Začiatkom tisícročia bola spoločnosť vo veľkých problémoch a na hranici bankrotu. Lego sa v podstate vždy tešilo veľkej obľúbenosti u ľudí, ale konkurencia lacných napodobenín a neúspešné investície do zábavných parkov či videohier však dostali spoločnosť na prelome tisícročí do finančných problémov. Nový riaditeľ dokázal Lego vďaka škrtom stabilizovať, ale vďaka vajatavému prístupu k budovaniu značky rástli tržby pomaly (2 miliardy eur v roku 2010). Vtedy prichádza na scénu Sara Riis-Carstensen na úplne novú pozíciu riaditeľky rozvoja značky. A o pár dní vystúpi na Biznis konferencie Slovenskej sporiteľne.
Fokus na značku
Lego v čase jej nástupu nemalo žiadnu ucelenú stratégiu ani strategické oddelenie. V priebehu pár rokov sa pod jej vedením stal branding jednou z hlavných priorít značky. Sara Riis-Carstensen zdôrazňuje, že je dôležité citlivo vnímať cieľové skupiny aj to, ako momentálne značku vnímajú. Napríklad v Európe má Lego nádych nostalgie. Rodičia sa s ním hrali, keď boli deťmi. V Ázii však tento rozmer brandu chýba. Stratégia musí na tieto rozdiely reagovať.
Dnes už v Legu nepracuje, vedie oddelenie stratégie a manažmentu značky v Lufthansa Group, ale výsledky jej práce sú viditeľné. Hodnota značky Lego je dnes takmer 12 miliárd dolárov, kým napríklad v roku 2015 to bolo zhruba 5 miliárd. O úspešnom obrate v smerovaní Lega sa píšu aj knihy a vy si môžete viac vypočuť 19. októbra na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne v bratislavskej Starej tržnici.
Jama levová či nové trendy v digitále
Zaregistrujte sa a nenechajte si ujsť najväčšie podujatie jesene pre malých a stredných podnikateľov. Napríklad aj prednášky o vyhorení a kreativite, financovaní biznisu s pomocou EÚ a nových trendoch. Na pódiu uvidíte napríklad Michala Pastiera z Darwin & the Machines, Marcela Gajdoša z VISA, Pavlínu Louženskú z #HolkyzMarketingu, Filipa Dřímalku z Digitask.cz a mnohých ďalších. CEO Slovenskej sporiteľne Peter Krutil sa porozpráva aj s investormi biznis televíznej show Jama levová a čakajú vás aj workshopy o budovaní značky, digitalizácii SME firiem a analýze finančného zdravia.
Celý program a predstavenie spíkrov nájdete na stránke Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne.