Hoci ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny pri výraznom skrátení ochrannej lehoty argumentuje zneužívaním nároku na nemocenské, nie všetky ministerstvá s takýmto plánom súhlasia. V rámci medzirezortného pripomienkového konania sa viaceré vyjadrili, že sedem namiesto pôvodných 42 dní je na ochrannú lehotu málo. "Navrhované drastické skrátenie ochrannej lehoty želaný výsledok neprinesie, pretože pre zneužitie systému nemocenského poistenia bude postačujúci aj týždeň," argumentuje v pripomienkovom konaní ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Je podľa neho potrebné vytvoriť také mechanizmy v kombinácii s poistením v nezamestnanosti a nástrojmi trhu práce, ktoré nežiaducim javom zamedzia.
Ministerstvo pôdohospodárstva, životného prostredia a regionálneho rozvoja je zase toho názoru, že trvanie ochrannej lehoty po zániku nemocenského poistenia by sa nemalo meniť vôbec. "Snahou predkladateľa je redukovať zneužívanie čerpania nemocenských dávok, avšak neobstojí argumentácia, že fyzická osoba je po zániku nemocenského poistenia chránená dávkou v nezamestnanosti od prvého dňa zaradenia do evidencie uchádzačov o zamestnanie. Výplata dávky v nezamestnanosti je podmienená splnením podmienok podľa príslušného zákona. Osoba, ktorá tieto podmienky neplní, by pri ochorení po uplynutí ochrannej lehoty -- po siedmich dňoch od straty zamestnania -- zostala bez príjmu," tvrdí ministerstvo.
Najvyšší súd upozorňuje, že navrhované skrátenie môže viesť k zvýšeniu počtu žalôb o preskúmanie zákonnosti rozhodnutí o nepriznaní dávky s možným posúdením aj ústavnosti takej právnej úpravy.
Proti je aj Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení Slovenskej republiky. "Ochranná lehota by mala byť aspoň 14 dní. Zamestnanec po skončení zamestnania môže
mať zdravotné problémy a sedem dní nemusí stačiť lekárom na to aby rozhodli, či je pacient dočasne práceneschopný alebo nie."