Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru, zakúpeného v kamennom obchode či prevádzkarni firmy. Ak predávajúci umožní vrátiť alebo vymeniť tovar za iný, robí tak nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný, upozorňuje Slovenská obchodná inšpekcia.
Zrušenie objednávky a vrátenie tovaru
Po doručení tovaru, ktorý ste si zakúpili online, máte 14 dní na to, aby ste sa rozhodli, či ste s ním spokojní alebo nie. Toto pravidlo platí aj na nákupy prostredníctvom telefónu, zásielkového a podomového predaja. Existujú však tovary a služby, na ktoré sa nevzťahuje. V Európskej únii máte právo vrátiť tento nákup a získať späť plnú sumu z akéhokoľvek dôvodu, stačí len to, že zmeníte svoj názor.
V kamenných obchodoch na neuvážené nakupovanie môžete doplatiť. Nepomôže ani EÚ. Ale ak sa na tovare vyskytne chyba v záručnej lehote, môžete ho reklamovať. V tomto prípade už nejde o bezdôvodné vrátenie, ale o reklamáciu. Mnohé obchody však dobrovoľne zákazníkom umožňujú vrátiť alebo vymeniť tovar počas určitého obdobia. „O podmienkach vrátenia alebo vymenenia tovaru sa treba informovať u predajcu hneď pri nákupe. Ak takúto možnosť predajca ponúka, je dobré si to dať zaznamenať do dokladu o kúpe,“ radí Danuša Krkošová, tlačová hovorkyňa ÚI SOI.
Ako vrátiť tovar, keď zmeníte rozhodnutie
Lehota na zváženie sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru a pri zmluvách o poskytnutí služby uplynie lehota po 14 dňoch od uzavretia zmluvy. Ak koniec lehoty pripadne na deň pracovného pokoja, predlžuje sa do nasledujúceho pracovného dňa.
Obchodníka o vašom r...
Zostáva vám 85% na dočítanie.