StoryEditor

Šikovných stačí hodiť rovno do vody

27.09.2007, 00:00

Pre každú spoločnosť, ktorá chce uspieť v náročnom konkurenčnom boji, sú jedným z kľúčových faktorov úspechu ľudia, na ktorých stavia. Ich náborom, výberom a ďalším rozvojom sa zaoberajú oddelenia ľudských zdrojov. Ich špecialisti si často lámu hlavu nad otázkou, ako práve do ich spoločnosti prilákať tých najšikovnejších, nadaných mladých ľudí, ktorí sú ochotní priniesť pre spoločnosť nové nápady a prispieť tým k ďalšiemu rozvoju.

Intership -- dvojmesačná stáž
Jedným z príkladov, kde sa systematicky venujú výchove absolventov dokonca ešte počas štúdia na vysokej škole, je Poštová banka. Zaviedla program Intership -- dvojmesačnú stáž pre študentov 4. ročníkov (počas letných prázdnin pred začiatkom zimného semestra) v rámci projektovej kancelárie. Študenti sa podieľajú na projektoch, pričom sa nevenujú iba administratíve, ale sú riadnymi členmi projektových tímov. Všetci študenti prechádzajú výberovým procesom, rozhovorom a psychodiagnostickým testovaním. Okrem toho tu v súčasnosti pripravujú program rotácie absolventov vysokých škôl a rovnako aj prax pre študentov obchodných akadémií na obchodných miestach banky v regiónoch.
Jedna zo súčasných absolventiek Intershipu, 23-ročná Jaroslava Gregorová, študuje na Fakulte manažmentu UK v Bratislave špecializáciu finančný manažment a finančné služby. Počas štúdia vo Francúzsku, kde má mnoho absolventov univerzity problém sa zamestnať pre nedostatok praktických skúseností, si uvedomila, aká dôležitá je pre študenta prax. Hneď po návrate na Slovensko okamžite reagovala na ponuku jej súčasného šéfa, vtedajšieho profesora z fakulty Stanislava Boledoviča (v súčasnosti šéfa Projektovej kancelárie Poštovej banky), absolvovať dvojmesačnú stáž -- Intership. Cieľom stáže bolo v rámci plnohodnotnej práce v projektovej kancelárii spoznať banku a jej hodnoty, výnimočných ľudí a rôzne spôsoby práce. Na druhej strane mala šancu zistiť, či práve táto práca je tá, ktorú by v živote chcela, čo sa, žiaľ, nedá zistiť počas štúdia na fakulte. Zapojila sa do celobankového projektu Predajný model, kde spracúva rozsiahlu analýzu klientov s previazaním na ekonomický potenciál jednotlivých regiónov Slovenska.

Možnosť medzinárodného rastu
Vysokoškolské štúdium na Ekonomickej univerzite v Bratislave ukončila Petra Slimáková (Human Resources Generalist, Kraft Foods European Business Services Centre) v máji 2004. So zameraním na služby a cestovný ruch jej z množstva ponúk najviac vyhovovala práve tá z Kraft Foods. Business centrum bolo práve v plienkach, čo jej ako absolventovi so zopár skúsenosťami poskytlo veľa možností na osobný a profesionálny rozvoj. Popri aktivitách v office managemente sa aktívne podieľala aj na základných náborových činnostiach, ktoré ju definitívne zaujali a posunuli do oblasti personalistiky a ľudských zdrojov. Od júla 2005 je členkou personálneho oddelenia a podieľa sa na masívnom prijímaní zamestnancov. Od februára 2006 dostala možnosť pracovať na pozícii Human Resources Generalist so zameraním na kompenzácie a odmeňovanie zamestnancov. Na spomínanej pozícii pôsobí dodnes.

Miesto získajú najlepší
Dôraz na spoluprácu s univerzitami kladie aj Slovnaft. V rámci toho robí štipendijný program určený pre čerstvých absolventov a študentov posledných ročníkov univerzít a vysokých škôl. Nazvali ho growww. Do prvého ročníka growww2007 sa zapojilo 200 študentov zo šiestich slovenských univerzít a 20 fakúlt. Vďaka tomuto programu získal Slovnaft 31 kvalitných absolventov, ktorí posilnia jednotlivé divízie spoločnosti. Študenti posledných ročníkov majú možnosť uskutočniť svoju diplomovú prácu v tejto spoločnosti. Autori najlepších troch získajú finančnú odmenu spolu s ich domovskými fakultami.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
19. apríl 2024 23:16