Všeobecnú úverovú banku, druhú najväčšiu banku na Slovensku, čaká významná zmena. Do konca roka plánuje zmeniť svoje logo a korporátne farby. Klientov sa zmena nedotkne, namiesto modrej si budú musieť zvyknúť na dominujúcu zelenú a oranžovú farbu.
Všetky dcéry
VÚB banka nezostane pri zmene osamotená. Jej materská spoločnosť, talianska banka Intesa Sanpaolo, sa tak rozhodla urobiť vo všetkých svojich dcérskych spoločnostiach. "Naším cieľom je posilniť vizuálnu identitu skupiny Intesa Sanpaolo tak, aby boli jej členovia odlišní a zároveň ľahko rozlíšiteľní," povedal riaditeľ pre externé vzťahy banky Vittorio Meloni. Politikou banky Intesa Sanpaolo je podľa jeho slov mať jednotnú korporátnu identitu pri zachovaní lokálnych názvov bánk v jednotlivých krajinách. "Na ponechaní názvu VÚB sme sa bez problémov dohodli s našou materskou bankou," povedal pre HN šéf VÚB banky Ignacio Jaquotot. Jeho banka si dala urobiť prieskum, z ktorého vyplynulo, že aj klienti sa prikláňajú k ponechaniu pôvodného názvu. Prechod na euro, na ktorý sa banka tiež v súčasnosti pripravuje a zmena identity banky nevytvoria dodatočnú záťaž na jej pracovníkov, keďže tieto úlohy riešia odlišné tímy.
Náklady hradí matka
Klientov banky sa zmena fakticky nedotkne. Náklady sa nepremietnu ani do zvýšených poplatkov. "Takmer celý proces hradí Intesa Sanpaolo," povedala hovorkyňa VÚB banky Alena Walterová.
Klienti na pobočkách uvidia zmenu farby priestorov a iné bude aj logo banky. Vedľa pomenovania banky v zelenej farbe sa objaví oranžový štvorec s vyobrazeným rímskym akvaduktom. "Akvadukt symbolizuje spoluprácu, technický vývoj, prosperitu spájania medzi ľuďmi a kultúrami," vysvetlil Meloni.
Zelenú farbu nebude mať v skupine iba chorvátska Privredna banka Zagreb, keďže jej červená korporátna farba je v krajine dlhé roky spájaná práve s touto inštitúciou.
Udržať si postavenie
Intesa Sanpaolo nechce meniť iba farby a logo VÚB banky. "Naším cieľom je udržať si podiel na trhu a pokračovať v upevňovaní pozície retailovej banky. Sústreďovať sa budeme aj na malé a stredné podniky a rast lízingových služieb," povedal šéf divízie medzinárodných pobočiek Intesa Sanpaolo Giovanni Boccolini. Slovenské skúsenosti z oblasti spotrebiteľských úverov budú podľa neho vzorom pre ostatné krajiny.
Nie je jediná
V minulosti prešli zmenou loga, firemných farieb alebo celého názvu viaceré slovenské banky. Zmenu si vyžiadala buď zmena vlastníka, alebo požiadavka zo strany materskej spoločnosti. Zatiaľ poslednou zmenou prešla Ľudová banka, ktorá začiatkom novembra minulého roka zmenila meno na Volksbank.
Rekordérom medzi bankami v počte mien je terajšia UniCredit Bank. Z pôvodnej Slovenskej poľnohospodárskej banky založenej v roku 1990 sa o štyri roky neskôr stala Poľnobanka. V roku 2002 sa majoritným akcionárom banky stala talianska skupina UniCredito Italiano. A názov spoločnosti sa zmenil na UniBanka. Najnovšia zmena prebehla v apríli 2007, keď sa UniBanka spojila s HVB Bank Slovakia a vznikla tak UniCredit Bank. V minulom roku prebehla zmena firemnej identity aj v OTP Banke Slovensko, pôvodnej Investičnej a rozvojovej banke. Zmena však v tomto prípade nepostihla názov, ale iba logo a firemné farby. Materská maďarská OTP Bank totiž zmenila korporátnu identitu bánk a dcérskych spoločností vo všetkých krajinách strednej a východnej Európy, kde skupina OTP pôsobí. Niektoré banky si však napriek zahraničným vlastníkom svoj názov naďalej udržali. "O zmene názvu sa neuvažuje, Tatra banka nadväzuje na svoju dlhoročnú tradíciu. Značka je na Slovensku známa a v súčasnosti nie je dôvod na zmenu," vysvetľuje hovorca Tatra banky Boris Gandel.