Ivan Holub, manažér udržateľnosti pre strednú a východnú EurópuDanone Slovensko
StoryEditor

Danone Slovensko získalo certifikát B Corp, čo predstavuje významný míľnik pre udržateľné podnikanie na Slovensku

30.01.2024, 00:00

Stredoeurópsky klaster spoločnosti Danone, pod ktorý patrí aj Danone Slovensko, dosiahol významný míľnik v oblasti udržateľného podnikania a získal certifikát B Corp. Certifikát B Corp predstavuje medzinárodne uznávaný hodnotiaci dokument, ktorý sa udeľuje spoločnostiam vyznačujúcim sa vysokými štandardmi sociálnej a environmentálnej výkonnosti, transparentnosti a zodpovednosti. Cieľom B Corp je podporovať firmy, ktoré nielenže usilujú o zisk, ale tiež majú pozitívny dopad na spoločnosť a životné prostredie. Tento úspech dosiahlo Danone CEE ako prvý podnik v regióne s obratom 400 miliónov EUR. Danone dosiahlo v hodnotení B Corp 103,3 bodov, čo výrazne presahuje 80 bodov potrebných pre získanie certifikátu.

Ivan Holub, manažér udržateľnosti pre strednú a východnú Európu, k tomuto úspechu hovorí: „Získanie medzinárodne uznávanej a transparentnej certifikácie B (enefit) Corporation je dôkazom toho, že aj v takomto zložitom regióne piatich samostatných krajín využívame silu podnikania na maximalizáciu pozitívneho vplyvu našej dlhodobej stratégie udržateľnosti. Tento úspech ocenila aj Denisa Rášová z Circular Slovakia, ktorá poznamenala: „Získaniu B Corp certifikátu predchádza náročný proces hodnotenia v  environmentálnych, sociálnych a riadiacich aspektoch podnikania. Spoločnostiam ponúka priestor na zlepšenie, porovnávanie s inými podnikmi a môže byť aj nástrojom na korektnú komunikáciu. Úsilie spoločnosti Danone Slovensko predstavuje referenčný bod pre korporácie v regióne strednej a východnej Európy, ale aj mimo nej. Úspech spoločnosti Danone Slovensko je signálom pre všetky podniky, ktoré sa snažia o udržateľné a etické fungovanie.“

image
Danone Slovensko

Certifikát B Corp symbolizuje vysoké štandardy v oblasti riadenia spoločnosti, prístupu k zamestnancom, životnému prostrediu, komunitám, zákazníkom, ale predstavuje aj zmenu v podnikateľskom myslení. Danone Slovensko dosiahlo najvýraznejšie úspechy v týchto oblastiach:

  • Riadenie: Dvojité poslanie spoločnosti Danone, zamerané na ekonomickú a sociálnu zodpovednosť, je hlboko zakorenené v DNA spoločnosti, so záväzkom k zdraviu, životnému prostrediu, ľuďom a komunitám.
  • Etika a transparentnosť: Spoločnosť Danone zaviedla rozsiahle postupy a jasné pravidlá, ktoré zabezpečujú etiku a transparentnosť vo vnútri firmy aj v hodnotovom reťazci.
  • Starostlivosť o zamestnancov: Spoločnosť kladie dôraz na ľudský prístup a ponúka komplexný balík zdravotných a životných výhod pre všetkých zamestnancov. Medzi tieto výhody patrí napríklad voľno navyše pre rodičov pri narodení alebo adopcii dieťaťa, dovolenka nad rámec zákona, dni na zotavenie (sick days), zdravotná starostlivosť a tiež životné poistenie.
  • Občianska angažovanosť a darcovstvo: Spoločnosť realizuje dlhodobý prieskum stravovacích návykov malých detí prostredníctvom jedinečného projektu NutriCheq. NutriCheq je praktický nástroj na diagnostiku a riešenie nedostatkov vo výžive batoliat. Práve v batoľacom období, medzi 1. a 3. rokom života dieťaťa, sa nachádzajú korene celoživotných návykov a najčastejších chýb vo stravovaní. Tieto zlozvyky môžu mať v budúcnosti zásadný vplyv na rozvoj civilizačných ochorení a tým na celkové zdravie v dospelosti. Dáta získané z prieskumu sú základom pre vedecký výskum a odborné odporúčania slovenských pediatrov.

Ivan Holub dodáva: „Hoci certifikácia B Corp nie je v našom regióne zatiaľ príliš známa, v globálnom kontexte patrí k najdôveryhodnejším renomovaným svetovým certifikáciám, o ktorú môže firma vôbec usilovať. Našim cieľom bolo nechať si nezávislým orgánom zauditovať správnosť našej udržateľnej stratégie a jej dopady na naše okolie, čím myslím zákazníkov, zamestnancov, životné prostredie a pod. Získaním certifikácie však táto cesta nekončí, ale začína. Zaväzuje totiž dané subjekty k pravidelnej trojročnej recertifikácii a kontinuálnym zlepšovaniam v jednotlivých oblastiach. Navyše samotná certifikácia sa v priebehu času stále sprísňuje a kritériá na jej získanie sú stále náročnejšie, aby zohľadňovala vývoj v oblasti celosvetového udržateľného rozvoja. Preto je pre nás táto certifikácia zásadným míľnikom. Certifikácia nám nastavuje zrkadlo v tom, v čom sme silní, ukazuje oblasti, kde musíme ešte kus cesty prejsť, a zároveň nás neustále ženie vpred, aby sme pracovali na tom, byť ešte viac udržateľní, a to nielen na Slovensku, ale predovšetkým regionálne."

image
Danone Slovensko

Spoločnosť Danone považuje investovanie finančných prostriedkov na zvýšenie udržateľnosti v dnešnej neľahkej ekonomickej dobe za dobrú investíciu najmä preto, že je to dáva zmysel z dlhodobého hľadiska rozvoja firmy. Koncepcia a stratégia musia byť zrozumiteľné s jasnou predstavou o tom, čo chce firma dosiahnuť dlhodobo, ale aj v stredne či krátkodobom časovom období. Pre Danone je preto dôležité, investovať do udržateľnosti aj v neľahkých časoch, aby sa návratnosť v priaznivejších rokoch vyplatila oveľa rýchlejšie. Navyše keď hovoríme o udržateľných projektoch súvisiacich so životným prostredím, množstvo z nich sa zameriava na úsporu, či už materiálnej alebo napríklad v energetickej oblasti a s tým samozrejme súvisí aj zníženie nákladov, ktoré sú v tejto ekonomickej dobe vítanou príležitosťou pre každú firmu.

Certifikácia Danone Slovensko podporuje globálnu ambíciu Danone dosiahnuť 100 % certifikáciu spoločnosti. V súčasnosti je 74,2 % globálneho predaja spoločnosti Danone pokryté certifikáciou B Corp.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
28. september 2024 06:54