Cenové zľavy využívajú predajcovia čoraz viac. Ako však treba správne akciu odkomunikovať, aby to, naopak, na spotrebiteľa nepôsobilo negatívne?
Pokiaľ má predajca na trhu vybudovaný dostatočne silný imidž a existujú reálne a pevné benefity, pre ktoré k nemu zákazník chodí -- napríklad personál, výborná kvalita, dobrý pomer ceny a kvality, jedinečný tovar a podobne, tak, samozrejme, môže plánovať a uvádzať spotrebiteľské akcie, napríklad aj cenové zľavy. Zákazníka dobrá zľava vždy poteší, a navyše vtedy, keď je to v "jeho" alebo v "jej" obchode.
Možno ísť teda s cenou dolu bez obmedzenia?
Akcie musia byť aplikované v rozumnej časovom období a rozhodne nie na celý sortiment, s výnimkou napríklad jednodňových "price promotion". Pozor treba dať na výšku zľavy. Existuje krivka atraktivity zliav, tá určí relatívne presne interval, ktorý je pre zákazníka najviac zaujímavý.
Zrejme najčastejšou formou akciového predaja je typ 1 + 1 zadarmo...
Zákazníci majú radi podobné akcie. Problémom však veľakrát je, že sa do takýchto akcií dáva tovar, ktorý je pre zákazníka nezaujímavý. Je chybou, keď sa pripraví "balík", do ktorého sa nasilu dostane aj tovar, ktorý nemá šancu získať si priazeň zákazníka. Ak však obchodník chápe potreby a očakávania zákazníka, rozumie, ako sa daný tovar po kúpe "spotrebuje či využije", môže vytvoriť akciu na podporu predaja vo forme balíka, kde sú dva alebo tri produkty, ktoré majú pre zákazníka význam. Asi najlepšia forma akcie je 1 + 1, kde je benefit pre každého veľmi jasný.
StoryEditor