StoryEditor

Ľudí nezavádzajte. Môže vás to potopiť

28.05.2009, 00:00

Zamestnanci majú vždy právo včas sa dozvedieť, čo podstatné sa v ich firme deje. Ide o tie informácie, ktoré sú potrebné pre výkon ich práce a zabezpečenie ich zodpovednosti. Rovnako sú to aj správy o firemných aktivitách, ktoré nemusia mať vplyv na ich prácu, ale na celkovú spokojnosť a tým aj podávané výkony.

Prístup k informáciám
Okrem práva na informovanosť musíte zamestnancov oboznámiť aj s tým, kde sa k správam dostanú. Veľmi často sa stáva, že dôležitý fakt zverejníte prostredníctvom kanálov, ktoré nie sú dostupné pre všetkých. "V prípade veľkých výrobných podnikov sa stáva, že závažné informácie zverejnia na intranete, ale pritom je evidentné, že zamestnanci tento nástroj naplno nevyužívajú, aspoň nie denne, alebo k nemu nemajú všetci prístup,“ upozorňuje vrchná riaditeľka úseku Ľudských zdrojov spoločnosti Generali Slovensko poisťovňa Janka Holúbeková.
Naviac denne sme zaplavení množstvom informácií na intranete, a preto môžeme prehliadnuť tie dôležité. Práve pomocou neho sa väčšinou dozvedáme operatívne úlohy. Ostatné si neoznačíme a zabudneme na ne.
O podstatných udalostiach sa, žiaľ, neraz dozvedajú pracovníci až z masovokomunikačných prostriedkov. Ak vtedy vedenie firmy nezareaguje a neposkytne svojim ľuďom interné stanovisko, určite to nebudú považovať za korektné. Vtedy nastane všeobecný zmätok, pochybovanie o budúcnosti firmy, ľudia začnú v panike podávať výpovede, prípadne pod tlakom nevysvetlených vecí prestanú pracovať.

Nezanedbajte prípravu
Ak už máte ľuďom oznámiť čokoľvek, nezanedbajte prípravu. Dajte si dohromady fakty potvrdzujúce vaše rozhodnutie, zvážte predpokladané reakcie a zvoľte primeraný čas a miesto, radí generálny riaditeľ spoločnosti Logica Erich Hulman. Hovorte v súkromí, ak sa správa týka jednej osoby. Veľká porada v pondelok dopoludnia nie je najlepším miestom, kde sa váš kolega prvýkrát dozvie, že projekt, ktorý pripravoval tri mesiace, bol zamietnutý. "Buďte stručný, komunikujte priamo a jednoducho. Zvládnite pokušenie správu 'zjemňovať', povedie to len k nedorozumeniam. Ak si myslíte, že to nezvládnete, pripravte si písomný materiál,“ hovorí Hulman.
Empatia je dôležitá v prípade, ak ste niekomu zamietli napríklad návrh na nové projekty. Vtedy prenechajte dotyčnému časový priestor na reakciu či vyventilovanie frustrácie. No neospravedlňujte sa.
Ak nebudete rešpektovať svojich ľudí a brať ich ako rovnocenných a dospelých, stratíte ich veľmi rýchlo. Rovnako sa to stane aj v prípade klamstiev. Napríklad vtedy, ak ich budete udržiavať v nevedomosti, neprimeraným spôsobom ich chváliť a pritom sami utajene zachraňovať topiacu sa loď.
Dokonca ľudia zvonku môžu mať o stave vašej firmy lepšie a presnejšie informácie. Jednoducho nad vami a vašou značkou mávnu rukou.
Nezvládnutá interná komunikácia jednoducho vedie k úpadku firmy. Vytvára nekorektné vzťahy nielen medzi samotnými zamestnancami, ale aj medzi nimi a vedením firmy. A je logické, že narúša poriadok a plynulú organizáciu práce. Zaručene prispieva k celkovej nespokojnosti a odchodu ľudí.

Prečítajte si aj:
Chcete mať problém? Buďte ticho

Už niekoľko mesiacov počúvame zo všetkých strán negatívne správy o vývoji ekonomickej situácie. Mnohé firmy už dnes cítia konkrétne dosahy na ich podnikanie, ale je aj veľmi veľa spoločností, ktoré ešte reálne nepocítili žiadne následky, dokonca sa ich podnikanie rozvíja. Hoci je aktuálna situácia firiem rôzna, všetky majú niečo rovnaké – cítia neistotu. Definitívne sa skončila ilúzia istoty, ilúzia toho, že niečo môžeme jasne predpokladať.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 22:47