Romain Vincent, generálny riaditeľ spoločnosti METRO SlovakiaMETRO Slovakia
StoryEditor

Stavajú na privátnych značkách

08.08.2023, 15:00

Myslí si, že trh aktuálne praje aj malým podnikateľom. V podnikaní im odporúča využiť know-how silného partnera. Aj o tom hovorí generálny riaditeľ spoločnosti METRO Slovakia Romain Vincent.

Od prvého februára ste generálnym riaditeľom spoločnosti METRO Slovakia. Čo bolo vaším hlavným cieľom od začiatku Vášho pôsobenia vo vedení tejto organizácie?

Mojím hlavným cieľom bolo pochopiť silné stránky tejto organizácie a čo je podstatou týchto silných stránok. Sme číslo jeden v HoReCa segmente a máme významnú franšízovú sieť. Veľmi veľký dojem na mňa urobila kvalita našich predajní, rozvozu a franšízového systému. Teším sa na ďalšiu akceleráciu realizácie iniciatív v rámci našej stratégie rastu „sCore“.

Plánujete rozvíjať a posilňovať vaše privátne značky ako Metro Chef, ARO či Fine Life?

Áno, i naďalej chceme rozvíjať podiel našich privátnych značiek. Konkrétne značku Metro Chef pre HoReCa segment a značku Fine Line pre našu sieť franšíz. Aj vďaka týmto privátnym značkám vieme ponúknuť vysokokvalitné výrobky za veľkoobchodné ceny, ktoré našim zákazníkom pomáhajú šetriť čas v kuchyni, minimalizovať náklady a zvyšovať marže.

Vidíte príležitosť pre budúci rast vašich privátnych značiek?

Určite! Momentálne je podiel týchto značiek 17 percent a v nadchádzajúcich rokoch chceme ďalej a intenzívnejšie podporiť ich rast.

Pre METRO je kľúčovou časťou podnikania nepochybne HoReCa sektor. Svet však vážne zasiahla pandémia Covid-19 a HoReCa sektor bol zasiahnutý asi najviac. Ako vyzerá súčasná situácia?

Pandémia Covidu znížila veľkosť osloviteľného trhu HoReCa. V súčasnosti je situácia na trhu dobre nastavená a pripravená. Spoločnosť METRO sa vďaka blízkosti k zákazníkom počas pandémie dokázala zotaviť rýchlejšie ako naši hlavní konkurenti. Napriek tomu tento sektor čelí dokonalej búrke výziev, akými sú nedostatok zamestnancov, inflácia, zvýšené náklady na potraviny, či udržanie talentov. Momentálne ako kľúčové vidím predaj, digitálny marketing, distribúciu a riadenie tržieb. METRO poskytuje ponuky a digitálne služby na podporu nezávislých podnikov počas celého obdobia obnovy po skončení krízy spojenej s pandémiou Covid-19.

image
METRO Slovakia

Chcel by som sa opýtať na franšízu Môj obchod. V súčasnosti má METRO na Slovensku 764 predajní, ale do konca roka 2025 plánujete ich počet zvýšiť na celkovo 900 predajní. Je takýto rýchly rast reálny? Nie je už trh takýmito prevádzkami presýtený?

Nemyslím si, že je trh presýtený. Práve naopak. Myslím si, že potenciál je stále veľký. Najmä pre podnikateľov, ktorí vlastnia menšie firmy je výhodnejšie a bezpečnejšie využiť osvedčené know-how a poradenstvo našich odborníkov. V čase nestability a zmien na trhu sa franšízový model stáva ešte relevantnejším. Našim franšízantom poskytujeme firemný systém úspechu. Nie sú na to sami. Poskytujeme im podporu pri budovaní relevantnejšieho a efektívnejšieho sortimentu, ale aj marketingovú podporu a digitálne riešenia pre zvýšenie predajnosti ako aj posilnenie lojality zákazníkov.

Ďalšou dôležitou záležitosťou je služba METRO Delivery. Plánujete nejaké inovácie alebo vylepšenia?

Food Service Distribution, teda distribúcia potravín je základom sily nášho podnikania a chceme ju ďalej rozvíjať. V nasledujúcich troch rokoch plánujeme významné investície do modernizácie a rozšírenia našej dodávateľskej infraštruktúry a kapacít.

Máte ešte ďalšie zaujímavé projekty a plány, ktoré by ste chceli predstaviť verejnosti?

Naším cieľom je byť spojovacím článkom medzi poľnohospodármi, spracovateľmi potravín, malými nezávislými reštauráciami a predajcami. Našim zámerom je takto zlepšiť kvalitu ponuky a poskytnúť spravodlivú odmenu všetkým partnerom v hodnotovom reťazci. Najmä pokiaľ ide o podporu miestnych poľnohospodárov a výrobcov. V centre nášho záujmu je aj budovanie partnerstiev a spolupráce s miestnymi školami a univerzitami. Práca na udržateľnosti potravín je tiež jednou z našich priorít.

Nová generácia zákazníkov očakáva vyššie štandardy ako pred 15 až 20 rokmi, najmä pokiaľ ide o digitalizáciu alebo ekologickú politiku. Zamýšľa sa METRO aj nad týmito otázkami?

Udržateľnosť a aktivity CSR musia byť ústredným bodom nášho úsilia a prijímania rozhodnutí. Sú to však komplexné záležitosti a ovplyvňuje ich mnoho faktorov. V súvislosti so zelenou politikou a udržateľnosťou spomeňme napríklad minimalizáciu potravinového odpadu, ekologickejšie výrobky, zameranie sa na miestnu výrobu a všeobecné zameranie sa na miestnu kuchyňu. To je niečo, čomu sa chceme v budúcnosti naozaj venovať.

A čo digitalizácia a digitálne riešenia?

Pokiaľ ide o digitálne riešenia, máme náš nástroj s názvom DISH BY METRO. Je to silný digitálny partner so skúsenosťami v oblasti stravovacích služieb. Tento nástroj nám umožňuje podporovať majiteľov a prevádzkovateľov reštaurácií inovatívnymi digitálnymi riešeniami. Značka DISH je súčasťou spoločnosti Hospitality Digital, ktorá je 100 percentnou dcérskou spoločnosťou spoločnosti Metro AG. Jej medzinárodný tím odborníkov rozumie tlaku a nepretržitým požiadavkám, ktorým sú podnikatelia v oblasti gastronómie a ich zamestnanci vystavení - nielen preto, aby svojim hosťom poskytli čo najlepší zážitok, ale aj preto, aby ušetrili peniaze a celkovo zlepšili svoje obchodné výsledky.

image
METRO Slovakia

Máte nejaké záverečné poznámky, ktorými by ste zhrnuli úsilie a plány spoločnosti METRO Slovakia do budúcnosti?

Súčasný kontext stanovuje jasný cieľ, ktorým je urýchliť transformáciu nášho veľkoobchodu. A to najmä prostredníctvom ďalšej implementácie iniciatív v rámci stratégie rastu „sCore“. Počnúc cenovou stabilitou až po úroveň kvality dodávateľských služieb pre zákazníkov HoReCa a franšízy. Ďalej tiež posilňujeme náš program BMPL, teda buy more pay less, aby sme našim zákazníkom mohli poskytnúť dostatočný zisk na prevádzku ich podniku. Od februára sme posilnili náš program BMPL o viac ako 6-tisíc výrobkov so stabilnými cenami. Vďaka tomu sme získali nových zákazníkov aj napriek inflačnému kontextu. Naďalej teda intenzívne pracujeme na zabezpečovaní cenovej stability.​

 

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. september 2024 03:47