StoryEditor

Cez internet do zdravotnej poisťovne

22.01.2008, 23:00

Ak ste sa vydali a zmenili si aj priezvisko, na to, aby ste si upravili údaje aj na preukaze poistenca v zdravotnej poisťovni Dôvera, už nemusíte ísť na pobočku. Urobíte to prostredníctvom internetu. Takisto napríklad čerstvý absolvent s titulom -- pridanie titulu na preukaz poistenca zadá prostredníctvom internetu. Zmeny zadáte prostredníctvom novo spustenej elektronickej pobočky. Poisťovňa takéto zadania spracuje a automaticky pošle poistencom nový preukaz s aktuálnymi osobnými údajmi. Prostredníctvom internetu sa dajú editovať vlastné údaje, adresa trvalého bydliska a korešpondenčná adresa.
Poistenci už majú možnosť formou elektronického dotazníka hodnotiť zdravotnú poisťovňu aj svojich lekárov. Zároveň môžu prostredníctvom internetu vyplniť formulár na hodnotenie indikátorov kvality zo zákona. "Naši klienti majú od leta prístup k novým či zlepšeným službám a servisu na elektronickej pobočke na internetovej stránke www.dovera.sk," povedala manažérka odboru starostlivosti o klientov Aida Katonová.
Prostredníctvom elektronickej pobočky môžete tiež požiadať o vydanie rôznych dokladov ako európsky preukaz zdravotného poistenia. Poistenci môžu napísať otázku alebo námet priamo generálnemu riaditeľovi poisťovne. Pohodlnejšie sa dostanú ku kontaktom na konkrétnych zamestnancov aj s vysvetlením, na koho sa s akým problémom obrátiť. Majú k dispozícii i informácie o produktoch, takisto sumár práv a povinností pri cestách do zahraničia, prehľad poskytovanej zdravotnej starostlivosti v krajinách EÚ i zoznam dôležitej legislatívy nielen v členských štátoch EÚ, EHS a Švajčiarska.
Na internete môžete získať údaje o zdravotnej starostlivosti, ktorú na vás vykázali poskytovatelia zdravotnej starostlivosti a ktorú poisťovňa uhradila. Ak poistenci zistia akúkoľvek nezrovnalosť, mali by o tom informovať zdravotnú poisťovňu. Záujem poistencov o kontrolu údajov na osobných účtoch je však stále nízky. "Výnimkou je príklad poistenca, ktorý kontaktoval našu poisťovňu a napísal nám: "...nie každý si požiada o GRID kartu a skontroluje si to. Ja ju mám a objednala si ju aj moja manželka. Je to dobrá vec. Pomocou GRID karty som zistil, že v roku 2002 -- 2003 som mal ošetrenia a zákroky, ktorých som si nie vedomý. Skôr som si to nemohol kontrolovať, lebo ešte nebola takáto možnosť. Sú to zbytočné ťahané peniaze od poisťovní a poistencov. Niečo podobne sa mi stalo v Čechách, kde som pracoval, že mi lekár išiel vyberať stehy po kolegovi a pritom tam žiadne nemal, no na papieri a v správe boli," dodala Katonová.
Ide o prvú fázu projektu elektronickej pobočky, do konca roka budú nasledovať ďalšie možnosti. Poistenci budú napríklad dostávať SMS notifikáciu o novinkách a zmenách na ich osobnom účte, budú mať k dispozícii podrobný kalendár zákonných povinností a termínov.
Elektronická pobočka je prístupná prostredníctvom GRID karty. Vydanie karty je bezplatné. Stačí o ňu požiadať na Call centre 0800 150 150 alebo na www.dovera.sk. Karta vám príde poštou do dvadsať pracovných dní. Nie je aktivovaná, aktivuje sa po telefonáte na Call centrum.
Elektronická pobočka umožňuje prehľad o:
-- celkovej sume výdavkov za poskytnutú zdravotnú starostlivosť od začiatku ich poistného vzťahu
-- podrobnom výpise o tejto zdravotnej starostlivosti
-- zozname poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, ktorých poistenec navštívil, spolu s dátumom návštevy a sumárom úhrad za poskytnutú starostlivosť
-- údajoch o naplánovanej zdravotnej starostlivosti

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. december 2025 02:07