V obchodnej praxi je veľmi dôležitý osobný kontakt. Kórejskí podnikatelia dajú na odporúčania známych a časté osobné kontakty, bez ktorých je prakticky nemožné uskutočniť akýkoľvek obchodný prípad. Rokovania sa často prenesú večer do reštauračných zariadení a nezriedka sa konzumuje miestny alkoholický nápoj sodžu. Niektoré náročnejšie rokovania trvajú aj niekoľko dní.
V týchto končinách sú mentalita a zvyky odlišné, vychádzajú z uctievania zásad konfucianizmu a striktného dodržiavania hierarchie hodnôt. Prísna hierarchia sa prenáša aj do obchodných rokovaní, kde si Kórejčania potrpia, aby partner bol minimálne na tej istej úrovni vo firme ako je on.
Ak ide o export, vyvíjajú veľký, až agresívny tlak na zákazníka, pri importe vyžadujú maximálne výhodné podmienky, nízke ceny, kvalitný tovar, rýchle dodacie termíny.
V priebehu obchodnej spolupráce si Kórejčania potrpia na rýchlu reakciu na svoje ponuky, prípadne otázky. Vedia byť veľmi promptní a rýchlo reagujú, to isté očakávajú od partnerov. Ak nedostanú odpoveď obratom, okamžite strácajú záujem a orientujú sa na iného klienta. Bežnou praxou je zasielanie kvalitných katalógov a vzoriek. O známom kórejskom produkte ženšeň je zbytočne hovoriť. Vývoz kórejských odrôd koreňa ženšeň vo forme, umožňujúcej jeho pestovanie v zahraničí, je zakázaný.
V kórejskej spoločnosti sa veľký dôraz kladie na vek. Pri prvom stretnutí sa rokujúci zvyčajne vzájomne spýtajú na vek, a najstaršiemu v skupine preukazujú úctu. V rodine má výsadné postavenie starý otec, otec, starší brat. V zamestnaní je však rozhodujúce služobné postavenie, aj keď je vhodné, aby zahraničný partner bol vekovo v približne v rovnakej skupine.
StoryEditor