Ak aj vy stále vyhľadávate informácie o potenciálnych klientoch v množstve rôznych databáz, prečítajte si viac o dátových riešeniach novej generácie pre B2B segment, ktoré vám ušetria čas a zefektívnia biznis. Na slovenskom trhu sú totiž dostupné nástroje, ktoré združujú potrebné informácie o potenciálnych klientoch na jednom mieste.
Dáta v obchode sú „must“
„V dnešnej dobe sa bez cielenia obchodovať nedá, inak obchodník pracuje so zaviazanými očami. A pritom, získať dáta o potenciálnych zákazníkoch je dnes jednoduché a finančne nenáročné. Dokáže to prakticky každý,“ hovorí Ľubomír Šimášek, ktorý sa prepojeniu dát a obchodu v B2B segmente venuje 20 rokov. Riadi slovenskú pobočku technologickej spoločnosti Monitora a so svojím tímom pomáha firmám dosahovať obchodné ciele unikátnymi dátovými riešeniami. „Pre každého obchodníka by mali dáta znamenať základný podklad k práci. Napriek tomu vnímam, že na trhu je ešte stále mnoho obchodníkov a manažérov, ktorí s dátami pracujú veľmi málo.“
Všetko pod jednou strechou
„Ak si obchodník váži svoj čas, bude hľadať spôsob, ako sa dostať k potrebným dátam čo najkratšou cestou. Výhrou je, ak nájde všetky potrebné informácie o potenciálnych klientoch, vrátane rizikových faktorov, pod jednou strechou,“ hovorí odborník na dátové riešenia Ľ. Šimášek.
Podľa jeho slov sú najčastejšie využívanými riešeniami nástroje Leady a Merk. Merk je databázou hospodárskych informácií nielen o slovenskom, ale aj českom trhu. Obchodníci tak získavajú jasný prehľad o potenciáli trhu, ktorý chcú osloviť. Leady zase sledujú firemných návštevníkov na webstránkach klientov. Obchodné tímy sú tak o krok napred a môžu osloviť potenciálneho klienta proaktívne.
„Podľa našich skúseností prináša kombinácia týchto nástrojov klientom zefektívnenie procesov až o 50%. Obchodníci totiž zbytočne nestrácajú čas a sústredia sa na to, čo im ide najlepšie – na predaj. Vedia efektívne identifikovať, aká firma vstúpila na webstránku a o ktorú sekciu alebo produkt prejavila záujem. Výsledná informácia poukazuje nielen na to, kto je ich potenciálny klient, ale vedia ihneď reagovať aj na potreby existujúceho klienta a rozšíriť spoluprácu o využívanie ďalších služieb či nákup produktov.“
Vášeň pre dáta
„Dátová služba Leady výrazne šetrí čas, pretože obchodník nemusí osloviť 10 zákazníkov naslepo. Osloví jedného, ktorý sa o ponúkanú službu zaujíma. Toto riešenie však nemusia využívať len spoločnosti, ktoré majú aktívny obchod. Je zaujímavý aj pre marketingové spoločnosti, konkrétne online kampane. Agentúry vedia kompletne vyhodnotiť, koľko reálnych návštevníkov z existujúcich klientov kampaň priniesla, ďalej konverzné pomery alebo napríklad aj to, či mohli kampaň viesť iným spôsobom,“ vysvetľuje Ľubomír Šimášek a dodáva, že všetky dátové riešenia, ktoré v Monitore vyvinú, využívajú aj na interné účely: „Nástroj Leady je pre nás dôležitý aj interne. Na jeho základe vieme posúdiť, o koľko je práca s klientom efektívnejšia. V Monitore máme vášeň pre dáta. A keďže dátové riešenie vyvíjame aj pre naše potreby, klientom odporúčame nástroje, ktoré aj nám reálne pomáhajú v práci, plánovaní a vyhodnocovaní.“
***
Monitora vznikla v roku 2015 s cieľom poskytnúť českému a slovenskému PR prostrediu moderné nástroje pre analýzu a prácu s dátami. Spoločnosť sa v rokoch 2020 a 2021 umiestnila medzi päťdesiatimi najrýchlejšie rastúcimi technologickými firmami v strednej Európe a získala ocenenie Deloitte Technology Fast 50. Podporou organizácií tretieho sektora sa významným spôsobom podieľa aj na množstve projektov, ktoré pomáhajú bojovať s korupciou či dezinformáciami. Viac informácií na www.monitora.sk.