Ako vyberať účtovný program
V minulosti bol dominantným argumentom pri výbere účtovného programu softvér ako taký. Vývoj pokročil a programy prešli nielen vylepšením funkcií, ale aj redizajnom užívateľského prostredia a pripojili sa tiež služby zákazníckeho servisu. Tomáš Loukota zo spoločnosti Seyfor vyzdvihuje, že užívatelia týchto programov dnes tak nekupujú len produkt, ale k svojej práci získavajú aj partnera a poradcu. Pri výbere programu radí všímať si hlavne tento základ. Nápomocná môže byť aj rozšírenosť a tradícia programu na trhu.
Čo je dobrý softvér
Základom kvalitného účtovného softvéru je, že jeho výrobcovia vedia rýchlo, bezchybne a funkčne zapracovať všetky legislatívne zmeny, ktoré sprevádzajú prácu účtovníka v jeho dennej operatíve. Kvalitu softvéru reprezentuje tiež jeho prehľadnosť a jednoduchosť. Pokiaľ to systémy dovoľujú, výrobcovia softvérov by mali byť schopní spracovať aj individuálne zadania klientov čo najjednoduchším a praktickým spôsobom. Treba pamätať, že častým dôvodom, prečo sa nakoniec zákazník rozhodne pre daný systém, bude skôr jeho ergonómia využitia a doplnkové služby nad rámec základu.
Programy pomáha vylepšovať testovanie zo strany klientov
„Spoločnosť Seyfor od samého začiatku spolupracuje s koncovými užívateľmi. Ich skúsenosť je základom pri tvorbe noviniek. Do procesu vývoja našich služieb a produktov zapájame hneď niekoľko vybraných klientov, s ktorými konzultujeme využitie funkcií i jednotlivé procesy,“ ozrejmuje T. Loukota. Vo chvíli, kedy je softvér vyvinutý, nasadí sa pre pilotných zákazníkov, aby vývojári spoločnosti následne vyladili prevádzku a zohľadnili maximum prianí a potrieb. Spokojnosť cieľového segmentu má byť zásadnou ambíciou, ktorá nastavuje proces vývoja týchto programov: od návrhu, až po plošné nasadenie a následné aktualizácie.
Čo účtovné systémy zjednodušujú?
Najdôležitejším argumentom, prečo si vybrať účtovný systém je fakt, že je schopný eliminovať veľké množstvo času, ktoré účtovníci trávia na základných, častokrát mechanických úkonoch. Dá sa povedať, že takýto systém „upratuje“ veľké množstvo dát, pravidiel či limitov. Zákazník má, jednoducho povedané, pripravené ihrisko a určené jasné pravidlá hry. „Denná operatíva je tak s dobrým účtovným systémom jednoduchá, prehľadná, presná a automatizovaná,“ podčiarkuje T. Loukota.
Aj tu sa o slovo hlási umelá inteligencia
Digitalizácia napreduje a vďaka najnovším technológiám bude možné dostať do týchto systémov ešte viac rutinných operácií, ktoré rovnako tak znížia chybovosť práce účtovníkov na minimum. Od umelej inteligencie, ktorá sa tiež postupne etabluje do týchto systémov, sa očakáva, že napomôže sledovať jednotlivé záznamy, transakcie a účtovné knihy v reálnom čase. T. Loukota však upozorňuje, že na to, aby sa tieto novinky stávali realitou, bude tiež nutná jednotná transformácia účtovných dokladov do elektronickej podoby.
Tomáš Loukota (47) pracuje v spoločnosti Seyfor na pozícii Executive Director a je členom predstavenstva. Podnikovým informačným systémom sa venuje viac ako 25 rokov a za tú dobu prešiel niekoľkými pozíciami na zákazníckej podpore a v obchodnom tíme. Stojí za úspešným uvedením nového ERP systému Money S5 na trh či za monetizáciou obľúbenej fakturačnej služby iDoklad.