Dôležité je aktualizovať
,,Tento typ služby na webe poskytujem od začiatku minulého roka. Špecializujem sa na oblasť právneho poradenstva v pracovnom práve. Považovala som za veľmi vhodnú formu ponúknuť svojim klientom aj neklientom službu HR news. Je to vlastne vždy aktualizovaný výber judikatúr, právnych predpisov a zákonov pre všetkých, ktorí sa chcú orientovať vo sférach pracovného práva", hovorí o svojich skúsenostiach právnička a advokátka Dagmar Zukalová. Pravidelne aktualizuje najnovšie judikatúry a právne predpisy, odborné konferencie, ktoré sa týkajú pracovného práva, rovnako aj osobné výstupy v médiách k odborným otázkam.
Osobne neodporučuje, aby sa na osobných webových stránkach zobrazovali osobné informácie, ktoré sú v rozpore nielen s advokátskou etikou, gramatické chyby a najmä dezinformácie, ktoré môžu záujemcov o tento (a nielen tento) typ služieb uviesť do omylu.
Osobitný servis pre klientov HR NEWS pripravuje Dagmar Zukalová od roku 2004. Ide o bezplatnú službu, kde je možné po registrácii stiahnuť si ostatné vydanie špecializovaného štvrťročníka. Práve týmto spôsobom ponúka vždy aktualizovaný výber judikatúr, právnych predpisov a zákonov pre všetkých, ktorí sa chcú orientovať vo sférach slovenského a európskeho pracovného práva. Tejto forme sa hovorí pridaná hodnota.
Ako nestratiť klienta
,,Skúste si svoje meno alebo aj názov firmy napísať do internetového vyhľadávača a možno budete z tejto takzvanej digitálnej stopy prekvapení. Čo už raz urobíte a objaví sa na internete, takmer nejde vymazať", hovorí riaditeľ internetovej divízie OglivyInteractive International Tomáš Jindříšek. On sám pri tvorbe vlastnej webovej stránky postupom rokov a skúseností vychádzal predovšetkým z of-line sveta. Musel sa aj v tomto prípade zamyslieť nad tým, čím by bol zaujímavejší než konkurencia. A to môžete naformulovať jedine do kvalitných textov s jedinečnou ponukou, teda byť presvedčiví. A najmä struční a prehľadní. Pokiaľ podľa Tomáša Kovala, senior projekt manažéra Lomtec.com nezaujmete počas prvých sekúnd, stratíte zákazníka definitívne. Dominovať by mali informácie o tom čo ponúkame (bez zbytočne dlhých uvitacích textov), podporené hodnotnými referenciami, základnými faktografickými a kontaktnými údajmi. Treba si uvedomit, že konkurencia v prostredí internetu je veľká.
Byť na Google je základ
Umiestnenie vašej webovej stránky na vyhľadávačoch nestojí podľa Jozefa Ringa, konateľa Webring Media, nič. Vyhľadávače si stránku nájdu samy, ak na ňu smeruje niekoľko spätných odkazov. Rovnako aj registráciu do katalógov si môže urobiť každý sám. Zoznamy katalógov sa dajú ľahko nájsť. "Dostať sa na Google je základ. Tento vyhľadávač je na Slovensku najpoužívanejší. Iné však je, aby bola vaša stránka na prvých stranách vyhľadávača. V tomto prípade je to už v rámci konkurencie zložitejšie. Ak máte k dispozícii finančné prostriedky, treba ich investovať do reklamy cez systémy platených textových odkazov,“ odporúča Jozef Ring, konateľ WebringMedia.
,,Pokiaľ majiteľ nežiada o zvýhodnenú pozíciu (zápis) v rámci konkrétneho katalógu, tak ide väčšinou o bezplatnú službu. Každopádne väčšina internetovej verejnosti používa na vyhľadávanie požadovaných informácií Google.Preto dosiahnutie výhodnej pozície v rámci výsledkov vyhľadávania v Google je jedným (avšak rozhodne nie jediným) z predpokladov úspechu", dodáva Tomáš Koval.
Kam so stránkou
Pre tých, ktorí nevedia, kam svoju osobnú profesijnú stránku umiestniť, odporúča Jozef Ring, aby si zaplatili za hosting. Neplatené hostingy totiž častokrát vkladajú do stránok vlastnú reklamu, a to vám na dôveryhodnosti veľmi nepridá. Môžete sa však ochrániť tým, že si jednoducho necháte zablokovať prístup na vašu webovú stránku reklamám vašich konkurentov, prípadne reklamám, ktoré sú neetické. Tiež je v prípade bezplatných hostingov väčšia pravdepodobnosť výpadkov služieb.
A čím častejšie budete svoju webovú stránku aktualizovať, tým častejšie sa na ňu budú ľudia vracať.
| Prečítajte si aj: |
| Známa značka ešte neznamená víťazstvo „Najdôležitejšie pri tvorbe webovej stránky je presne zadefinovať zadanie. Dnes existuje veľa internetových nástrojov, ale ľudia všeobecne nevedia, čo majú od internetu chcieť,“ hovorí riaditeľ internetovej divízie OglivyInteractive Tomáš Jindříšek. Nestačí mať však samotný web, musíte sa postarať o to, aby vás na ňom vaši potenciálni klienti našli. Napokon ide o presvedčivosť. Moderné riadenie práce na internete je v konečnom dôsledku riadenie reputácie vašej značky. Samozrejme, týka sa to nielen firemných značiek, ale aj jednotlivcov. Existujú na to metodiky, ako to koordinovať, ale dôležité je byť predovšetkým otvorený, čestný a opatrný. Celý článok >> |
| Prečítajte si aj: |
| Nehodím sa do stabilného prostredia Manažéri v pohybe plus. Nový generálny riaditeľ Microsoft Slovakia Peter Čerešník pre HN: Microsoft patrí medzi veľmi známe firmy. Ako ľudia reagujú, keď sa im predstavíte ako riaditeľ tejto spoločnosti na Slovensku? Bol som veľmi prekvapený, koľko ľudí mi spontánne telefonovalo a blahoželalo po mojom vymenovaní do funkcie. Je príjemné, že ľudia túto pozíciu vnímajú ako niečo, čo môže ovplyvniť ďalšiu budúcnosť slovenskej pobočky. Takže zatiaľ je veľmi príjemné otvárať dvere a hovoriť dobrý deň, som Peter Čerešník, riaditeľ Microsoftu. Treba zároveň povedať, že takéto personálne rozhodnutia sa nerodia zo dňa na deň. Diskusie, či mám záujem o túto pozíciu, prebiehali pomerne dlhý čas pred tým, ako prišlo verejné oznámenie. Dúfam, že sa v nej nájdem, pričom moje stotožnenie s ňou bude vždy závisieť od toho, do akej miery budeme schopní robiť pokroky. Nie som človek vhodný do prostredia, ktoré je nemenné, stabilizované. Aj preto je táto oblasť pre mňa atraktívna, lebo sa tu dá robiť veľmi veľa vecí novým, iným spôsobom. Je tu hromada myšlienok, nielen v mojej hlave, ale hlavne v hlavách kolegov. Je to obrovská motivácia. Celý článok >> |
| Prečítajte si aj: |
| Nemusíte byť za každú cenu lepší Nebojte sa nedostatku rešpektu Popri tradičných úlohách manažéra a súvisiacich zručnostiach si táto situácia vyžaduje špeciálnu pozornosť v niektorých aspektoch. Základná obava mladších manažérov je nedostatok rešpektu zo strany ich starších podriadených a akási neustála snaha dokázať, že i napriek vekovému rozdielu sú na správnom mieste. Mladí šéfovia sú často takí zaneprázdnení tým, aby dokázali, že sú na správnom mieste a že na to majú, že popritom zanedbávajú svoje vodcovské povinnosti. Každý sa, samozrejme, a hlavne zo začiatku, snaží na novej pozícii blysnúť, či už niekomu šéfuje alebo nie. To by však nemalo zachádzať do extrémov. Fakt, že vás dosadili za šéfa z veľkej pravdepodobnosti nie je náhoda. Vzdelanie, skúsenosti, doterajšie úspechy či správne kariérne rozhodnutia zrejme zapríčinili, že ako 35-ročný šéfujete ľuďom v päťdesiatke, a ak s tým má niekto problém, musí si ho vyriešiť vnútorne sám. Vy sa zodpovedáte vlastným nadriadeným a predurčeným firemným cieľom a tie by ste mali brať do úvahy ako prvé. Celý článok >> |
