Podľa prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky pri Štatistickom úrade SR považovalo v júni informácie o eure za postačujúce alebo viac postačujúce ako nepostačujúce 70 percent respondentov. V máji to pritom bolo iba 39 percent. Barát tak reagoval na slová predsedu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Petra Mihóka, ktorý povedal, že úvodná informačná kampaň o eure bola slabá a nič nehovoriaca.
Podľa vyjadrení Petra Mihóka sa informačná kampaň o eure rozbieha zle. Kampaň by podľa neho mala vysvetliť to, že na Slovensku nie sú dve lode - podnikatelia a obyvatelia. Poukázal pritom na fakt, že ak po zavedení eura bude fungovať ekonomika, tak aj dôsledky novej meny budú lepšie. "Zbytočne veľa sa aj v politickej a mediálnej rovine strašia ľudia," dodal. Podľa neho sa však za pol roka do zavedenia eura dá ešte veľa urobiť.
Úvodná časť kampane bola podľa Mihóka necielená, neadresná a nezrozumiteľná najmä pre tých, ktorým mala niečo povedať. "Ak budeme takto pokračovať v kampani, tak sa nemôžme diviť, že tu budú narastať rôzne obavy, riziká, ľudia budú nespokojní, nervózni," konštatoval Mihók. Kampaň by mala byť transparentnejšia z hľadiska jej zamerania a gradácie. Podľa predsedu SOPK je časť kampane aj otázkou celoštátnych médií, ale ako zdôraznil, absolútne minimálne sa využívajú miestne a regionálne médiá a samosprávy, pričom práve ony sú v priamom kontakte s občanom. Kampaň by tak podľa neho mala byť viac decentralizovaná.
