StoryEditor

Ako si vybudovať silný vzťah s klientom? Venujte mu darčeky!

29.03.2023, 00:00

Povedzte sami, však vás vie potešiť, keď dostanete darček len tak? Či je to zápisník alebo fľaša kvalitného vína, pri pohľade na ne si vždy spomeniete na osobu, ktorá vám dar venovala. Dary vytvárajú pozitívny dojem. Začnite nimi tešiť vašich klientov.

Podnikatelia z mnohých oblastí vyjadrujú vďaku klientom prostredníctvom darčekov. Nemusíte byť hneď zástanca tejto taktiky, môže sa vám to zdať silené. Faktom je, že darčeky budú vždy fungovať. Ľudia majú radi veci zadarmo. A ešte radšej majú veci, ktoré majú nejakú hodnotu.

Zdá sa vám to kontraproduktívne a nechcete zbytočne míňať peniaze? Pozrime sa na to inak. Tieto malé prejavy vďaky a uznania pomáhajú budovať vzťahy a dôveru. Ak si chcete zákazníka udržať dlhodobo, mali by ste ho stále prekvapiť niečím novým.

O tom je vzťah. Ak sa nesnažíte, po čase ochladne. A nezáleží na tom, či je reč o partnerskom, priateľskom alebo obchodnom vzťahu. Napríklad také darčekové balenie kávy poteší každého. Samozrejme, pokiaľ nejde o odporcu kofeínu.

Pozitívna zákaznícka skúsenosť nie je jednorazová záležitosť

Prečo dávať darčeky? Zdôrazníte tým hodnotu vašej firmy. Ukážete tým, že sa nelakomíte na zisk, ale na spokojnosť zákazníka. Že nie ste ľahostajný, ale pozorný. Že vždy prídete s niečím originálnym. V tomto vzťahu udržujete príjemné napätie.

Možno sa vám niekedy stalo, že za vami prišiel pouličný predajca s vrúcnym úsmevom a akonáhle ste uňho nakúpili, bol ako vymenený. Zaujímal sa u vás len dovtedy, kým na platobnom termináli nezasvietil nápis: „Platba schválená”. Vo svete biznisu je to bežná vec, avšak tie najlepšie firmy vedia, že podobnými taktikami by prišli o zákazníkov.

Nenaháňajte stále nových klientov, pracujte na udržaní tých súčasných

Klient sa nechce cítiť ako automat na peniaze. Chce pridanú hodnotu a pocit, že sa k vám má prečo vrátiť. Darčekmi vyjadrujete láskavosť a to, že vám záleží na vašich klientoch. Týmto jednoduchým spôsobom s nimi vytvárate dlhodobé vzťahy a vďaka tomu vám budú verní. Nielenže môžete získať stálu klientelu, dokonca vás budú odporúčať ďalej. A to je pre každý úspešný biznis dôležité.

Teraz sa na to pozrime z vašej strany. Určite nechcete nonstop venovať energiu do toho, ako získať stále nových a nových klientov. Môžete sa o to snažiť, no len tieto aktivity sú po určitom čase vyčerpávajúce. Budovanie vzťahov a povedomia o značke by malo byť súčasťou vašej predajnej stratégie.

Niekedy stačí klientovi venovať hrnček s potlačou vašej firmy a on sa na vás obráti ďalších niekoľkokrát. Na začiatku niečo síce investujete, no neskôr sa to odrazí na výnosoch.

image
www.mpromotion.sk

Pre aké darčeky sa rozhodnúť?

Pri obdarovaní myslite aj na to, že samotný predmet môže fungovať ako reklama. Preto by na darčeku malo byť vaše logo. Aj vďaka tomu si vás ľahšie zapamätajú.

Povedzme, že vyrábate nábytok na mieru alebo vlastníte realitnú agentúru. Vášho klienta navštívi kamarát a vďaka vystavenej včelovine s vaším logom, dobrým službám či kvalitným produktom budú o vás vedieť hneď ďalší ľudia.

image
www.mpromotion.sk

Práca na dobrom mene firmy nie je zložitá. Niekedy stačí byť spontánny a ľudský. Každý klient to ocení. Ak premýšľate, čím potešiť vašich klientov, prezrite si široký sortiment darčekových a reklamných predmetov na www.mpromotion.sk.

 

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 08:11