Americký vizionár Michael Dell si ešte ako študent predsavzal, že bude najväčším predajcom počítačov na svete. Jeho zámer by zostal len snom, ak by nevedel, ako na to. Bol presvedčený, že nielenže musí byť schopný skladať lepšie počítače ako konkurencia, ale musí to vedieť robiť aj lacnejšie. A s dobrým biznis plánom.
Mladý Dell rozbehol svoj biznis počas prvého ročníka štúdia medicíny na Texaskej univerzite, kde zostavoval a predával počítače priateľom zo školy. Nečakal na diplom a s tisíc dolármi vo vrecku založil spoločnosť, ktorá na prelome tisícročí patrila k najnovátorskejším firmám na svete.
Zo školy odišiel, keď jeho mesačný obrat dosiahol 80-tisíc dolárov. Predával počítače priamo koncovým zákazníkom, vďaka čomu mohol ponúknuť cenu zníženú o marže predajcov. Navyše garantoval používateľom kvalitný a najmä rýchly servis počítačov, čo bolo v tom čase čosi neslýchané. Dell prepísal pravidlá podnikania v počítačovom biznise. Premyslenou stratégiou sa mu podarilo prekonať najväčších hráčov na trhu.
Neistota a riziko
Zakladateľ spoločnosti Dell Computer Corporation je príkladom, že podnikatelia, ktorí akceptujú riziko a pustia sa do podnikania, musia najmä v začiatkoch riešiť množstvo neľahkých situácií. Aj keď je Dell zosobnením amerického sna, tiež čelil neistote, či sa jeho podnikateľský zámer ujme a či si na seba dokáže zarobiť. Práve preto je dôležité mať jasnú predstavu, ako bude náš podnik fungovať počas najbližších rokov. Keď už dáme túto predstavu na papier, hovorí sa jej podnikateľský plán. Tvorba podnikateľského plánu má svoje pravidlá, ktoré by sme mali dodržať, iba vtedy sa môže objektívne ukázať, či je projekt životaschopný, respektíve poukázať na možn...
Zostáva vám 85% na dočítanie.