StoryEditor

Etika pre headhunterov

02.06.2005, 00:00

Ako sa stať motivovaným a zanieteným lídrom? To bola otázka, o ktorej nedávno v lotyšskej Rige diskutovali členovia medzinárodnej asociácie nezávislých konzultantov INAC. Asociácia združuje viac ako 30 personálno-poradenských a HR konzultačných firiem z celého sveta. "Zanietený a motivovaný líder namiesto toho, aby neustále vyvíjal tlak na podriadených a sledoval len vytýčené ciele, sa snaží zvýšiť ich motiváciu podporou ich inovatívnosti, stimulovaním ich intelektu pri hľadaní nových riešení," hovorí šéf asociácie Clive Miénville. "Líder musí mať víziu. Čím je jasnejšia, tým ľahšie sa komunikuje kolegom, ktorí sa s ňou rýchlejšie stotožnia," pripomína Mariana Turanová, vedúca slovenskej pobočky personálno-poradenskej spoločnosti Target. Spoločnosť je partnerom asociácie INAC pre strednú a východnú Európu a okrem Slovenska má zastúpenie v Maďarsku, Česku, Poľsku a v Rumunsku.
Asociáciu tvoria nezávislé headhunterské a konzultačné spoločnosti, ktoré síce pracujú v rôznych štátoch a na rôznych kontinentoch, ale dodržiavajú jednotný Etický kódex. Etický kódex je rozdelený na dve časti. Prvá opisuje princípy spolupráce s klientmi, a to lojalitu voči klientovi, dôvernosť informácií, čestnosť, otvorenú komunikáciu a transparentnosť vyhľadávacieho procesu. Nemenej dôležitými sú pre členské spoločnosti INAC-u kandidáti, ktorým zaručujú dôvernosť informácií, rovnaké príležitosti, objektívne pohovory a dôslednú spätnú väzbu.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 18:06