Prvý omyl: Obchodník len predáva, o ostatné sa stará výroba.
Riešenie: Firma by mala mať obchodníka so znalosťami aj z technológie výroby. Je však možné vytvoriť kombinovaný predajný tým, kde sú zastúpení aj špecialisti z konštrukcie a technológie.
Druhý omyl: Tvoríme vždy tie najlepšie konštrukčné riešenia.
Riešenie: Ak chce zákazník škodovku, vyrobte mu škodovku, a nie mercedes. Konštruktér by mal mať vo firme jasne stanovené priority, pravidlá a ekonomické parametre svojich riešení a projektov.
Tretí omyl: Nemôžeme správne normovať, vyrábame zákazkovo jedinečné výrobky.
Riešenie: Vysoké percento produkcie sa aj pri jedinečných zákazkových výrobkoch opakuje. Bez normovania nie je možné efektívne riadiť a kontrolovať výrobný podnik.
Štvrtý omyl: Sledovanie produktivity mesačne je dostačujúce.
Riešenie: Produktivitu treba sledovať priebežne a operatívne vychytávať slabé miesta. Je to kľúčový ukazovateľ. Nepotrebuje byť zjemňovaný alebo upravovaný koeficientmi.
Piaty omyl: Zaujímajú nás len najprogresívnejšie metódy riadenia.
Riešenie: Naháňať sa za najnovšími, často "módnymi" vlnami v riadení môže viesť k sklamaniam a zbytočným nákladom, ak firma nemá zvládnuté štandardné postupy.