StoryEditor

METRO oslavuje 25 rokov: Od prvých krokov po partnera, ktorý formuje budúcnosť slovenského obchodu

29.10.2025, 00:00

Čo všetko sa dá za 25 rokov stihnúť? METRO má dnes šesť prevádzok, ponúka takmer 20-tisíc produktov a má výrazný podiel slovenských produktov. Rozvíja riešenia pre prevádzky HoReCa segmentu ako produktový rad Chytrý kuchár či digitálny nástroj DISH a stanovil si cieľ, dosiahnuť do roku 2040 uhlíkovú neutralitu.

Do Ivanky pri Dunaji, Nitry a Zvolena prišiel v novembri 2000 na trh veľkoobchod METRO. Málokto vtedy tušil, že za 25 rokov sa stane neoddeliteľnou súčasťou slovenského podnikateľského prostredia. Dnes má METRO na Slovensku šesť prevádzok – okrem pôvodnej trojice pribudli Košice, Žilina a Devínska Nová Ves.

Za štvrťstoročie pôsobenia stálo METRO pri úspechu mnohých slovenských podnikateľov. Od prvých zákazníkov, ktorí prekročili prah predajní pred 25 rokmi, až po tisíce firiem, ktoré s ním spolupracujú dnes. Začiatky nebývajú jednoduché. Slovenský trh mal svoje špecifiká, profesionálni zákazníci svoje zaužívané postupy.

Široké portfólio a kvalita

METRO prinieslo na Slovensko unikátny koncept – jedno miesto, kde profesionáli z gastronómie a maloobchodu nájdu všetko potrebné. Kombinácia širokého výberu, kvalitných surovín a spoľahlivých dodávateľov sa stala oporou pre kuchárov, obchodníkov i podnikateľov.  Dnes tu vyše 180 000 zákazníkov vyberá z takmer 20 000 produktov – od čerstvých rýb, mäsa až po ovocie a zeleninu. Približne 7 000 položiek pochádza zo Slovenska od viac ako 300 domácich dodávateľov.

Popri známych značkách METRO ponúka aj nad 5 200 vlastných produktov. Pravidelne vytvára inovácie podľa potrieb zákazníkov, ako je projekt Chytrý kuchár, ktorý šetrí prácu, znižuje odpad a zlepšuje organizáciu aj hygienu v kuchyni. Prioritou zostáva kvalita.

„Keďže v METRO nakupujú profesionáli, ktorí chcú len to najlepšie, my musíme byť v kvalite vždy o krok napred. Našou najvyššou prioritou je poskytovať zákazníkom bezpečné a kvalitné výrobky,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

image
METRO

Malé obchody

Franšízový koncept Môj obchod, spustený v roku 2012, sa stal záchrannou sieťou pre stovky malých predajní. Dnes ich je v sieti viac ako 660. Dostávajú nielen výhodné nákupné podmienky, ale aj marketingovú podporu a odborné poradenstvo. V čase, keď veľké reťazce dominujú trhu, je to životne dôležitá podpora.

METRO sa nestalo len dodávateľom surovín. Stalo sa partnerom slovenskej gastroscény. Podpora Bocuse d‘Or – gastronomickej olympiády – alebo partnerstvo s medzinárodným sprievodcom Gault&Millau v roku 2025 sú toho dôkazom.

METRO akadémia vzdeláva nielen skúsených profesionálov, ale aj študentov odborných škôl. Vytvára priestor, kde sa kuchári môžu stretávať, inšpirovať a deliť o skúsenosti, napriek tomu, že v podnikaní sú konkurentmi.

Ľudia robia firmu

„Našou hlavnou silnou stránkou sú naši ľudia, ich zručnosti a schopnosť lepšie obslúžiť našich zákazníkov. Je pre nás dôležité, aby naši kolegovia a kolegyne boli vo svojej práci spokojní a chodili do nej s radosťou.“

Rovnosť nie je len prázdnym slovom, vo firme totiž pracuje 50 percent žien a 50 percent mužov, takmer tretina žien je dokonca v manažérskych pozíciách. Duálne vzdelávanie pre študentov stredných odborných škôl otvára dvere mladým ľuďom do praxe.

„Dbáme na to, aby mal každý príležitosť rásť a rozvíjať sa.“ METRO vytvára príležitosti aj pre študentov stredných odborných škôl so zameraním na obchod a služby, ktorí tam môžu absolvovať duálne štúdium. „Našim cieľom je podporovať mladých ľudí, aby získali prax a lepšie sa pripravili na svoje budúce povolanie,“ dodáva Romain Vincent.

image

Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO

METRO

Záväzok do budúcnosti

METRO si stanovilo jasný cieľ – byť moderným a udržateľným partnerom pre svojich zákazníkov. Do roku 2040 sa zaviazalo dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo svojich prevádzkach. Systematicky investuje do riešení, ktoré umožňujú efektívnejšie a šetrnejšie fungovanie. Nové technológie v oblasti chladenia, fotovoltiky, osvetlenia či elektronických cenoviek pomáhajú znižovať vplyv na životné prostredie a zároveň zlepšujú komfort zákazníkov.

Kľúčovou súčasťou tejto stratégie je aj modernizácia logistiky – presun skladov mäsa (2023) a ovocia a zeleniny (2025) z Českej republiky na Slovensko, ako aj vybudovanie nového konceptu logistického skladu, ktorý predstavuje dôležitý míľnik v histórii METRO Slovakia. Tento inovatívny koncept integruje všetky logistické procesy pod jednu strechu, čím zvyšuje efektivitu, skracuje dodacie lehoty a zároveň podporuje udržateľnosť celého dodávateľského reťazca. „Iba zosúladením našich cieľov s potrebami prírody a ľudí môžeme byť dlhodobo úspešní," dodáva Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO.

image
METRO

Poďakovanie partnerom a zákazníkom

Pri príležitosti 25 rokov na slovenskom trhu METRO ďakuje všetkým svojim zákazníkom, dodávateľom a obchodným partnerom, ktorí stáli pri jeho ceste a prispeli k tomu, že sa stal stabilným partnerom slovenskej gastronómie a maloobchodu. Spoločná dôvera a spolupráca vytvorili silnú komunitu profesionálov, ktorá neustále posúva trh vpred.

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
29. október 2025 00:02