Švédske kvinteto The Flower Kings prirovnáva kritika k dieťaťu zvrátených orgií hudobných zoskupení Yes, Genesis, Weather Report a Phish. Alebo ich jednoducho označuje nálepkou králi progresívneho rocku nového tisícročia. Dôkazovým materiálom sú aktivity jeho členov, ktoré búrajú bariéry medzi rockovou, džezovou, metalovou či symfonickou hudbou. A tiež nesmierna usilovnosť, ktorá každoročne ústi do vydania a prezentácie nového albumu, zväčša v rozšírenom formáte dvojitého CD. Jubilejný desiaty Paradox Hotel (InsideOut, 2006) je zmesou dômyselne prekomponovaných zvukových štruktúr protirečiacich sivej uniformite rádiovej produkcie.
Filozofiou kapely je komentár lídra a gitaristu Roina Stolta k sólovému debutu The Flower King z roku 1993: "Pomenovaním albumu som chcel vyzdvihnúť dobro, lásku, svetlo a vytvoriť protiváhu k deštruktivizmu a temnej rozorvanosti metalovej hudby. Preto som priviedol na svet Kvetinového kráľa -- proroka, liečiteľa, hipíka, kaukliara, vesmírneho cestovateľa, veľkého záhradníka, a možno tiež syna božstva. Dnes, keď sa moc a peniaze stávajú našimi jedinými bohmi, je potrebné pozastaviť sa a povedať si, za kým kráčame." Dualizmus a protipóly akoby dvoch rozdielnych svetov symbolizujú rôznorodé kompozície, v danom prípade izby "hotela plného paradoxov". Elektronického pesničkára Mobyho na jeho minuloročnom albume fascinovali hotely svojou možnosťou vytvoriť pseudodomáce, anonymné a sterilné prostredie náhodným hosťom. V Paradox Hotel, naopak, prináša každý z návštevníkov svoj vlastný príbeh, využíva osobitý jazyk a smeruje do odlišnej destinácie. To isté môžeme konštatovať o osemnástich skladbách proporčne rozdelených do dvoch "ubytovacích jednotiek" -- izieb 111 a 222. Hotel ako paralela vzájomného spolunažívania na planéte Zem s posolstvom prijať údel krátkodobého návštevníka, a nie absolútneho vlastníka. "Zapíšeme sa do knihy hostí, využijeme hotelový bar, zaplatíme a odchádzame inde," konštatuje Stolt. "Napriek tomu, že nikto v skutočnosti nevidel majiteľa, nikto nepochybuje o jeho prítomnosti..."
Presvedčivosť Hotela Paradox zvýrazňujú nielen rozličné analógové syntetizátory, ale aj živé nahrávanie v kodanskom Medley Studio a následné vrstvenie vokálnych harmónií. Celková zvukovosť nenápadne naberá kontúry 70. rokov, spolu s ďalšími artrockovými symbolmi, akými sú rozsiahle rapsodické kompozície, výrazné inštrumentálne plochy či dôraz na atmosféru. Dvanásť minút úvodnej skladby Minor Giant Steps z pestrejšieho druhého disku ponúka poslucháčovi pozoruhodnú reinkarnáciu legendárnych Yes či King Crimson. Nechýbajú odkazy na geniálne kontroverzného umelca Franka Zappu. Oproti nekonvenčnej inštrumentálnej The Unorthodox Dancing Lesson s prelínajúcimi sa nepravidelnými rytmickými štruktúrami stoja priamočiarejšie blues-rockové popevky Pioneers Of Aviation alebo titulný bigbít Paradox Hotel. Časté zmeny nálad sú spoločným znakom vzrušujúcej, ale posluchovo náročnej exkurzie do hudobných štýlov. V porovnaní s minuloročným, kontroverzne prijímaným dvojalbumom Adam & Eve, prináša ten aktuálny viac nápaditej expresie. Flower Kings tak nielen potvrdzujú vodcovský titul, ale v čase elektronických inovácií dokazujú aktuálnosť rockových progresií. Hmatateľným dôkazom bude bezpochyby ich sobotňajší návrat (8. apríl 2006) na pódium nitrianskeho klubu Stará Pekáreň.
StoryEditor