Ceny elektroniky v západnej Európe a najmä v Spojených štátoch amerických môžu byť oproti tým našim výrazne nižšie. Pri zahraničnom nákupe vás však môžu prekvapiť jazykové problémy pri čítaní návodu, ale aj obrazové, zvukové či elektrické normy. V rámci Európskej únie máte elektroniku viac-menej štandardizovanú. Keď si však kúpite notebook z USA či Veľkej Británie, potrebujete k nemu aj adaptér do európskej zástrčky. Pri notebooku či počítači vás nepoteší operačný systém v cudzom jazyku a klávesnica s iným rozmiestnením znakov. Problémy vám pri zahraničnom tovare môže spôsobiť aj uplatňovanie si záruky a servisu. "V prípade, že výrobok nemá eurozáruku, zodpovednosť za chyby je možné uplatniť si len v krajine, kde bol výrobok zakúpený. Avšak aj v prípade eurozáruky, len čo zákazníkovi vznikne nárok na vrátenie peňazí, musí si toto právo uplatniť v krajine, kde daný tovar kúpil, čo znamená časové aj finančné náklady," hovorí František Vámoši, z marketingu Nay Elektrodomu. Pri reklamácii tovaru v zahraničí vás môže odradiť aj jazyková bariéra. Nie každý je schopný opísať chybu tovaru do telefónu či mailu v cudzom jazyku.