Každému z nás záleží na tom, aby potraviny, ktoré konzumujeme a pripravujeme pre svojich blízkych, boli nielen chutné, ale predovšetkým bezpečné a kvalitné. V Lidli môžete nakupovať bez obáv. Diskont znižuje jedine cenu a garantuje, že všetko, čo si prinesiete domov spĺňa najprísnejšie kvalitatívne požiadavky.
„Nie je ľahké zdravo sa stravovať, preto sa snažíme zákazníkom pomôcť lepšie žiť. S dodávateľmi neustále pracujeme na zlepšovaní zloženia výrobkov našich privátnych značiek. Či už redukovaním obsahov cukru a soli alebo odstránením nežiadúcich prídavných látok. Spoločným úsilím tak uvádzame na trh výrobky, ktoré nielen plnia rámec zákonných noriem, ale i štandardy Lidl, ktoré stoja na najmodernejších vedeckých poznatkoch o tom, čo je dobré naše zdravie, naše okolie a našu planétu,“ povedala Zuzana Olšiak, vedúca úseku kvality Lidl Slovenská republika.
Kvalita je pre reťazec kľúčová a nerobí v nej žiadne kompromisy. Cieľom diskontu je ponúkať zákazníkom najlepší pomer ceny a kvality. Základná idea je jednoduchá – kvalitné produkty môžu príjemne prekvapiť nielen chuťou, ale aj cenou. Lidlu sa to darí predovšetkým vďaka jeho privátnym značkám, ktorými je charakteristický. Tie majú väčšinový podiel v jeho sortimente, pričom tvoria vyše 70%. Vlastné značky v Lidli nájdete vo všetkých sortimentných kategóriách a v rámci stáleho sortimentu reťazec ponúka výrobky viac ako 120 rôznych privátnych značiek. Produkty vyrobené exkluzívne pre Lidl diskontu umožňujú poskytnúť výhodnejšiu cenu a má aj priamy dosah na kvalitu.
Výrobky predávané pod značkami Lidla podliehajú komplexnej kontrole z niekoľkých uhlov pohľadu. Diskont aktívne spolupracuje so svojimi dodávateľmi, aby zaručil bezpečnosť produktov. Priamo vo výrobnom závode kontroluje splnenie požiadaviek, ktoré kladie na hygienu a bezpečnosť, férové podmienky pre zamestnancov a konanie v súlade s cieľmi trvalej udržateľnosti. Následne, keď už je výrobok dodávaný, je pravidelne testovaný, či spĺňa dohodnuté parametre. Výrobky sú kontrolované v akreditovaných laboratóriách. „Laboratórnymi analýzami zisťujeme, či výrobky pod privátnymi značkami Lidl skutočne majú kvalitu, ktorú sľubujú na obale. Vykonávame rozsiahle testovania všetkých výrobkov, niekoľkokrát ročne,“ doplnila Zuzana Olšiak. Predovšetkým kontrolujú dodržiavanie kvality, zákonných požiadaviek, no pravidelne preverujú aj to, či nie je možné zameniť existujúce prísady za zdravšie, lepšie a kvalitnejšie. Výrobky sú na pravidelnej báze kontrolované aj v nezávislej inštitúcii chuťovými testami „naslepo“. Týmto spôsobom si Lidl dopĺňa vlastné senzorické testovanie. „Pravidelným senzorickým hodnotením zabezpečujeme, aby spoločne vyvinuté zloženia výrobkov boli nielen pekné na papieri, ale najmä vyhovovali chuti a vkusu našich zákazníkov,“ uzavrela Zuzana Olšiak. Za uplynulé dva obchodné roky reťazec vykonal celkovo 3 493 analýz potravín a 109 auditov. Pre oblasť ovocia a zeleniny číslo presahuje 2 800 analýz.
Lidl vymedzil viac ako 70 prídavných látok, ktoré nechce mať vo výrobkoch privátnych značiek. Zároveň má interne stanovené limity na látky, ktoré sa v potravinách môžu vyskytovať. Medzi tieto patrí napríklad stanovenie rezíduí pesticídov hlboko pod zákonné limity (max 30% zákonom povoleného limitu), či nastavenie hranice pre MOSH/MOAH, ktoré zákonom zatiaľ ani nie sú určené.
Okrem dôkladných procesov zameraných na zaistenie kvality produktov diskont prihliada aj na názory zákazníkov. Každý jeden zákaznícky podnet individuálne preverí a rieši s nastavením nápravných opatrení.
Všetky kroky, ktoré Lidl podniká pre zaistenie a rozvoj kvality výrobkov podliehajú uznávaného systému manažérstva kvality ISO 9001:2015. Bezpečnosť produktu v ňom má najvyššiu prioritu. Lidl taktiež definoval konkrétne kroky pre dodržiavanie bezpečnosti potravín. Jedným z nich je certifikácia podľa International Featured Standard (IFS) alebo British Retail Consortium (BRC) pre výrobné miesta, ktoré do Lidla dodávajú potraviny a drogériu v sortimente privátnych značiek. Aby bola dodržaná stanovená kvalita, externé certifikačné orgány pravidelne vykonávajú neohlásené audity. Akreditované inštitúty kontrolujú rizikovosť všetkých položiek privátnych značiek s cieľom otestovať ich predajnosť. Dôležitým krokom je aj overovanie, či sú dodržiavané stanovené limity, ktoré presahujú zákonné požiadavky.