizajne.  Ten sme oficiálne schválili iba pred pár dňami. Je to teda jedna z pilotných prevádzok v Európe, kde sa aplikovali nové pravidlá. V takomto šate budeme vídať čoraz častejšie hlavne nové čerpacie stanice.

Čím sa vyznačuje nový dizajn?

Zmeny sa týkajú vonkajšej podoby, mierne sa zmenil branding budovy aj prestrešenia pred stanicou. Nie je to žiadna radikálna zmena, len mierna modifikácia a update dizajnu.

Bude stá čerpacia stanica poskytovať všetky štandardné služby?

Áno a navyše sa neustále snažíme tieto služby inovovať a skvalitňovať. Na tejto čerpacej stanici je už plne integrovaný výdajný stojan AdBlue®, kde môžu natankovať osobné aj nákladné autá. Aj v Banskej Bystrici si zákazníci môžu pochutiť na kvalitnej fair trade káve, máme v ponuke obidva blendy, teda klasickú taliansku praženú kávu aj stopercentnú Arabicu Originál Kolumbia. Okrem toho máme čerstvé bagety a hotdogy. Denne v našej sieti vyrobíme vyše 5-tisíc kusov bagiet.

OMV má sto čerpacích staníc OMV má sto čerpacích staníc Archív OMV

Najmodernejšie stojany ponúkajú okrem iného aj možnosť doliať AdBlue pomocou tankovacej pištole aj pre osobné autá

Je pre OMV stá čerpacia stanica dôležitým míľnikom?

Nepochybne áno, OMV má sto čerpačiek po prvýkrát v slovenskej histórii. Je zaujímavé, že už v 90. rokoch sme mali 99 staníc, ale až teraz sme sa preklopili do trojciferného čísla. Musíme však priznať, že za číslami sa nenaháňame, pretože sa snažíme stavať čerpacie stanice tam, kde ich zákazníci potrebujú. Vnímame konkurenčné prostredie, prejazdnosť okolo čerpacej stanice aj statický potenciál. Na Slovensku jednoducho bude toľko čerpacích staníc OMV, koľko ich bude treba.

Čiže nie je to začiatok veľkého rozmachu?

Určite nie. Keď si predstavíme, žeby sme mali pridať napríklad sto púmp, tak by to asi nebolo v súlade s trvalou udržateľnosťou a s tým, čo zákazníci potrebujú.

Prvá čerpačka OMV vznikla na Slovensku pred tridsiatimi rokmi. Čo sa vo vašom svete odvtedy zmenilo?

V máji 1991 sme otvorili čerpaciu stanicu OMV na Hečkovej ulici v bratislavskej Rači a funguje dodnes. Samozrejme, že aj ona sa výrazne zmenila, pretože v roku 1994 sme otvorili značku Viva, ktorá priniesla kvalitné občerstvenie a kávu. Dôležitým míľnikom bol pre nás rok 2011, kedy sme prišli na trh s prémiovými palivami MaxxMotion, ktoré vystriedali palivá Carrera. Z Rakúska ich dodávame do celej európskej siete, sú špeciálne vyvíjané pre OMV a samozrejmosťou je ich veľmi vysoká kvalita. Za tridsať rokov sa určite zmenila kvalita produktov, ktoré poskytujeme, neustále sa snažíme napredovať , inovovať a prispôsobovať sa potrebám našich zákazníkov.

OMV má sto čerpacích staníc OMV má sto čerpacích staníc Archív OMV

Vysoký komfort tankovania dopĺňa aj kompletný sortiment občerstvenia

Zmenil sa za tú dobu aj váš zákazník?

Nepochybne je náročnejší, má iné chute aj názory. Zákazníci nás neustále posúvajú dopredu. Trh čerpacích staníc na Slovensku je veľmi vyspelý a zákazníci sú zvyknutí na vysokú kvalitu a štandard na čerpacích staniciach, čo je pozitívne.

Čo od vás dnes zákazník vyžaduje?

V prvom rade je to kvalitné palivo, náš zákazník vie, že sa na OMV môže absolútne spoľahnúť. Vieme, že auto musí dostať zákazníka bezpečne do cieľa, preto nepripúšťame žiadne kompromisy v kvalite, je to alfa a omega nášho podnikania. Toto prísne nastavenie sa ďalej prenáša aj do kvality služieb. Vidíme, že autá majú čoraz nižšiu spotrebu paliva, no ich posádka si stále potrebuje počas jazdy oddýchnuť a občerstviť sa. Záujem zákazníkov sa teda sústredí okrem samotného tankovania aj do interiéru našich staníc. Aj preto neustále inovujeme dizajn nášho obchodu, chceme aby bol prívetivejší, vľúdnejší, aby u nás zákazník chcel stráviť svoj čas a aby chcel nakúpiť. Dbáme na kvalitu predávaných produktov, hlavne čo sa týka segmentu gastro. V obchode máme zalistovaných viac ako 1500 produktov, ktoré sa neustále obmieňajú.

Akú úlohu hrá u vás káva?

Mimoriadnu. Vieme, že kvôli káve, príjemnému prostrediu a kvalitnej obsluhe  sú zákazníci ochotní stráviť u nás svoj čas. Momentálne máme dva druhy kávy. Už tradične ponúkame obľúbenú zmes Viva Selection, ktorá pozostáva z 20 percent Robusty a 80 percent Arabiky. Minulý rok sme pridali novú stopercentú Arabiku Originál Kolumbia, ktorá je v ponuke asi v polovici našej siete.

Dôležitým segmentom na všetkých čerpacích staniciach je segment gastro. Čím chcete v tomto smere prilákať zákazníkov?

Snažíme sa náš sortiment neustále obmieňať a inovovať, no zákazníci sú na Slovensku veľmi konzervatívni a najčastejšie si vyberajú bagetu so šunkou, syrom a debrecínkou. Okrem klasík však z času na čas ochutnajú a niečo nové, preto pravidelne meníme ponuku. Všetky naše čerpacie stanice, kde robíme bagety, majú špeciálnu piecku, kde zapekáme bagety tak, aby pečivo bolo horúce a chrumkavé a ingrediencie vo vnútri zostávajú čerstvé. Okrem toho prichádzame aj s novým sortimentom, kam patria zapekané hotdogy, kuracie stripsy, v lete sme mali úspešnú akciu na barbecue krídelká. OMV má sto čerpacích staníc OMV má sto čerpacích staníc Archív OMV

Retail manažér OMV Michal Kubinec

Ako sa pod váš biznis podpísala pandémia?

Nepríjemne nás zasiahli lockdowny, pretože významne klesla mobilita ľudí. My sme však museli a aj chceli zostať otvorení, aby sa na nás vodiči mohli spoľahnúť. Z hľadiska epidemiologických opatrení to bolo pre prevádzku celkom náročné obdobie a zasiahlo to aj náš biznis.

Menilo sa nákupné správanie zákazníkov?

Mierne nám klesol dopyt po gastre, pretože zákazníci trávili na cestách menej času a riešili iba urgentné nákupy. V obchode nám stúpol dopyt po niektorých vybraných produktoch, napríklad po alkohole.

Vnímate nastupujúci trend elektromobility ako ohrozenie vášho biznisu alebo naopak ako zaujímavú výzvu?

Jednoznačne je to pre nás nová výzva a veľmi vážne sa týmto fenoménom zaoberáme. Najintenzívnejšie otázky okolo elektromobility riešime vrámci koncernu. Všeobecne čo sa týka alternatívnych palív, máme v európskej sieti zastúpené všetky druhy. Snažíme sa byť súčasťou ich vývoja a poznať technologické status quo. Musíme sledovať nastupujúce trendy, pretože stále nevieme, ktorému palivu bude patriť jednoznačná budúcnosť.  Momentálne to vyzerá na rôzny mix alternatívnych palív v zložení elektrika, plyn, vodík, ktoré sa budú podieľať na mobilite, ale s rôznymi segmentmi zákazníkov. Napríklad vodík sa javí ako ideálny pre trucky a autobusy a elektrika pre osobné autá. Ich spoločným znakom je, že za posledných päť rokov sa technológie pre alternatívne palivá posúvajú rýchlo vpred. Preto bude kľúčové, kedy a do čoho zainvestujeme. Snažíme sa byť blízko nich a poznať ich technologické možnosti, aby sme sa vedeli správne rozhodnúť.

Mieša karty vodík?

Určite áno, už teraz v Rakúsku OMV prevádzkuje päť vodíkových čerpacích staníc. Pôvodne boli stavané pre osobné autá, ale bohužiaľ, v tomto segmente nevidíme žiaden nárast, zrejme sa presadí skôr elektromobilita. Pre nákladné vozidlá a autobusy je situácia sľubnejšia a je možné, že na dlhé trasy môže dominovať práve vodík, no dnes je reálne k dispozícii „až“ jedno nákladné vozidlo od firmy Hyundai. Na ďalšom type aktuálne pracuje Iveco s Daimlerom. Pri vodíku teda vôbec nie je isté, ako bude vyzerať budúcnosť a na čo sa toto palivo bude vlastne využívať. OMV má sto čerpacích staníc OMV má sto čerpacích staníc Archív OMV

Retail manažér OMV Michal Kubinec

Keď sa už pozeráme do budúcnosti, ako vidíte, že sa budú vyvíjať samotné čerpacie stanice, kde je ich potenciál?

Myslím si, že sa budeme fokusovať na zlepšenie komfortu v interiéri čerpacej stanice. Isté je, že zákazníci budú vždy potrebovať prestávku, budú chcieť kávu a občerstvenie. Predpokladám, že ešte relatívne dlho budeme využívať spaľovacie motory, ktoré bude treba zásobovať fosílnymi palivami, budú však pribúdať alternatívne palivá.

Snáď už ani neexistuje segment ekonomiky, kde by sa neskloňovali termíny ako ekológia a udržateľnosť. Je to aj vo vašom biznise veľká téma?

Jednoznačne, OMV si ako spoločnosť dala za cieľ do roku 2050 byť CO2 neutrálnou. Postupne meníme rôzne maličkosti v retaile, napríklad si u nás viete kúpiť keramický hrnček na kávu namiesto papierových, čím sa nám darí znižovať odpad. Na dvoch čerpacích staniciach máme solárne panely, ktoré nám pomáhajú s generovaním zhruba 30-40 percent energie, ktoré spotrebuje samotná čerpacia stanica. Je to pilotný projekt, ktorý sa zo Slovenska presunul do Rumunska, kde je takýchto staníc už 75 a tento rok osádzame panely na 60 v Rakúsku. Snažíme sa postupne prepínať na zelenú energiu. Pre zákazníkov sme zaviedli možnosť  ofsetovať svoje CO2 emisie, ktoré spália pri kúpe našich fosílnych palív cez Smile and Drive body a B2B zákazníci cez zelené karty. Týmto sa podporujú projekty na vysádzanie lesov v Uruguaji a budovanie veterných elektrární v Bulharsku. Chystáme aj spoluprácu s neziskovou organizáciou Vlk, jej podrobnosti oznámime neskôr. Do roku 2025 chceme vo Schwechate vybudovať najväčší elektrolyzér v Rakúsku, ktorý bude produkovať zelený vodík. Už teraz naša rafinéria prevádzkuje ReOil, kde sa z plastového odpadu vyrába syntetická ropa a z nej sa opakovane dajú vyrábať palivá. Vážne sa zaoberáme transformáciou globálneho koncernu OMV, aby sa podieľal na ekologickejšej budúcnosti planéty.

 

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 07:33