StoryEditor

Letecká spoločnosť rieši viaceré výhrady voči svojej svojráznej propagácii

03.02.2008, 23:00

Francúzsky prezident Sarkozy sa dostal do konfliktu s írskou leteckou spoločnosťou, ktorá
zverejnila v reklame jeho fotku s priateľkou. Do pozornosti sa však dostala aj správa o neperlivej novinke z dielne Coca-Coly.

Ryanair pod paľbou
Nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair útočí nielen lacnými letenkami, ale aj svojráznou propagáciou. Práve tá vyvolala nedávno kritiku. Nečudo, veď letecké spoločnosti tohto druhu boli vždy známe invenčnosťou, len aby sa odlíšili od konkurencie. Európsky líder medzi nimi, írsky Ryanair, čelí teraz tlaku britskej regulačnej organizácie ASA kvôli printovým reklamám. ASA totiž zakázala reklamu, zobrazujúcu mladú, sporo odetú ženu v úlohe študentky. Podľa ASA ide o nezodpovedné zobrazenie dievčaťa s provokatívnym sexuálnym správaním. Print propagoval lacné letenky s textom "späť do školy" s nadpisom "hottest" (najhorúcejší) -- ale v tomto prípade skôr vo význame "skvelý, neuveriteľný".
Ryanair s verdiktom nesúhlasí a reklamy stiahnuť odmietol s reakciou, že tu nejde o reguláciu, ale o cenzúru. Oblečenie modelky podľa neho jednak odráža aktuálne módne trendy medzi mladými ženami, a jednak aj počet sťažovateľov bol bezvýznamný. Spoločnosť sa obhajuje tým, že reklama bola oproti mnohým iným v britských médiách oveľa menej dvojzmyselná. Podľa Ryanairu je zarážajúce, že kým jeho reklamu s oblečenou modelkou označujú za nevhodnú, noviny denne uverejňujú obrázky iných poloodetých.
V tom istom čase zareagoval na Ryanair, aj keď v inej veci, aj hovorca francúzskeho prezidenta Nicolasa Sarkozyho. Prezident vraj zvažuje právne kroky voči spoločnosti, pretože v reklame použila jeho fotografiu s priateľkou Carlou Bruniovou. Nad párikom, konkrétne nad hlavou Carly, je komixová bublina s textom: S Ryanairom môže prísť na našu svadbu celá moja rodina.
Minulý mesiac sa spoločnosť dostala do konfliktu aj so španielskym ženským inštitútom, sťažujúcim sa na údajne sexistický kalendár od Ryanairu na rok 2008.

Coca-Cola s neperlivou Fantou
Coca-Cola spustila reklamnú kampaň o uvedení novej neperlivej Fanty Still na britský trh. Novinka bez bubliniek sa objaví koncom februára a reklamná kampaň za 170 miliónov korún ju predstaví cez televízne spoty. Nový nápoj je prvým z produktového radu pomarančových nápojov Coca-Cola, ktorý neobsahuje bublinky.
Kreatívnu a mediálnu stránku okolo uvedenia produktu v Británii zabezpečí reklamná agentúra Ogilvy Advertising v spolupráci s firmami Vizeum a Epoch Design. Okrem spotov pobeží kampaň aj v outdoore, in-store (v predajniach) a na internete. Fanta Still sa bude predávať zatiaľ len v plastových pollitrových fľašiach. Coca-Cola v tomto momente neuvažuje o predaji v plechovkách s objemom 0,25 či 0,33 litra. Do budúcnosti to však nevylučuje. Fanta Still je určená najmä pre tínedžerov, ktorí sú ešte primladí na pitie Coca-Coly.
Uvedenie novej Fanty Still u nás je momentálne otázne.

Sony Ericsson mení agentúru
Jeden z najväčších výrobcov mobilných telefónov a zariadení Sony Ericsson ukončil po 15 mesiacoch spoluprácu s agentúrou Saatchi & Saatchi. Globálnu reklamnú agendu vo výške 3,6 miliardy korún tak s najväčšou pravdepodobnosťou prevezme konkurenčná agentúra McCann-Erickson. Tá sa už v minulosti neúspešne uchádzala o tohto významného klienta.

Google a Publicis spolupracujú
Internetová spoločnosť Google a reklamná sieť Publicis oficiálne podpísali dohodu, v ktorej sa zaviazali, že budú spolupracovať na vývoji nových reklamných technológií. Obe firmy si navzájom vymenia know-how, čo by malo viesť k vývoju lepších, ale hlavne efektívnejších reklamných techník. Napriek oznámeniu spoločnosť Google spolupracuje s firmou Publicis už približne rok. Avšak doposiaľ len na neformálnej úrovni.

Hospodářské noviny s videoprenosmi
Internetový portál českých Hospodárskych novín -- iHNed.cz -- obohatil svoje spravodajstvo o živé videoprenosy. Denník by mal pravidelne vysielať priame prenosy z dôležitých politických, ale aj spoločenských udalostí. Témou prvého videoprenosu, ktorý sa odvysielal prostredníctvom iHNed.cz, bola prednáška prezidentského kandidáta Jana Švejnara.

Investori tlačia na The New York Times
Akcionári amerického denníka The New York Times požadujú, aby manažment investoval viac peňazí do nákupu digitálnych médií. Podľa odborníkov je to reakcia na silnejúce postavenie konkurenčných mediálnych koncernov. Financie potrebné na plánované akvizície by mali pochádzať z predaja nadbytočného, prípadne nepotrebného majetku denníka.

Washington Post začal lokalizovať články a blogy
Denník Washington Post spustil zaujímavý projekt pod názvom The Buzz Map. Jeho cieľom je zaznamenať miesto, ku ktorému sa viaže článok alebo blog. Ide v podstate o geografickú lokalizáciu príspevkov. Využitie tejto služby má veľký potenciál v podobne presného zacielenia reklamného posolstva. Malo by to pomôcť a mobilizovať najmä malých inzerentov, ktorí pôsobia na lokálnej úrovni.

Klaus je za ochranu spotrebiteľov
Český prezident Václav Klaus podpísal zákon, ktorý zakazuje používať klamlivé a agresívne obchodné praktiky v Českej republike. Novelou by sa mali vyriešiť otázky, ktoré súvisia s nejasným, prípadne nepresným označovaním produktov a služieb u našich západných
susedov.

Zdroj: MarketingWeek, Precsion Marketing, Goliath, CNBC, BBC, Telegraph, Marketing&Media, Brand Republic, Kreatív.hu, čtk, MaM.cz))

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
25. december 2025 04:08