StoryEditor

Audi sa znovu vracia k päťvalcovému motoru

08.03.2009, 23:00

Automobilka Audi sa po viac než desiatich rokoch vracia k benzínovému motoru s piatimi valcami. Úplne nový zážihový preplňovaný agregát s objemom 2,5 litra sa bude montovať do športového kupé TT RS, ktoré má teraz premiéru na ženevskom autosalóne. K zákazníkom by sa mali prvé autá dostať na začiatku septembra.

Výkonné päťvalcové zážihové motory majú v Audi dlhú tradíciu. Najslávnejším je preplňovaný motor 2,1 litra z Audi quattro. Jeho prvá verzia, predstavená v roku 1980, ponúkala výkon 200 koní. Vozidlá Sport quattro z roku 1984, odvezené priamo zo súťažných špeciálov, dosahovali výkon 306 koní. Benzínové i dieselové päťvalce sa v 90. rokoch minulého storočia rovnako montovali do modelov 100 a do prvej generácie A6.

Novo skonštruovaný päťvalec kombinuje turbodýchadlo s priamym vstrekovaním benzínu FSI. Výsledkom je výkon až 340 koní. Auto zrýchli z nuly na rýchlosť sto kilometrov za hodinu za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Audi TT RS má pohon všetkých kolies quattro prostredníctvom hydraulicky ovládanej viaclamelovej spojky.

Audi uvedie tento rok na trh šesť noviniek. Okrem TT RS je jednou z nich športovo-úžitkový Allroad A4 a kabriolet S5, ktoré majú tiež svoju premiéru v Ženeve.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 21:23