S elektronickým podávaním dokumentov je spojených niekoľko krokov. A treba ich spraviť ešte pred podaním priznania.
1. Najskôr je potrebné registrovať sa na portáli Finančnej správy.
Fyzické osoby podnikatelia, ktoré jej doteraz nemuseli podávať žiadne dokumenty elektronicky, napríklad priznanie k dani z motorových vozidiel a nie sú stále zaregistrované, tak musia spraviť v najbližších dňoch.
K registrácii potrebuje fyzická osoba podnikateľ alebo ním splnomocnená osoba elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), respektíve kvalifikovaný elektronický podpis (KEP). V prípade eID je potrebné mať preinštalovaný platný certifikát vydaný po 1.novembri 2017, pretože dovtedy platné certifikáty už neplatia. Fyzické osoby podnikatelia môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom takzvanú dohodu o elektronickom doručovaní.
2. Po registrácii je potrebná autorizácia na daňovom úrade.
V prípade fyzickej osoby podnikateľov je tento proces jednoduchší. Finančná správy ho zlúčila do jedného kroku. V registračnom formulári treba zaškrtnúť políčko "Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie s daňovým úradom". Daňový úrad autorizuje automaticky. V prípade eID/KEP v priebehu pár minút, v prípade dohody o elektronickom doručovaní treba aj osobne navštíviť daňový úrad.
O predĺženie lehoty na podanie priznania musí požiadať fyzická osoba - podnikateľ takisto len elektronicky.