eKasa prinesie do života podnikateľov mnohé vylepšenia. Ako prvé môžeme spomenúť zrušenie servisnej organizácie a odborného uvedenia pokladnice do prevádzky. Ruší sa aj povinnosť pravidelných servisných prehliadok či plombovania pokladníc, čo prinesie podnikateľom úsporu vo financiách.
Ďalšou nespornou výhodou nového riešenia je, že podnikatelia budú môcť využívať ako pokladnice nielen klasické registračky, ale aj tablety, mobily či počítače. To im poskytne širšie možnosti pri voľbe zariadení a pri správe svojich prevádzok, nehovoriac o mobilite takéhoto podnikania.
Komplexné riešenia
Ruší sa aj povinnosť robiť denné uzávierky či viesť knihu registračnej pokladnice. Príjemnou správou nielen pre podnikateľov je aj možnosť zasielať doklady elektronicky, napríklad e-mailom. V tom prípade si však treba dať pozor na to, že sa doklad zaslaný e-mailom už nesmie tlačiť.
O2 ako poskytovateľ internetového pripojenia pre 99,5 percenta obyvateľov je schopný poskytovať komplexné riešenie. Ako jediný certifikovaný operátor vie ponúknuť a zabezpečiť servis všetkých komponentov na splnenie zákonnej povinnosti, ako sú: certifikované zariadenie v súlade s novou legislatívou, ktoré obsahuje všetko – pokladnicu, tlačiareň a platobný terminál so zárukou 24 mesiacov, pričom sa uplatňuje automaticky bonus na zariadenie vo výške až 96 eur bez akejkoľvek úvodnej platby.
Z ďalších výhod je to špičkový softvér s intuitívnym ovládaním prostredníctvom 10´ alebo 7´ displeja, licencia, dátové úložisko pre zálohy a aktualizácie v cene. Možné je tiež riešenie šité na mieru malým a stredným podnikateľom v dvoch verziách – stolová a prenosná O2 eKasa, bezplatný dátový tok slúžiaci na komunikáciu O2 eKasy s Finančnou správou či integrovaný terminál s poplatkami za platbu kartou bez obmedzení a podmienok vo výške len 0,99 percenta.
Virtuálna pokladnica
Zmenou prejde aj virtuálna registračná pokladnica. „Bez zásahu podnikateľa spĺňa všetky zákonné podmienky online pripojenia,“ vysvetľuje Ivana Skokanová z Finančnej správy. Ako dodáva, pribudli aj nové funkcionality, napríklad pri vytváraní dokladov, typov položiek, nahlasovaní polohy pokladnice, pri predaji tovaru v mene inej osoby či novej možnosti odosielania pokladničného dokladu zákazníkovi e-mailom. „Vzhľad vydaného pokladničného dokladu takisto prešiel úpravou. Zásadnou zmenou je, že na pokladničných dokladoch sa už nebude tlačiť znak MF. Na dokladoch sa aj naďalej bude tlačiť jedinečný identifikátor dokladu a QR kód, ktorý je umiestnený v pravom hornom rohu pokladničného dokladu a bude viditeľnejší neý doposiaľ. Zmenil sa i vzhľad pokladničného dokladu či spôsob podávania žiadostí," vyratúva hovorkyňa.
Zmeny v podávaní žiadostí
Iný je aj spôsob podávania žiadostí o pridelenie kódu, a to v tom, že sa presúva na portál Finančnej správy. Podnikateľ môže požiadať o pridelenie kódu vo svojej osobnej internetovej zóne, kde vyplní žiadosť o pridelenie kódu virtuálnej pokladnice, prípadne oznámenie o ukončení používania pokladnice alebo o strate prihlasovacích údajov.
„Vo formulári treba zadať PIN kód, ktorý bude potrebovať pri prvom prihlásení do virtuálnej eKasy. Finančná správa podnikateľovi pošle prihlasovacie meno – login a heslo. Pre používateľov vi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.